Bukefalos 28 år!

Hur gamla var ni när ni började rida?

Jag började på ridskola när jag var 7 år men jag började rida på min systers medryttarhästar etc. innan jag fyllt ett år. :D
 
Sju år. Red till och med åttan ut. Började aldrig på ridskolan igen till höstterminen i nian.

Fast de där första åtta åren som jag red gick mest ut på att borsta ponnyhästar och "piska dom tills dom galopperade".

Rida en häst i form och varför fick jag lära mig när jag började om som vuxen. Började som 25 åring och har nu ridit ca 5 år. Räknar mig fortfarande som nybörjare!
 
Sju år. Red till och med åttan ut. Började aldrig på ridskolan igen till höstterminen i nian.

Fast de där första åtta åren som jag red gick mest ut på att borsta ponnyhästar och "piska dom tills dom galopperade".

Rida en häst i form och varför fick jag lära mig när jag började om som vuxen. Började som 25 åring och har nu ridit ca 5 år. Räknar mig fortfarande som nybörjare!
 
Jag var ca 7 år när jag började rida på mina kusiners nordis/gotlandsruss, sen blev det ridskola när jag va 10... å så har det rullat på med egna pållar, privat lektioner mm...
 
Började på hästskötarkurs när jag var 5år.
Tyvärr kom jag inte med i någon ridgrupp förrän jag var 8! Fick vänta ett år för det fanns inga lediga platser :mad:

/Yez
 
4 år, fick min första egna häst när jag var 13, fyra år sedan... Mina föräldrar är inte hästintresserade, så jag har kämpat på själv.

//Emma
 
jag red på ponnyridning så fort jag kunde :p men på "riktigt" dvs för mig ridskolan började jag på när jag var 6½ man kan väl säga 7, det var iaf när jag började skolan :)
 
När jag var 10 fick jag börja på ridskola, innan dess hade det väl bara blivit ett par gånger. Har haft egna hästar sen i olika omgånger och även hunnit med ett uppehåll, men sen i höstas är jag igång igen och är medryttare i ett trevligt stall. :bump:
 
första gången: 4 år, i en shettiskarusell på ett zoo.

Sen blev det mycket tjat och ridskola när jag fyllde sju.

Började med foderhästar vid 12 under somrarna, samt medryttare under resten av vinterhalvåret på en travare.

Lade av med hästar när jag började gymnasiet, var inget kul att ragga pojkar när man stank hästbajs tyckte jag dumt nog.

Köpte häst vid 21 års ålder av en slump.

Fyller 25 i år, och tänker aldrig lägga hästarna på hyllan igen.
 
Jag var hmm...tio när jag började rida på ridskola..Det gör jag ju än plus att jag har medryttarhäst!
 
Jag var hela 7år gammal
biggrin.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Snittåldern håller på att bli för låg här
smile.png
, så jag får
väl sticka in med att jag var 26 när jag började.
Är 27 nu....
Nu steg snittåldern LITE iallafall
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag började på ridskola när jag var sju, tidigare fick man inte börja
mad.png

Däremot väntade mamma med ridningen tills hon var fyrtiosex..
tongue.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Satt på e häst för första gången som 3 dagars knyt. "Red" första gången som 3åring, började på ponnyridning som 4åring (1 ggr/vecka), började på ridskola vid fem...osv...
 

Liknande trådar

Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 642
Senast: Takire
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 057
Senast: Fetaost
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
832
Senast: Lutten
·
Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 048
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppfödare som slutat svara
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp