Bukefalos 28 år!

Hur gör man en egen logga?

aiquen

Trådstartare
Ja, egentligen... hur gör man? Jag är helt värdelös på att skapa egna objekt och ikoner, men det vore såklart absolut roligast att ha en egen personlig logga. Finns det några genvägar, kanske? Eller att man kan ladda ner gratis objekt/ikoner någon annanstans? Så man i alla fall slipper PS standardformer. Någon som vet?

/aiquen, frustrerad till tusen när hon vill såå mycket mer än hon kan. :crazy:
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Ja, egentligen... hur gör man? Jag är helt värdelös på att skapa egna objekt och ikoner, men det vore såklart absolut roligast att ha en egen personlig logga. Finns det några genvägar, kanske? Eller att man kan ladda ner gratis objekt/ikoner någon annanstans? Så man i alla fall slipper PS standardformer. Någon som vet?

/aiquen, frustrerad till tusen när hon vill såå mycket mer än hon kan. :crazy:

man kan ju göra som alla andra som inte kan, att ta en ur microsofts clipart biblotek. ska man göra i photoshop får man nog rita o pilla lite.
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Men det är så extremt tråkiga symboler där i. :crazy:
Suck...

Är det i PS man gör loggor och figurer annars, eller är något annat program att föredra? Hur lär man sig?
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Adressicon? Är det detsamma som en s.k. banner? :o

Jag menar i vilket fall som helst en logga... Typ som Bukefalos' stegrande häst. Det hade varit kul att kunna pilla lite med sådant själv!
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Adressicon? Är det detsamma som en s.k. banner? :o

Jag menar i vilket fall som helst en logga... Typ som Bukefalos' stegrande häst. Det hade varit kul att kunna pilla lite med sådant själv!

när jag skall göra något speciellt brukar jag tänka och skissa lite med papper och penna. om det inte ser direkt i huvudet.

sen får man som sagt sitta och pilla med olika lager i PS, linjer, cirklar, fyrkanter mmm... man kan ju "klippa ur" olika sakerur clipart bilder och göra nåt eget av det..
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Adressiconen är den lilla bild som finns framför ex. bukefalos webbadress.

Hur du enklast ska göra loggan beror ju på om du ska använda dig av ett fotografi eller teckna etc.
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

när jag skall göra något speciellt brukar jag tänka och skissa lite med papper och penna. om det inte ser direkt i huvudet.

Det var ju ett bra tips. Tack!


Adressiconen är den lilla bild som finns framför ex. bukefalos webbadress.

Aha! Den lilla plutten heter "favicon" i min värld (vilket jag iofs borde ha kunnat koppla ihop med "adressicon" också). :D Hur jag ska lyckas med den har jag dock inte ens börjat tänka på än. ;)

Hur du enklast ska göra loggan beror ju på om du ska använda dig av ett fotografi eller teckna etc.

Det är sant... Men jag laddade ner några fina fonter till PS nu, så jag kanske klarar mig utan en massa konstiga bilder och krumelurer. I alla fall i nuläget.
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Om du ska ha en logga som ska användas utanför internet så kan det vara lämpligt att bygga den av kurvor istället för pixlar. Adobe Illustrator kan vara ett lämpligt program då.

Naturligtvis går det att rita om sin pixel-logga till en kurv-logga, men det är betydligt enklare att gå åt andra hållet och göra kurv-loggan till en pixel-logga.

Illustrator kan även göra om text till kurvor, så att du kan modifiera den formmässigt.

/Ida
 
Sv: Hur gör man en egen logga?

Eller corel draw om man har en lite mindre datorprogramsbudget. Ett riktigt smidigt vektorritarprogram.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 825
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Med anledning av min systers plötsliga död för en och en halv vecka sedan och därefter min familjs sedvanliga drama och bråk, som...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 600
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
35 016
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp