Hur gör man intryck???

Texaz

Trådstartare
Finns en man i den yttre cirkeln av min umgängeskrets som jag länge haft ett gott öga till....

Omkring 10 år kanske, men när han varit singel har jag varit i förhållande och vice versa.

Nu ryktas det (eller är snarare faktum!) att denne godbit är singel:d

Men HUR gör man för att fånga intresset????

Vet ju inte om det är HELT slut, då vederbörande inte är öppenspråkig om det, dock har de flyttat isär...

HUR gör man, och hur lång tid väntar man med att hinta???? Vi rör oss inte i direkt samma kretsar, men har en del gemensamma vänner, samt haft en del yrkesmässiga affärer tidigare.
 
Sv: Hur gör man intryck???

Det tråkiga standardsvaret: har ni bägge Facebook? Ypperligt sätt att återknyta kontakter.
 
Sv: Hur gör man intryck???

Jag säger samma sak, Facebook!

Annars ger jag samma tips som jag gav till tjenixen i hennes tråd. Ring och meddela att du nyss ställt in en blåbärspaj i ugnen och fråga ifall han vill äta den med dig.

Eller så gör man som Silverkedjan alltid tipsar om, nästa gång ni ses sätter du dig i hans knä och tar av dig tröjan. ;)

Nej, men i ärlighetens namn så handlar det väl om att kommunicera och vara ärlig. Och gärna rakt på sak så man slipper eventuella tankebanor och spel. Det är helt okej att erkänna att man varit intresserad av personen i flera år. Det är aldrig fel att ge komplimanger.
 
Sv: Hur gör man intryck???

Haha, tja vore kanske en hit, fast tröjan av funkar nog inte sååå bra i de sammanhang vi möts!!

Nåja, skickar några hintar på FB så att han lägger märke till/kommer ihåg att jag finns;)

Verkar dock som att separationen är relativt ny, så ligger lite lågt, men bara lite:D
 
Sv: Hur gör man intryck???

Själv hade jag lätt kunnat komma i följande diskussion om läget hade varit rätt när man springer på varandra:

"Hörde att du flyttat, har du kommit till rätta i nya lyan, bra eller dåligt att ha flyttat?"

Ja, eller något sådant. Som på ett lite fint sätt låter frågan gå över till relationen, för att kolla inställningen. Säger han då att "nä, fy fan det är det värsta som hänt mig i livet, jag vill bara dö", då kanske det är läge att hoppa över råstöten. Om svaret däremot blir "ja, det har verkligen blivit bra, du får komma över och titta hur jag har det" - då bestämmer man snabbt tid redan några dagar senare för att lite låta tåget passera :D
 
Sv: Hur gör man intryck???

Fast det är inte han som flyttat, vilket gör det lite svårare.....

"Hörde att din sambo flyttat! känns kanske inte som en bra ingång:p
 
Sv: Hur gör man intryck???

Spännande tråd! Hur går det?

För att eventuellt vara lite användbar också: Jag tror inte på att vänta för länge och sedan hinta för fint. Då är risken för stor att någon annan hinner före eller är tydligare.
 
Sv: Hur gör man intryck???

"Hur är det att bo själv då? Pest eller himmelriket?"

Jag hade nog tyckt att det var lite osmakligt att någon rusar fram o frågar direkt om mitt kraschade förhållande. Vore kanske bättre med en mer subtil angreppspunkt. "Jag tänkte ta en glass/kaffe, har du lust att hänga med som sällskap?"
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 812
Senast: monster1
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 168
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
32 931
Senast: Snurrfian
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 443
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Tamråttor flyttar in

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp