Hur gör man på ett gym?

Jag förstår :(
Då går CX bort också antar jag? (coreträning) Pilates?
Äsch, nej, strunta i det, prata med personal och sjukgymnast så kommer det bli jättebra ska du se :)
 
Med alla mina skador går gruppträning totalt fetbort alla gånger. Det blir för svårt att kontrollera ner på millimeternivå. Jag har många övningar på gymet (i maskiner) som också går bort. Och en hel hög med fria vikt-övningar som inte ens är att tänka på.

Ju äldre och mer skadad man är, desto större försiktighet och stor kunnighet både hos mig och instruktörerna. Ingen instruktör hade velat ha mig med på ett grupp-pass, det hade varit rena döden för alla parter.
 
:D

Jag är just nu bara ute efter att komma igång lite och tänkte att jag kunde utnyttja en gratischans för att se om gym är något för mig överhuvudtaget. Och kanske kan det ge mig en liiiten start om inte annat.
Enda fördelen med gruppträningar för mig är att jag då har en tid att passa :p, annars är det tyvärr inte för mig - åtminstone inte just nu.
 
Jag läste på mitt lilla presentkort nu, där står det "boka en kostnadsfri hälsovägledning redan idag", så jag kan inte se det på något annat sätt än att det ingår.
De hoppas väl få nya betalande kunder genom att erbjuda en månad gratis... Och det får de säkert, några stycken i alla fall.
 
En (frivillig) gratis genomgång om hur allt fungerar borde vara en självklarhet att erbjuda alla nya medlemmar på ett gym tycker jag, men det verkar tyvärr inte erbjudas på alls särskilt många kedjor. Trist, för det kan skapa både ökad ovilja och osäkerhet hos nybörjare, och så kan det ju faktiskt vara väldigt farligt om folk bara går in och kör hårt med utrustning som de egentligen inte har en aning om hur den fungerar.
 
Jag läste på mitt lilla presentkort nu, där står det "boka en kostnadsfri hälsovägledning redan idag", så jag kan inte se det på något annat sätt än att det ingår.
De hoppas väl få nya betalande kunder genom att erbjuda en månad gratis... Och det får de säkert, några stycken i alla fall.
Tänk på att om du har mycket problem med din kropp så är de vanliga instruktörerna på ett gym oftast inte utbildade på skador och hur man rehabiliterar dem utan de kan oftast bara styrketräning för en någorlunda frisk kropp. Jag hade gått till en sjukgymnast för att få övningar som passar just dina förutsättningar och sen tränat i gymmet med det programmet.
 
Tänk på att om du har mycket problem med din kropp så är de vanliga instruktörerna på ett gym oftast inte utbildade på skador och hur man rehabiliterar dem utan de kan oftast bara styrketräning för en någorlunda frisk kropp. Jag hade gått till en sjukgymnast för att få övningar som passar just dina förutsättningar och sen tränat i gymmet med det programmet.
Jag har ju, som jag nämnde tidigare i tråden, övningar från sjukgymnast som är bra för mig.
Sen känner jag min kropp tillräckligt väl för att känna om en övning är bra för mig eller inte. Plus att jag just nu är i läget "väldigt låga vikter" så det gör nog inte så mycket skada ändå.
Jag vet att jag just nu främst behöver jobba med bålstabilitet på olika sätt. Och lite allmän träning.
 
Riktigt bra träning för hela kroppen och inte speciellt påfrestande någonstans om man har rätt teknik är rodd i maskin.
 
Och när jag hade benhinneproblem kunde jag absolut inte ro, det gjorde jätteont! Så jo det kan visst fresta på!
 
Jag har möjlighet att träna på Actic i en månad och tänkte försöka utnyttja det. Men jag har verkligen ingen aning om hur man gör när man går på gym. Hur gör man?
Måste man betala extra för att få hjälp med hur apparaterna funkar och vilka man bör använda? Eller går man bara in och gissar och provar sig fram?

Snälla hjälp en tant som aldrig någonsin varit på ett gym och tränat - mer än på sjukhusets lilla gym där sjukgymnasterna stod bredvid och talade om....

På det Actic jag går på vill de att man ska boka en genomgång med instuktör innan man tränar där, så det ingår garanterat. Ta med dig de övningar du fått av sjukgymnast så får du säkert ett program som funkar på de maskiner/redskap de har där. På de flesta Actic som ligger i anslutning till ett badhus ingår dessutom så man får simma om man vill.
 
Riktigt bra träning för hela kroppen och inte speciellt påfrestande någonstans om man har rätt teknik är rodd i maskin.
Jag tror tyvärr inte att det är bra för mig med de besvär jag har.
När jag varit på rehabveckor med sjukgymnastik så har jag värmt upp på crosstrainer. Det funkar bra för mig.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 292
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 699
Senast: ameo
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 242
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp