Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Matchar de dock DNA på lik som upptäcks på alla saknade personer i Sverige?
Det finns väl ytterst få försvunna som man efter en längre tid inte har någon aning alls om vad som hänt och ytterst få helt oidentifierade lik? Finns det hyfsat tidssamband skulle jag se det som en naturlig utredningsåtgärd att utesluta att liket är den saknade personen som söks.
 
Apropå tåget, beroende på hur de dött så kan man kanske föra över misstankarna till självmord istället.
Det var lite det spåret (var inte meningen med ordvits där men 😅) jag var inne på, med att få det att se ut som ett självmord istället. Då får man ha sett till att ha begått mordet på något sätt så ens egna spår inte går att hitta på liket.
 
Jag skulle inte se det som ett problem att man vet vem det är som man har mördat, det är ens egna identitet som man vill hålla hemlig. Där verkar det vara väldigt effektivt om man kan komma överens med någon annan som vill bli av med någon och mörda varandras offer så att det finns så lite koppling som möjligt till den döda. Så det perfekta mordet borde typ vara på en stora mässa, dödlig injektion som inte verkar på ett antal timmar, i trängseln sticka till och sen bara gå vidare. Då har man heller inget problem att bli av med kroppen. Sen kommer det till det där att få tag på något att döda med osv så nog kan man bli hittad ändå. ;)
Nej, om man är säker på att kunna hålla alla spår av sig själv utanför så behöver man i princip inte göra sig av med liket heller.
Det verkar bara svårt att få det vattentätt. Speciellt om man får ut massor av pengar på en nytecknad livförsäkring eller så, man kan ju bli granskad bara pga. sin relation till offret för att det kan finnas potentiella motiv.

Ett annat bra sätt att lösa det är om ingen finner något mordoffer, bara en naturligt död människa. Finns väl sätt som det ska vara möjligt ifall man har medicinska kunskaper, tror jag? Eller om personen har en sjukdom som man kan trigga så att dödsorsaken tekniskt sett är "naturlig".
 
Det var väl en kanadensisk massmördare som matade sina grisar med offren? Hållbarhetsmässigt inte helt fel :angel: sedan har jag sett alldeles för mycket på thrillers, Fargo körde dom väl någon genom en träflis? Sedan Crippen är en riktig klassiker.

Öh, jag är inte en seriemördare eller besatt av mord bör kanske tilläggas. :angel:

PS. Om någon skulle kolla mina senaste googlingar just nu skulle man få ett något skevt intryck av mig :rofl:
Criminal minds har ett avsnitt om en kanadensisk massmördare som matade grisarna med offren 😁
 
Nej, om man är säker på att kunna hålla alla spår av sig själv utanför så behöver man i princip inte göra sig av med liket heller.
Det verkar bara svårt att få det vattentätt. Speciellt om man får ut massor av pengar på en nytecknad livförsäkring eller så, man kan ju bli granskad bara pga. sin relation till offret för att det kan finnas potentiella motiv.

Ett annat bra sätt att lösa det är om ingen finner något mordoffer, bara en naturligt död människa. Finns väl sätt som det ska vara möjligt ifall man har medicinska kunskaper, tror jag? Eller om personen har en sjukdom som man kan trigga så att dödsorsaken tekniskt sett är "naturlig".
Ja så fort man själv har någon vinning på att personen dör så finns nog risken att man blir ordentligt granskad. Men det blir man nog även om det inte går att hitta någon kropp också, "hej jag vill ha ut livförsäkring, men det finns inga bevis på att personen är död." Jäkligt krångligt det här med att döda folk, jag tror jag står över det. :rofl:
 
Jag skulle inte se det som ett problem att man vet vem det är som man har mördat, det är ens egna identitet som man vill hålla hemlig. Där verkar det vara väldigt effektivt om man kan komma överens med någon annan som vill bli av med någon och mörda varandras offer så att det finns så lite koppling som möjligt till den döda. Så det perfekta mordet borde typ vara på en stora mässa, dödlig injektion som inte verkar på ett antal timmar, i trängseln sticka till och sen bara gå vidare. Då har man heller inget problem att bli av med kroppen. Sen kommer det till det där att få tag på något att döda med osv så nog kan man bli hittad ändå. ;)
Jobbigt nu när alla stora evenemang är inställda :p
Det var väl annars ryssarnas favoritmetod om man läser spionromaner att sticka någon i en folkmassa varpå målet föll ihop i vad som liknade en hjärtattack :D
 
Ja så fort man själv har någon vinning på att personen dör så finns nog risken att man blir ordentligt granskad. Men det blir man nog även om det inte går att hitta någon kropp också, "hej jag vill ha ut livförsäkring, men det finns inga bevis på att personen är död." Jäkligt krångligt det här med att döda folk, jag tror jag står över det. :rofl:
Vem skulle ge sig in i projektet att döda någon om man inte hade vinning av det?
 
Jag hade behövt planera så idiotsäkert med dubbelreservplan för alla detaljer som kan gå fel så jag hade aldrig kommit fram till punkten då det var dags att verkligen köra igång mördandet.
:laugh:
Samma här. Det tänkta offret hade hunnit dö av naturliga orsaker innan jag hade kommit till skott. 🤣
Jag tror inte kombinationen mördare och överanalytisk perfektionist är så lyckad faktiskt. 🙈
 
Det finns så mycket man kan använda för att ta död på någon, extrahera nikotinet i ett paket cigaretter så har du ett mycket potent vapen som kan vara svårt att spåra ifall den som dör är nikotinist. Vill du sen bli av med kroppen så sänk den på djupt vatten med tyngder, glöm inte bort att hugga kroppen några gånger i lungor och mage först så gaserna släpps ut så är det ingen risk att det flyter upp. 🤫😇
 
Bra film! Används även i ett avsnitt i Bones, jag har för mig att det även finns i någon mer deckare!
Bones! :love: Hm, vilket avsnitt kan det vara nu då, jag kanske måste se om alltihop...
Bones hittar ju alltid mördaren till och med Kennedys mördare tror jag ;) eller de snuddade i alla fall vid det fallet
Hm undrar om jag inte måste se om serien snart :D
 
Samma här. Det tänkta offret hade hunnit dö av naturliga orsaker innan jag hade kommit till skott. 🤣
Jag tror inte kombinationen mördare och överanalytisk perfektionist är så lyckad faktiskt. 🙈
Ska nog vara en gamblerpersonlighet som gör något oväntat som lyckas komma undan. Litet krux att det kan slå fel om man har otur.

Den som analyserar kommer bara göra det som är säkrast och klokast enligt alla modeller - dvs. vara idiotiskt förutsägbar.
Eller ha en för krånglig och detaljerad plan som därför inte genomförs tillräckligt minutiöst.
 
På tal om fejkade självmord så var det väl det som den sk "hästtjejen" försökte med när hon skulle mörda sin kärleksrival. Hennes plan var att slå tjejen i huvudet så hon tuppade av och sen injecera henne med en cocktail av alkohol och sömnmedel tror jag det var för att sen lägga henne på tågspåret så det skulle se ut som ett självmord under påverkan av alkohol och tabletter. Nu gick det inte som planerat dock.

Insulin är också en klassisk grej som många menar på är effektiv vid mord.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 585
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 182
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 777
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp