Bukefalos 28 år!

Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Alltid funderat varför mördare med resurser inte bara använder nån rejäl ordentlig industriugn av nått slag.

Annars vore det väl väldans bra att kunna kremera och slänga ut askan bara nånstans.
 
Borde gå bra att ge till katthem också, snällt att stödja dem :idea::up:

De flesta katter på katthem behöver vänjas in på mush eg rått kött, RC torrisar ftw :d Katterna som äter kött är ute/stallkatter på landet som med stor förtjusning bär hem levande byte, äter upp det inomhus förutom huvud och tarmar som de lämnar där tvåbeningen kan trampa på dem när de går upp på natten för att gå på toa eller på morgonen.
 
Alltid funderat varför mördare med resurser inte bara använder nån rejäl ordentlig industriugn av nått slag.

Annars vore det väl väldans bra att kunna kremera och slänga ut askan bara nånstans.
Misstänker att det är utrustning som är ganska svår att dels hantera, dels komma åt på något ostört sätt som inte märks, om man inte har någon direkt kontakt med det i arbetet.
 
Kroppar kan börja ruttna snabbt vid gynnsamma förhållanden. När jag var på obduktion så hade en kropp legat hemma 1-2 dygn och sen på bårhuset och när vi obducerade kroppen så var många organ ganska ”flytande”. Höll inte ihop speciellt mycket.
Så det behöver inte ligga så länge för att ruttna.
Sant. Är nog bara jag som önskar att de flesta skulle dö med andra kring sig.
 
Misstänker att det är utrustning som är ganska svår att dels hantera, dels komma åt på något ostört sätt som inte märks, om man inte har någon direkt kontakt med det i arbetet.

Ja... Jag tänkte väl mera maffia nu, som borde ha lättare att ha såna kontakter.. :)

Som privatperson..hm. Ja, som flera skrev - gräva ner på nått obskyrt ställe borde ju fungera rätt bra. Eller i en riktigt bra påse med rejäla sänken och i mitten av nån stor sjö / ut en bit i havet?
 
Jag tänker att hur man gör sig av med kroppen beror på vilken relation man haft till personen i fråga? Hur lätt man kan knytas till mordet.
Gräva ner på gödselstacken eller i en hage är ju fullt möjligt, så vida man inte misstänker att polisen kommer med likhundar.

Man vill kanske inte ha transporterat liket i sin bil med risk för att hundarna markerar.

Om det är överlagt eller om det händer i hettans stund tror jag kan spela roll.
 
Alltid funderat varför mördare med resurser inte bara använder nån rejäl ordentlig industriugn av nått slag.

Annars vore det väl väldans bra att kunna kremera och slänga ut askan bara nånstans.

För ett antal år sedan var det en gubbe som försökte kremera liket av sin mördade fru i en kalcineringsugn (är typ 1100 grader) men upptäcktes när han gick runt med säckarna... hört från en säker källa som jobbade där då ;)
 
För ett antal år sedan var det en gubbe som försökte kremera liket av sin mördade fru i en kalcineringsugn (är typ 1100 grader) men upptäcktes när han gick runt med säckarna... hört från en säker källa som jobbade där då ;)

Ja, inget vidare om man blir upptäckt på plats... men får man väl igenom det så! :P
 
Satt å läste lite i tråden och kom å tänka på en rätt bisarr tanke, om man kunde placera liket på järnvägen och ha koll på hur tågen går och ett av natttågen kör över och det blir köttfärs efteråt. I och för sig kan det finnas risk att det fortfarande går att identifiera efteråt, men kanske inte orsaken innan tåget körde på....
 
Satt å läste lite i tråden och kom å tänka på en rätt bisarr tanke, om man kunde placera liket på järnvägen och ha koll på hur tågen går och ett av natttågen kör över och det blir köttfärs efteråt. I och för sig kan det finnas risk att det fortfarande går att identifiera efteråt, men kanske inte orsaken innan tåget körde på....
Fast det kräver att du gör mer än bara lägger det över banan, av hjulen blir det ganska fina snitt. Vill du ha köttfärs ska det smälla i rejält längre upp (och det är inte så shysst mot föraren - fast sånt bryr sig kanske inte mördare om).
 
När Buke själv får välja:cautious::D
743116E9-ED4E-4834-9523-BA57A83245F6.png
 
Fast det kräver att du gör mer än bara lägger det över banan, av hjulen blir det ganska fina snitt. Vill du ha köttfärs ska det smälla i rejält längre upp (och det är inte så shysst mot föraren - fast sånt bryr sig kanske inte mördare om).
Räcker väl med att palla upp lite över marken så plogen på loket träffar först, var mest en tanke i och för sig kan det vara lite risky än att t ex. gräva ner någonstans eller liknande. 🤔
 
Jag tänker att hur man gör sig av med kroppen beror på vilken relation man haft till personen i fråga? Hur lätt man kan knytas till mordet.
Gräva ner på gödselstacken eller i en hage är ju fullt möjligt, så vida man inte misstänker att polisen kommer med likhundar.

Man vill kanske inte ha transporterat liket i sin bil med risk för att hundarna markerar.

Om det är överlagt eller om det händer i hettans stund tror jag kan spela roll.

Åh gud, det gick upp för mig att jag som övertänker och överanalyserar ALLT, alltid med ett katastroftänk skulle antagligen få ett nervsammanbrott om jag hade mördat någon,för jag skulle vara så säker på att bli upptäckt. ”Kläderna jag hade på mig, har jag eldat upp alla dom? Finns det något tygfiber kvar där i tunnan med blod på? Jag kanske ska tömma askan efter mina kläder långt ute i skogen och göra en ny brasa i tunnan så dom inte misstänker mig när dom ser att tunnan är nyeldad i, men tom! Men om jag sen kör askan efter kläderna, efter mordet, i min bil, kommer dom då fastna i bilen på något sätt? Tänk så spårar dom vart min mobil har varit, den ser dom att jag gått långt ut i skogen, sen åker dom dit och hittar en askhög?! 😱” Och här har jag bara tagit reda på mina egna kläder liksom... Förstår ni vilket förlopp detta skulle bli?! 🤣

ELLER så skulle jag redan ha övertänkt alla möjliga scenarion innan, så det inte finns på världskartan att jag skulle åka dit på det! 🤣😂
 
Räcker väl med att palla upp lite över marken så plogen på loket träffar först, var mest en tanke i och för sig kan det vara lite risky än att t ex. gräva ner någonstans eller liknande. 🤔
Hmm. Får mig att fundera på en sak. Lokförare jag pratat med har sagt att vissa djur studsar, och andra djur mosas. Vildsvin studsar, renar mosas, t.ex. Frågan blir ju då vad det beror på, storlek, densitet, var på tåget de träffar?
 
Jobba/äga en djurpark måste ju också vara ett bra jobb för en mördare? Bara stycka och slänga in till djuren.

Det förutsätter dock att man inte blir misstänkt för något, utan att man helt enkelt ”bara” behöver dumpa en kropp. För jag gissar att likhundarna markerar på människolik och inte annat.

Men om man tänker så här, om man tar med sig någon till djurparken, dödar och kastar in direkt till björnar/lejon, kommer likhundar endå markera? Eller måste det ha gått en tid av död innan?

Om det normalt sett är ett ställe där det flödar mycket blod och rått kött, fast från djur? Markerar en hund skillnad på tex pinfärskt grisblod och människoblod?
 
Senast ändrad:
Ja... Jag tänkte väl mera maffia nu, som borde ha lättare att ha såna kontakter.. :)

Som privatperson..hm. Ja, som flera skrev - gräva ner på nått obskyrt ställe borde ju fungera rätt bra. Eller i en riktigt bra påse med rejäla sänken och i mitten av nån stor sjö / ut en bit i havet?
Maffian kör väl med betongtofflor och så ut och bada :D en påse med sänken kan fortfarande gå sönder betongskor är säkrare :p
 
Jobba/äga en djurpark måste ju också vara ett bra jobb för en mördare? Bara stycka och slänga in till djuren.

Det förutsätter dock att man inte blir misstänkt för något, utan att man helt enkelt ”bara” behöver dumpa en kropp. För jag gissar att likhundarna markerar på människolik och inte annat.

Men om man tänker så här, om man tar med sig någon till djurparken, dödar och kastar in direkt till björnar/lejon, kommer likhundar endå markera? Eller måste det ha gått en tid av död innan?

Om det normalt sett är ett ställe där det flödar mycket blod och rått kött, fast från djur? Markerar en hund skillnad på tex pinfärskt grisblod och människoblod?
Djuren kommer inte att äta hela utan till publikens förfäran springa runt och leka med en hand eller ett ansikte eller annan lätt igenkännlig människodel.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Senast: Twihard
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
982
Senast: mamman
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 707
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 628
Senast: Icfafn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp