Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Hmm. Får mig att fundera på en sak. Lokförare jag pratat med har sagt att vissa djur studsar, och andra djur mosas. Vildsvin studsar, renar mosas, t.ex. Frågan blir ju då vad det beror på, storlek, densitet, var på tåget de träffar?
Det är säkert olika, jag vet ett fall där en person blev påkörd av tåget och var av på mitten och levde när ambulansen körde iväg, så tror inte det är ett säkert kort, såvida man inte kan få det att se ut som ett självmord (de utreds väl inte eller hur är det med det?).
 
Tänk om någon faktist ska göra sig av med ett lik, googlar, och finner denna tråd? 😱

Finns många vad man ska, och inte ska göra här! 🙈🤣😂
Ja, en del verkar ju googla just i det syftet:
https://www.na.se/artikel/25-aringen-googlade-bara-ett-lik
När jag sett/läst om såna brott så fattar jag inte hur de som faktiskt planerar att mörda eller har mördat vågar googla på sånt, eller att de tar med sig telefonen till platsen där de ska mörda eller dumpa kroppen 🤦‍♀️.
 
Satt å läste lite i tråden och kom å tänka på en rätt bisarr tanke, om man kunde placera liket på järnvägen och ha koll på hur tågen går och ett av natttågen kör över och det blir köttfärs efteråt. I och för sig kan det finnas risk att det fortfarande går att identifiera efteråt, men kanske inte orsaken innan tåget körde på....
Räcker ju med lite blod för att kunna identifiera? Och det lär väl vara svårt att få kroppen så förstörd att dödsorsaken inte går att fastställa, krävs nog nåt annat än ett tåg. Tänker på fall där kroppen varit styckad och i väldigt dåligt skick men ändå kan de veta dödsorsak.
 
Jobba/äga en djurpark måste ju också vara ett bra jobb för en mördare? Bara stycka och slänga in till djuren.

Det förutsätter dock att man inte blir misstänkt för något, utan att man helt enkelt ”bara” behöver dumpa en kropp. För jag gissar att likhundarna markerar på människolik och inte annat.

Men om man tänker så här, om man tar med sig någon till djurparken, dödar och kastar in direkt till björnar/lejon, kommer likhundar endå markera? Eller måste det ha gått en tid av död innan?

Om det normalt sett är ett ställe där det flödar mycket blod och rått kött, fast från djur? Markerar en hund skillnad på tex pinfärskt grisblod och människoblod?

396433F3-112F-41C9-A982-E07507FEFF66.jpeg
 
Åh gud, det gick upp för mig att jag som övertänker och överanalyserar ALLT, alltid med ett katastroftänk skulle antagligen få ett nervsammanbrott om jag hade mördat någon,för jag skulle vara så säker på att bli upptäckt. ”Kläderna jag hade på mig, har jag eldat upp alla dom? Finns det något tygfiber kvar där i tunnan med blod på? Jag kanske ska tömma askan efter mina kläder långt ute i skogen och göra en ny brasa i tunnan så dom inte misstänker mig när dom ser att tunnan är nyeldad i, men tom! Men om jag sen kör askan efter kläderna, efter mordet, i min bil, kommer dom då fastna i bilen på något sätt? Tänk så spårar dom vart min mobil har varit, den ser dom att jag gått långt ut i skogen, sen åker dom dit och hittar en askhög?! 😱” Och här har jag bara tagit reda på mina egna kläder liksom... Förstår ni vilket förlopp detta skulle bli?! 🤣

ELLER så skulle jag redan ha övertänkt alla möjliga scenarion innan, så det inte finns på världskartan att jag skulle åka dit på det! 🤣😂
Jag hade behövt planera så idiotsäkert med dubbelreservplan för alla detaljer som kan gå fel så jag hade aldrig kommit fram till punkten då det var dags att verkligen köra igång mördandet.
:laugh:
 
Räcker ju med lite blod för att kunna identifiera? Och det lär väl vara svårt att få kroppen så förstörd att dödsorsaken inte går att fastställa, krävs nog nåt annat än ett tåg. Tänker på fall där kroppen varit styckad och i väldigt dåligt skick men ändå kan de veta dödsorsak.
Därav ja ångrade mig i senare svar och skrev att de var nog lite risky.
 
Det bästa hade väl varit att åka långt ut med en båt och sänka ner liket med vikter på djupt vatten. Har man inte en båt så får man åka långt bort bort med bilen till ett ställe man inte har någon koppling till och gräva ner liket. Har man ingen bil så får man väl gräva ner liket i trädgården eller något. Det är synd att även detta har blivit en klassfråga.
 
Apropå tåget, beroende på hur de dött så kan man kanske föra över misstankarna till självmord istället.

Eller så får man istället se till att liket inte kan identifieras, då spelar det inte någon större roll om det hittas eller inte.
 
Det bästa hade väl varit att åka långt ut med en båt och sänka ner liket med vikter på djupt vatten. Har man inte en båt så får man åka långt bort bort med bilen till ett ställe man inte har någon koppling till och gräva ner liket. Har man ingen bil så får man väl gräva ner liket i trädgården eller något. Det är synd att även detta har blivit en klassfråga.
Blivit en klassfråga?'
Har väl alltid varit så att den med tillräckliga resurser kan leja iväg uppdraget på någon annan, och inte ens behöver fundera över frågan i trådens rubrik.
Och att praktiska problem är generellt smidigare/enklare att lösa om man kan skaffa sig lämpliga prylar etc.
 
Eller så får man istället se till att liket inte kan identifieras, då spelar det inte någon större roll om det hittas eller inte.
Det förutsätter att du kan fixa så personen inte saknas. Annars lär de matcha DNA mot typ alla oidentifierade döda som hittas. I fall du inte fått iväg liket till någonstans långt bort i utlandet eller så.
 
Det förutsätter att du kan fixa så personen inte saknas. Annars lär de matcha DNA mot typ alla oidentifierade döda som hittas. I fall du inte fått iväg liket till någonstans långt bort i utlandet eller så.
Matchar de dock DNA på lik som upptäcks på alla saknade personer i Sverige?
 
Eller så får man istället se till att liket inte kan identifieras, då spelar det inte någon större roll om det hittas eller inte.
Jag skulle inte se det som ett problem att man vet vem det är som man har mördat, det är ens egna identitet som man vill hålla hemlig. Där verkar det vara väldigt effektivt om man kan komma överens med någon annan som vill bli av med någon och mörda varandras offer så att det finns så lite koppling som möjligt till den döda. Så det perfekta mordet borde typ vara på en stora mässa, dödlig injektion som inte verkar på ett antal timmar, i trängseln sticka till och sen bara gå vidare. Då har man heller inget problem att bli av med kroppen. Sen kommer det till det där att få tag på något att döda med osv så nog kan man bli hittad ändå. ;)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 589
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 184
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 779
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp