Hur gör man sig bäst av med ett lik? (utbruten från Otrogen?)

Åh gud, det gick upp för mig att jag som övertänker och överanalyserar ALLT, alltid med ett katastroftänk skulle antagligen få ett nervsammanbrott om jag hade mördat någon,för jag skulle vara så säker på att bli upptäckt. ”Kläderna jag hade på mig, har jag eldat upp alla dom? Finns det något tygfiber kvar där i tunnan med blod på? Jag kanske ska tömma askan efter mina kläder långt ute i skogen och göra en ny brasa i tunnan så dom inte misstänker mig när dom ser att tunnan är nyeldad i, men tom! Men om jag sen kör askan efter kläderna, efter mordet, i min bil, kommer dom då fastna i bilen på något sätt? Tänk så spårar dom vart min mobil har varit, den ser dom att jag gått långt ut i skogen, sen åker dom dit och hittar en askhög?! 😱” Och här har jag bara tagit reda på mina egna kläder liksom... Förstår ni vilket förlopp detta skulle bli?! 🤣

ELLER så skulle jag redan ha övertänkt alla möjliga scenarion innan, så det inte finns på världskartan att jag skulle åka dit på det! 🤣😂

och efteråt om någon bara tittar på dig lite för länge ”DET VAR JAG SOM MÖRDA!!!” 🤣
 
På tal om fejkade självmord så var det väl det som den sk "hästtjejen" försökte med när hon skulle mörda sin kärleksrival. Hennes plan var att slå tjejen i huvudet så hon tuppade av och sen injecera henne med en cocktail av alkohol och sömnmedel tror jag det var för att sen lägga henne på tågspåret så det skulle se ut som ett självmord under påverkan av alkohol och tabletter. Nu gick det inte som planerat dock.

Insulin är också en klassisk grej som många menar på är effektiv vid mord.

Som diabetiker skulle det vara lätt för mig att göra det, men det behövs en hel del för att det ska ha effekt - ser framför mig hur jag svettigt försöker tömma ena pennan efter den andra :rofl: Dessutom med min ringa fysiska styrka skulle jag aldrig kunna släpa något lik kan jag säga. Det väger mycket. Dessutom är jag så klumpig och ser inte så jag skulle sticka fel :rofl:
 
Som diabetiker skulle det vara lätt för mig att göra det, men det behövs en hel del för att det ska ha effekt - ser framför mig hur jag svettigt försöker tömma ena pennan efter den andra :rofl: Dessutom med min ringa fysiska styrka skulle jag aldrig kunna släpa något lik kan jag säga. Det väger mycket. Dessutom är jag så klumpig och ser inte så jag skulle sticka fel :rofl:

Du kan ta upp insulin via huden. Det är också svårt att häva insulinöverdos hos en frisk människa eftersom vi producerar nytt insulin om vi stoppar i oss kolhydrater.

Funderade ett tag på om man kunde få nån att svälja insulin men det luktar ju peckapa....
 
Jag skulle inte se det som ett problem att man vet vem det är som man har mördat, det är ens egna identitet som man vill hålla hemlig. Där verkar det vara väldigt effektivt om man kan komma överens med någon annan som vill bli av med någon och mörda varandras offer så att det finns så lite koppling som möjligt till den döda. Så det perfekta mordet borde typ vara på en stora mässa, dödlig injektion som inte verkar på ett antal timmar, i trängseln sticka till och sen bara gå vidare. Då har man heller inget problem att bli av med kroppen. Sen kommer det till det där att få tag på något att döda med osv så nog kan man bli hittad ändå. ;)
Ryska spionen menar du, aha ja det berömda tricket :idea::D
Jag ser dock problem med din metod här, om man bestämmer sig för att begå brottet själv så begås de flesta mord som av någon som känner offret, passionsbrott typ, det är ganska sällsynt att man mördar någon okänd. Därav leder ofta offrets identitet till mördarens identitet.
Om man istället vill anlita en okänd så gäller det att hitta någon som inte är så svag att de bryter ned under stressen över det eller skvallrar vidare. Vilket är nog svårt när det gäller att hitta en främling för det, det gäller att knåpa sin kontaktannons mycket noggrant :cautious:
 
Det finns väl ytterst få försvunna som man efter en längre tid inte har någon aning alls om vad som hänt och ytterst få helt oidentifierade lik? Finns det hyfsat tidssamband skulle jag se det som en naturlig utredningsåtgärd att utesluta att liket är den saknade personen som söks.
Jag vet faktiskt inte, har ingen aning om hur siffrorna ser ut i Sverige :D
 
Mycket snack om mord i den här tråden, vad har det dumpandet av lik att göra? Mer än att många som hittar lik gör sig av med dem i panik för att inte bli beskyllda för mord...

-MVH Advokatsamfundet
För att kunna testa olika sett att bli av med ett lik måste man ju ha ett. Hur tänkte du att man ska få tag på ett om man inte mördar någon? (Obs: jag planerar inte att döda någon)
 
Du kan ta upp insulin via huden. Det är också svårt att häva insulinöverdos hos en frisk människa eftersom vi producerar nytt insulin om vi stoppar i oss kolhydrater.

Funderade ett tag på om man kunde få nån att svälja insulin men det luktar ju peckapa....

Insulin tas tyvärr inte upp om du dricker det, annars är tanken god, eller ja, kanske inte god mot personen som du tänkte mörda men som metod räknat.
 
Det perfekta mordet! Någon får skriva en deckare om det med titeln PostMord! :idea:
Undra hur den boken skulle tas emot, med tanke på att det är en del som redan nu ironiskt/sarkastiskt kallar postnord för postmord, om det skulle bli någon form av... åh va heter det när företag "stämmer" (känns som fel ord i sammanhanget)... skulle nog bli ramaskri, men hade varit en väldigt passande boktitel ja på den handlingen. :angel:
 
och efteråt om någon bara tittar på dig lite för länge ”DET VAR JAG SOM MÖRDA!!!” 🤣
Jag är solklart med i Team @Fibusen här :laugh: Får alltid skuldkänslor när jag passerar larmbågar även om jag aldrig snattat i hela mitt liv, och har lyckats bli legkollad på krogen när jag hade åldern inne med råge. "Du såg så skyldig ut" tyckte vakten. Kan bara tänka mig hur det skulle bli om jag verkligen gjort något. Typ "åh gud jag erkänner allt! :arghh:" om nån sa att mina två grisar såg glada och välmående ut.
 
Jag är solklart med i Team @Fibusen här :laugh: Får alltid skuldkänslor när jag passerar larmbågar även om jag aldrig snattat i hela mitt liv, och har lyckats bli legkollad på krogen när jag hade åldern inne med råge. "Du såg så skyldig ut" tyckte vakten. Kan bara tänka mig hur det skulle bli om jag verkligen gjort något. Typ "åh gud jag erkänner allt! :arghh:" om nån sa att mina två grisar såg glada och välmående ut.

Åh gud, nu påminde du mig om när vi klev av planet från Bulgarien eller om det var Turkiet, och plötsligt står det en massa män med hundar och vinkar in oss... Bara rutinkontroll, men jag höll på att skita på mig, morsan med, men i hennes fall handlade det om en halvdålig lunch på planet. 🙄 Så där stod jag och var livrädd och såg säkert ut som om jag skulle haft hela väskan full med droger i blicken, sen morsan som började stressa dom och sa att hon måste gå på toaletten snabbt. Dom kollade på våra pass, på mig,på morsan, och på passen igen medans dom gick igenom väskorna. Jag höll på att smälla av!

Eller när man får polisen bakom sig när man är ute och kör! Man kör väll aldrig så dåligt som då! 😩

Plus att man är säker att man glömt körkortet hemma, att det har gått ut, och även den där punchpralinen man åt i förrgår kommer ge utslag. 🤷🏻‍♀️

Vet inte ens om jag törs erkänna att jag höll på att backa över polisbilen bakom som hade stoppat mig en gång....🙈🙈🤣🤣🤣😂😂😂😂
 
Undra hur den boken skulle tas emot, med tanke på att det är en del som redan nu ironiskt/sarkastiskt kallar postnord för postmord, om det skulle bli någon form av... åh va heter det när företag "stämmer" (känns som fel ord i sammanhanget)... skulle nog bli ramaskri, men hade varit en väldigt passande boktitel ja på den handlingen. :angel:
Så länge man har en handling som faktiskt handlar om en mördare som skickar kroppsdelar med posten och inte kallar posten för postnord i sin bok så har jag svårt att se att de skulle lyckas :angel: Jag menar, det är ju inte som att de vill kalla ordet postmord för sitt :D:rofl:
 
Eller när man får polisen bakom sig när man är ute och kör! Man kör väll aldrig så dåligt som då!
Innan jag blev yrkeschaufför kunde jag känna att jag inte hade rent mjöl i påsen om polisen körde bakom, numera känner jag inget då jag vet med mig att jag har rent mjöl i påsen har jag inget att frukta.
Har blivit stoppad av polisen 3 gånger, alla gånger kolla körkort och blåsa, sen har det varit 2 eller 3 gånger jag trodde jag skulle bli stoppad men de vinkade mig att fortsätta köra (kanske berodde på att jag hade långtradaren och det fanns ingen plats att stanna mig 😅).
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 589
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 603
Senast: Icfafn
·
Islandshäst Hej hästvänner! Jag rider en väldigt fräsch, 19 årig islandshäst som kan bli superflott, men själv har jag inte lyckats få fram den...
Svar
2
· Visningar
2 182
Övr. Barn Efterlyser er som bor på landet och har barn i skolåldern. Hur löser ni logistiken? Hur långt har barnen till skolan och hur kommer de...
2
Svar
34
· Visningar
5 779
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp