Bukefalos 28 år!

Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Jag skulle inte gilla om det var så plottrigt.... Jag var i ett hus o tittade där det var mer tavlor än tapeter på väggarna...
Blir så rörigt då....
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Bort med allt personliggt och gör det enkelt, stilrent och snyggt. Även om inredningen inte ingår i köpet så påverkas kunderna av det och blir mer positiva. Bara simpla grejer som att ha fina snittblommor påverkar intrycket.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Det viktigaste till att börja med är att inte ha för överbelastat med möbler, tycker jag. Man får lätt känslan av att rummen är för små och trånga. Framförallt om man har visningar med fler personer samtidigt och man inte bara får kryssa sig fram bland människor utan också en massa möbler.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Som de andra skrivit ta bort grejjer så att det blir mer luft i lägenheten.

Sen skulle jag, om jag hade en färg som jag vet sticker en del, så hade jag målat om det till en mer neutral färg, typ vitt så att en spekulant kan känna att det antingen är fräscht eller lätt att göra om/går att leva med tills man har tid att göra om.

Lägenheten kanske inte bör ha präglats alltför mycket av sin nuvarande ägare. Det är så jag har uppfattat när vi har varit på visningar iaf.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Förutom att ha riktigt välstädat kan jag ge följande tips. Om du har många tavlor på vägarna, kan du tar ner en del av dem. Det är bättre att ha ett par stora tavlor istället. Då ser det mindre stökigt ut o man ser väggarna. det handlar mycket om att lämna fantasin åt de som ska köpa: det ska se lägenhetens potential och därför kan man ha sparsamt med möbler, så bort med de möbler som är oanvända. Du kan även ta bort personliga saker som foton. Lycka till!
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Nu när det oftare är mörkt på visningar än vad det är sommartid så tycker jag att belsyningen är viktig.

Blanda arbetsljus med mysljus beroende på funktion hemmet.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

*kl*

tack för alla tips :bow:

Planen är att tapetsera om då en hiskelig bård (har tänkt tapetsera om lääänge men det har inte blivit av och nu ska jag flytta lite hastigt) sitter uppe med tillhörande tapet. Även hallen ska tapetseras då hantverkarna förstörde tapeten vid rotrenoveringen. Syns inte för min del då jag haft en stor spegel där men så kan det ju inte vara när det ska säljas. :D
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

baka bullar innan visningen så de luktar mysigt och gott :d min mamma gjorde de när de skulle sälja sitt hus, och fick dubbelt så mkt som utg priset! (Nu var det if närmare 20 år sen men bullar tycker väl alla är gott?)
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Fast just bullar har jag hört att man ska vara försiktig med, många kan bli misstänksama att man försöker dölja dålig lukt med bullukt. Men om det stämmer i verkligenheten låter jag vara osagt.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

En av mina kompisar köpte ett hus för några år sedan.
När det var på visningen var det tänt ganska många ljus, doftljus!
När köpet var gjort fick de med hjälp av sitt luktsinne reda på varför det hade varit så många doftljus utplacerade:crazy:
Förre husägaren hade inte bara ägt huset utan även ett stort antal katter som tyvärr hade använt många golv som urinoar, därav den fantastiska lukten :eek:
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Men det borde väl ha upptäckts vid besiktningen? För en sådan grej bör man väl ha möjlighet att häva köpet eller förhandla ned priset?
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Men det borde väl ha upptäckts vid besiktningen? För en sådan grej bör man väl ha möjlighet att häva köpet eller förhandla ned priset?

Om det borde ha upptäckts vid besiktningen, vilket man kan tycka att det borde, så är det inget dolt fel och är med andra ord för sent att komma och påpeka efter köpet.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Jag tycker bara att det ska lukta rent och fräscht. Man har blivit varnad just för bullbak och starka dofter genom media i så många år, så åtminstone jag skulle vara misstänksam vid en sån visning.

Mindre möbler, mycket tända lampor om det är mörkt ute och ljusa luftiga gardiner som släpper in mycket ljus om det är på dagen.

Finns en balkong, inred den mysigt så folk kan tänka sig in att sitta där med en kopp fika och njuta en söndagmorgon. Där kan det om det är mörkt eller den typen av årstid, brinna en lykta med stearinljus för hemtrevnadens skull. Men även där, överlasta inte med stora möbler så att det ser trångt ut.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Men det borde väl ha upptäckts vid besiktningen? För en sådan grej bör man väl ha möjlighet att häva köpet eller förhandla ned priset?

Vet inte riktigt vad/när/hur det blev med besiktning och priset. Har för mig att det var ganska lågt pris från början.
Vet bara att de renoverade en hel del när de hade köpt huset (inkl golven :angel: )
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Om det borde ha upptäckts vid besiktningen, vilket man kan tycka att det borde, så är det inget dolt fel och är med andra ord för sent att komma och påpeka efter köpet.

Ja, om de köpte huset ändå trots eventuellt påpekande vid besiktningen får de ju skylla sig själva antar jag. Jag har fått intrycket av att fel som upptäcks vid besiktningen (om den inte redan var gjord innan annonsering) kan vara grund för att backa ur köpet eller förhandla om priset om man trots allt vill ha huset. Annars är det väl inte just någon mening att göra en besiktning? Eller missuppfattar jag dig och/eller tanken med besiktning?
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Klart att besiktningen är till för att upptäcka fel så man kan förhandla om priset, men min poäng är att även om de inte påpekades vid besktiningen får de skylla sig själva eftersom att de är tillhör de typen av fel som man bör upptäcka, dvs ej dolt. Alltså saknar det relevans om det gjorts besiktning eller ej eller om påtalades vid besiktningen eller ej, det skulle ha upptäckts vid en undersökning, så är papperna skriva bortfaller möjligheten att förhandla ner priset alt. skadestånd.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

knapplån

man kan ju däremot be någon av grannarna att baka. då blir folk på bra humör i trappen. bullar är gott :d
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

knapplån

man kan ju däremot be någon av grannarna att baka. då blir folk på bra humör i trappen. bullar är gott :d

Ha ha ha ja vad bra, det skulle nog funka. Och dess utom skulle man visa på hur trevligt det skulle vara att bo i huset med hemmapysslande grannar.
 
Sv: Hur gör man sin lägenhet så attraktiv som möjligt?

Nja det vågar jag inte min granntant komer bli förtvivlad när jag flyttar :o
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
594
Senast: kolblakkur
·
Samhälle Hur ser er krisberedskap ut, ni som bor i lägenhet/större städer? Vi diskuterade det i lunchrummet på jobbet idag, där vissa var...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
9 388
Senast: Masqueradee
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
789
Senast: Caoimhe
·
Juridik & Ekonomi Nu hoppas jag kunna få lite vägledning. Jag bor i hyreslägenhet där det görs ändringar i ventilationen. Det är utomstående...
15 16 17
Svar
330
· Visningar
16 004
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp