Hur hade ni tänkt

Bukefalos 30 år!

Jag är lite osäker på om frågan är seriöst ställd, för det finns ju ingen med förnuftet i behåll som inte säger DUMPA.

Det är mycket möjligt att det är noll allvar och 100 % dirty talk från hans sida, MEN du gillar inte det och då måste han sluta på en gång. Varningsklockorna rör det skulle jag säga, och inte VAD det är han säger (förutsatt att han inte menar det, då är det mycket allvarligare).

Sen hoppas jag att du kan hitta ett sätt att jobba med ditt självförtroende. Känns det inte bra ska man sluta, fortsätt inte ha sex med någon som du inte är tänd på. Det blir ju att begå övergrepp på sig själv.
Jag har haft en KK-relatyon med en man som verklligen gillade dirty talk. Men det handlade om vadvi gjorde, vad han tyckte om, och om att ge mig.
Jag kände mig uppskattad respekterad och åtrådd.

Hade han sagt något om ägande, kallat mig nedsättande saker etc - då hade jag antagligen exploderat.

Jag har haft en KK-relatyon med en man som verklligen gillade dirty talk. Men det handlade om vadvi gjorde, vad han tyckte om, och om att ge mig.

Hade han sagt något om ägande, kallat mig nedsättande saker etc - då hade jag antagligen exploderat.
Ja, jag har nog inte tänkt på dirty talk som att det ska vara förnedrande. Själv är jag inte så intresserad av att konversera under sexakten, men ska det göras så får det ju vara trevligt tänker jag.

Jag hade rest mig upp, tackat för fikat och gått - redan vid första kommentaren om att se bra ut för min ålder. Herregud!

Resten är ju bara helt bisarrt.
Han tyckte det om sig själv och sa att många tycker han ser bra ut för att vara 56 och han sa att många tror han är yngre än han är. Sa till honom att varken utseende eller ålder spelar så stor roll för mig utan insidan och hur man är som person är viktigast. Jag vill inte vara med någon som är utseende fixerad skryter om pengar osv. Eller inte har respekt för sin partner eller andra människor.

Ja, jag har nog inte tänkt på dirty talk som att det ska vara förnedrande. Själv är jag inte så intresserad av att konversera under sexakten, men ska det göras så får det ju vara trevligt tänker jag.
Ja exakt prata om vad man vill göra och vad man tycker om osv är själv ingen pratade i sängen men tänkte att det tände honom att kalla mig slyna första gången men sen att det gick så fort till hora och jag äger dig gjorde mig paff. Blev glad när han gick igår

Han tyckte det om sig själv och sa att många tycker han ser bra ut för att vara 56 och han sa att många tror han är yngre än han är. Sa till honom att varken utseende eller ålder spelar så stor roll för mig utan insidan och hur man är som person är viktigast. Jag vill inte vara med någon som är utseende fixerad skryter om pengar osv. Eller inte har respekt för sin partner eller andra människor.
Han kanske har lite åldersnoja, tänker jag, annars hade man knappast ens tagit upp en sån detalj. Låter lite desperat.

I övrigt så borde han ju känt av (om han inte är helt utan antenner...) att du inte direkt uppskattade hans dominans-språk. Det är ju svårt att veta om det "bara" var en grej han går igång på, eller om han verkligen menar det. Jag hade blivit klart fundersam och störd och antagligen avbrutit och rett ut saken. I bästa fall. Är det nåt han inte får minsta gensvar på, borde han fatta och sen sluta med jargongen. Om det nu ens var en jargong.....

Nä, låter inte som nån Catch, direkt.....

Under den väldigt korta tid jag nätdejtade fick jag kontakt med en 25 år äldre man. Han sa att det inte var nåt problem eftersom han kände sig mycket yngre.

-Det gör jag med
:D

Under den väldigt korta tid jag nätdejtade fick jag kontakt med en 25 år äldre man. Han sa att det inte var nåt problem eftersom han kände sig mycket yngre.

-Det gör jag med
:D
Haha.. när jag nätdejtade tyckte jag att var och varannan man över 50 sa just såna saker om att de "såg mycket yngre ut än vad de är" Det komiska var ju att jag aldrig höll med. :o
De som skrev så var ju de som ofta såg äldre ut än vad de var. Så det kändes snarare som någon sorts åldersnoja och en anledning till att dejta yngre kvinnor.

Senast ändrad:
Ja det är det jag tänker med, att det började så tidigt med ”dirty talk” blev jag förvånad över också och sen det han sa igår blev jag faktiskt chockad över. Visst har jag förståelse att vissa gillar lite ”ful prat” i sängen men att säga att vem äger dig du får inte låta någon annan ta på dig eller vara med någon annan och du får aldrig neka och säga nej till sex säg att jag äger dig. Sa då att ingen äger mig jag bestämmer själv över vad jag vill och inte vill. Det är en stor röd flagg för mig då jag blivit tvingad till sex förr i relation. Tänker mest om det var sex prat eller om han menar det i allt. Vem säger så till någon de dejtar. Vi har inte ens någon relation eller något seriöst
Om man är genuint inne på dominanslekar så tar man upp det i förväg, pratar om samtycke och personliga gränser. En som sätter igång med dominanssnack utan att det är överenskommet är inte dominant, den är en rövhatt. Spring åt andra hållet!

Om man är genuint inne på dominanslekar så tar man upp det i förväg, pratar om samtycke och personliga gränser. En som sätter igång med dominanssnack utan att det är överenskommet är inte dominant, den är en rövhatt. Spring åt andra hållet!
För mig låter beskrivningen av det hela som att han så att säga försökte dölja sexuellt våld, och kanske annat våld, bakom en ridå av bdsm-snack.

För mig låter beskrivningen av det hela som att han så att säga försökte dölja sexuellt våld, och kanske annat våld, bakom en ridå av bdsm-snack.
Ja det funderar jag med på det som hänt har absolut fått mig att fundera, och som någon skrev oavsett vilka bra fina sidor han har är ju sådana röda flaggor och sidor något jag inte vill ha något att göra med. Sa till honom tidigt med att jag blivit psykiskt misshandlad tidigare i relation och det skadat mig mycket.

Om man tänder på förnedring och maktförskjutning är det ju rimligt att sexsnacket drar åt det hållet också. Men som både @Migo och @Palermo skriver, det här låter mer som någon som inte är intresserad av samtycke eller i värsta fall tänder just på att partnern inte vill. Det är övergrepp, oavsett hur man försöker vrida det.

Jag tänker att i relationer med BDSM-inslag kan en del av "grejen" vara att man använder rätt nedsättande ord. Det finns gott om människor som går igång på att säga och bli kallad det. Det har inget med brist på respekt eller åtrå att göra. MEN samtycke är ju a och o, man håller inte på med sådant om inte båda är med på det..

Absolut inte! Aldrig! Näver bäver! Stopp! Ut!

Alla sexuella akter kräver enskilda (och tydligt kommunicerade) samtycken! I det ingår såväl fysiska som verbala och mentala gärningar. Samtycke till oralsex innebär inte samtycke till genital penetration. Samtycke till kyssar innebär inte samtycke till grepp runt halsen. Samtycke till handfängsel innebär inte samtycke till verbal förnedring. Samtycke till piskrapp innebär inte samtycke till smekningar i håret.

Ja, det är mycket, mycket enklare i teorin än i praktiken. Men samtycke är i många (för att inte säga alla) lägen det enda som skiljer en sexuell handling från en brottslig handling. Det ska tas på allvar. Samtycke är svart-vitt och det är aldrig, aldrig, aldrig någonsin okej att kliva över gränser.

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • Hur skulle du reagera?
  • Hur når jag fram?!
  • Varför ?!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Dejtingtråden 39
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Autistic meltdown

Barn