Hur hade ni tänkt

Bukefalos 30 år!

Iza

Trådstartare
Hej jag började dejta en man för någon månad sedan jag är 40 och han 56. Första dejterna var fina vi gick promenad pratade mycket andra dejten bjöd han på mat och blev en kyss. Han frågade många gånger om ålderskillnaden var något problem vilket inte jag tycker. Han sa att ja jag ser ju väldigt bra ut för att vara så gammal tränar mycket och många tror jag är yngre.
När vi sedan hade sex första gången var han lite fokuserad på mig men mycket prat kallade mig för slyna osv i sängen vilket jag ej gillar och sa det till honom sedan med. Nu igår kom han hem till mig och vi började mysa så sa han till mig : vem äger dig jag äger dig ingen annan får ta på/ vara med dig, du får aldrig neka mig sex eller säga nej till mig. Säg att jag äger dig. Svarade då att ingen äger mig jag bestämmer över mig själv. Vidare in i sängkammaren säger han att jag är hans hora och hans slyna. Jag blev väldigt avtänd av detta och fast han ville att jag skulle säga att jag var hans Hora sa jag inget. Förstår att alla tycker olika i sängen med dirty prat och så men jag gillar inte det alls har blivit psykiskt misshandlad i flera år kallad hora blivit förnedrad tvingad till olika saker och gillar inte detta alls. Sen efteråt gick vi upp och han var tvungen att åka hem och sova, har nämnt för honom innan att jag inte gillar att bli kallad saker men han lyssnar inte. Vi har varit på Max 5-6 dejter. Någon som varit med om liknande hur gjorde ni hur utvecklades det. I övrigt pratar vi på SMS äter ihop pratar om vardagliga saker han frågar inte så mycket om mig.

Hej jag började dejta en man för någon månad sedan jag är 40 och han 56. Första dejterna var fina vi gick promenad pratade mycket andra dejten bjöd han på mat och blev en kyss. Han frågade många gånger om ålderskillnaden var något problem vilket inte jag tycker. Han sa att ja jag ser ju väldigt bra ut för att vara så gammal tränar mycket och många tror jag är yngre.
När vi sedan hade sex första gången var han lite fokuserad på mig men mycket prat kallade mig för slyna osv i sängen vilket jag ej gillar och sa det till honom sedan med. Nu igår kom han hem till mig och vi började mysa så sa han till mig : vem äger dig jag äger dig ingen annan får ta på/ vara med dig, du får aldrig neka mig sex eller säga nej till mig. Säg att jag äger dig. Svarade då att ingen äger mig jag bestämmer över mig själv. Vidare in i sängkammaren säger han att jag är hans hora och hans slyna. Jag blev väldigt avtänd av detta och fast han ville att jag skulle säga att jag var hans Hora sa jag inget. Förstår att alla tycker olika i sängen med dirty prat och så men jag gillar inte det alls har blivit psykiskt misshandlad i flera år kallad hora blivit förnedrad tvingad till olika saker och gillar inte detta alls. Sen efteråt gick vi upp och han var tvungen att åka hem och sova, har nämnt för honom innan att jag inte gillar att bli kallad saker men han lyssnar inte. Vi har varit på Max 5-6 dejter. Någon som varit med om liknande hur gjorde ni hur utvecklades det. I övrigt pratar vi på SMS äter ihop pratar om vardagliga saker han frågar inte så mycket om mig.
Run like hell skulle jag säga.

Det låter inte som att du trivs med det som pågår och därför tycker jag du ska avsluta. Om du känner att han inte lyssnar på dig så är det ju så det är. Gå på din känsla, den är rätt. Det du ser är det du får, hoppas inte på en förändring till det bättre. Vanligen visar människor upp sina bästa mest polerade sidor i början av en relation, detta är alltså hans bästa sida.

Ja det är det jag tänker med, att det började så tidigt med ”dirty talk” blev jag förvånad över också och sen det han sa igår blev jag faktiskt chockad över. Visst har jag förståelse att vissa gillar lite ”ful prat” i sängen men att säga att vem äger dig du får inte låta någon annan ta på dig eller vara med någon annan och du får aldrig neka och säga nej till sex säg att jag äger dig. Sa då att ingen äger mig jag bestämmer själv över vad jag vill och inte vill. Det är en stor röd flagg för mig då jag blivit tvingad till sex förr i relation. Tänker mest om det var sex prat eller om han menar det i allt. Vem säger så till någon de dejtar. Vi har inte ens någon relation eller något seriöst

Ja det är det jag tänker med, att det började så tidigt med ”dirty talk” blev jag förvånad över också och sen det han sa igår blev jag faktiskt chockad över. Visst har jag förståelse att vissa gillar lite ”ful prat” i sängen men att säga att vem äger dig du får inte låta någon annan ta på dig eller vara med någon annan och du får aldrig neka och säga nej till sex säg att jag äger dig. Sa då att ingen äger mig jag bestämmer själv över vad jag vill och inte vill. Det är en stor röd flagg för mig då jag blivit tvingad till sex förr i relation. Tänker mest om det var sex prat eller om han menar det i allt. Vem säger så till någon de dejtar. Vi har inte ens någon relation eller något seriöst
Men sexprat måste väll som resten av akten vara något båda gillar om man ska köra på det? Det han sa senast verkar ju vara som att han kör en ensidig dominansgrej på dig. Det kanske kan vara ok om det är något båda vill och har pratat igenom innan, men inte att bara pådyvla någon. Är det något som han verkligen tycker så är det ju verkligen oroande. Oavsett så lyssnar han ju inte på dig och det är väll en gigantiskt rödflagg om något.

Jag tycker inte alls det låter bra.
Det är ju alltid jätteviktigt att se till att den andra är med på tåget. Här har du dessutom sagt att det inte känns bra och han fortsätter ändå.
Nej- avsluta säger jag. Min erfarenhet är att denna typen av personer inte kommer förändras och plötsligt vara lyhörda. Snarare tvärtom att de ju längre tiden går tar sig mer och mer friheter.
Och det ska ju kännas bra och kul att träffa någon! Det ska inte kännas jobbigt!
Ta hand om dig!

Men sexprat måste väll som resten av akten vara något båda gillar om man ska köra på det? Det han sa senast verkar ju vara som att han kör en ensidig dominansgrej på dig. Det kanske kan vara ok om det är något båda vill och har pratat igenom innan, men inte att bara pådyvla någon. Är det något som han verkligen tycker så är det ju verkligen oroande. Oavsett så lyssnar han ju inte på dig och det är väll en gigantiskt rödflagg om något.

Ja absolut det är väl något man pratar om och lyssnar till tänker jag och ser man att den andre är obekväm så slutar man väl. Blev väldigt tagen på sängen när han sa det om äga dig. Han gick så snabbt igår så han inte säga något om det till honom. Men tänker att ens riktiga intention och tycke kommer fram mycket när man är lite varm om jag säger så. I övrigt verkar han vara en bra man men jag vill inte vara med någon som ser mig som ett objekt ( hora slyna. Osv och ser mig som någon ägodel)

:stop: nope nope nope.
Stor rödflagga. Inte att prata dirtytalk i sig, men att han inte lyssnar på dig när du säger att du inte gillar det.
Är han såhär i början när de flesta endå vill visa sig från sin bästa sida, så kommer det bara att bli värre härifrån.

:stop: nope nope nope.
Stor rödflagga. Inte att prata dirtytalk i sig, men att han inte lyssnar på dig när du säger att du inte gillar det.
Är han såhär i början när de flesta endå vill visa sig från sin bästa sida, så kommer det bara att bli värre härifrån.
Ja jag tänker så med i början vill man ju lära känna den andra och visa sin bästa sida och sen se om man klickar vill samma saker osv

Avsluta så fort du bara kan, och blocka om han försöker övertala dig till något annat.
Folk gillar väldigt olika saker i sängen, men det här är ju inte en grej om olika preferenser utan om att han öht inte lyssnar på eller bryr sig om vad du känner i frågan.

Jag ser bara enorma röda flaggor och en kontrollerande och hänsynslös man. Vill inte ens tänk på hur det skulle kunna utveckla sig om du väljer att bygga en vardag med honom.

Hade blockat, det där är ingen bra man 😅

Blev ilsken red i början av ditt inlägg. Ser bra ut för din ålder. Jag är också 40 och hade någon sagt så till mig hade jag svarat med ett långfinger, gubbjävel.
Sen blev det ju inte direkt bättre 😅

Jag är lite osäker på om frågan är seriöst ställd, för det finns ju ingen med förnuftet i behåll som inte säger DUMPA.

Det är mycket möjligt att det är noll allvar och 100 % dirty talk från hans sida, MEN du gillar inte det och då måste han sluta på en gång. Varningsklockorna rör det skulle jag säga, och inte VAD det är han säger (förutsatt att han inte menar det, då är det mycket allvarligare).

Sen hoppas jag att du kan hitta ett sätt att jobba med ditt självförtroende. Känns det inte bra ska man sluta, fortsätt inte ha sex med någon som du inte är tänd på. Det blir ju att begå övergrepp på sig själv.

Liknande trådar

• Drunknar i sambons känslor
  • Hur skulle du reagera?
  • Hur når jag fram?!
  • Varför ?!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat