Sv: Hur hantera sin nervositet under tävling?
Det beror ju lite på vilket sätt ens nervositet uttrycker sej..
Först o främst är det som remmis skriver bra att träna att tävla, tävla mkt så det inte blir så himla stort varenda gång..
Själv blir jag inte så nervös utåt sett, jag tycker det är kul, är rätt så cool innan o äter mkt o gärna o har allmänt kul.
Mitt problem brukar uppstå inne på banan.. Jag slutar andas, blir torr i munnen o börjar därmed flåsa som en galning vilket resulterar i mjölksyra o kraftlöshet..
För några år sedan kom jag på lösningen, TUGGUMMI!!!

Helt outstanding! Funkar kanon för mej, jag blir gärna lite överfokuserad på själva banan o med tuggummi så blir jag sådär lagom distraherad!
Första gången gick han så bra att jag red fel väg två ggr, satt bara o njöt!
Andra klassen gick han helt super o jag var två p från seger!!
Sen har jag i efterhand fått veta att även Kyra tuggar tuggummi, så man är ju i gott sällskap så att säga..
Dock fick jag anmärkning av en österrikisk domare nu i sommras..

Tog en stund innan jag fattade vad han skrivit o sen blev jag ju jättenervös o vågade inte ha det i nästa klass - var rädd att han skulle uppfatta mej som nonschalant.. Så då gick det ju genast sämre..
Sissta klassen hade jag tuggummi men var så upptagen med att inte tugga när jag var på väg mot domarna att det inte heller gick så lysande..
Gick väl ganska bra ändå (placerad i alla klasserna) men det är nog lite psykiskt det där..