Bukefalos 28 år!

Hur har folk råd med stora husbilar?

Aha! Brukar försäkringen följa i samma takt som värdeminskningen och avbetalningarna så att man inte står där med ett restskuldpå typ 300 000 och får ut 50 000 om eländet brinner upp eller liknande?
Ja, det är handlaren som sätter upp värdet. De lägger väl sig lite i underkant förstås så man har marginal.
 
Bilhandlaren. Eller där du är. Ett vanligt kreditinstitut. Jag har mitt hojlån på Santander via handlaren.
Wow! Det kände jag inte till. Vårt lån är hos Santander och på 180 månader (!!) och ingen upplyste oss om alternativ. Jag visste inte att nåt sånt här fanns överhuvudtaget!
 
Min syster och hennes familj var på en husbilscamping i Italien förra året, där träffade dom en man med en helt ENORM husbil, den hade tom garage så han fick plats sin Ferrari(!), gissar att han hade sålt sin själ för att ha råd med den.
 
Wow! Det kände jag inte till. Vårt lån är hos Santander och på 180 månader (!!) och ingen upplyste oss om alternativ. Jag visste inte att nåt sånt här fanns överhuvudtaget!
Ja jag blev paff när jag såg att standardförslaget på lån till husbil var 180 månader?! Det är ju en otroligt lång tid och en av orsakerna till att jag startade tråden.
 
Här är också många som har dem pensionärer. Jag tänker att rika pensionärer (de som har en riktigt bra pension alltså) antingen flyttar utomlands vinterhalvåret eller skaffar husbil. Själv hoppas jag kunna köpa en husvagn snart, skulle inte alls förvåna mig själv om jag bor i husvagn när barnen flyttat hemifrån...

Däremot har jag och dottern ofta funderat över hur hästfolk har råd att köpa dessa stora Alfabhästbilar, många gånger ponnyfolk. Känns helt orimligt att ha råd med för att ränna runt på ponnytävlingar, bara en bkortsbil kostar ju en halv mille liksom :rofl:
 
Här är också många som har dem pensionärer. Jag tänker att rika pensionärer (de som har en riktigt bra pension alltså) antingen flyttar utomlands vinterhalvåret eller skaffar husbil. Själv hoppas jag kunna köpa en husvagn snart, skulle inte alls förvåna mig själv om jag bor i husvagn när barnen flyttat hemifrån...

Däremot har jag och dottern ofta funderat över hur hästfolk har råd att köpa dessa stora Alfabhästbilar, många gånger ponnyfolk. Känns helt orimligt att ha råd med för att ränna runt på ponnytävlingar, bara en bkortsbil kostar ju en halv mille liksom :rofl:
Jag kände mig nöjd över att kunna köpa ett 20 år gammalt hästsläp, efter 15 år som hästägare :rofl: dock är mitt köpt kontakt ;)
 
Här är också många som har dem pensionärer. Jag tänker att rika pensionärer (de som har en riktigt bra pension alltså) antingen flyttar utomlands vinterhalvåret eller skaffar husbil. Själv hoppas jag kunna köpa en husvagn snart, skulle inte alls förvåna mig själv om jag bor i husvagn när barnen flyttat hemifrån...

Däremot har jag och dottern ofta funderat över hur hästfolk har råd att köpa dessa stora Alfabhästbilar, många gånger ponnyfolk. Känns helt orimligt att ha råd med för att ränna runt på ponnytävlingar, bara en bkortsbil kostar ju en halv mille liksom :rofl:
Ja men verkligen! Det har jag också funderat på.. Klart att det kanske känns värt att köpa en sån om hela familjen sysslar med hästar men de som enbart hobbytävlar ponny med mer eller mindre intresse. Men som sagt vi är ju olika och tur är väl det🙂
 
Jah är mest fascinerand att någon ens vill ha en husbil, ännu mindre en husvagn 😅
När man kan bo på hotell 😍
Eller ännu bättre, stanna hemma 😁
Jag ska eventuellt fjällvandra med hunden senare i sommar och fick erbjudande om att låna en husvagn. Känner nästan att ett tält står högre i kurs om jag inte hittar hotell eller vandrarhem🙈
 
Jag ska eventuellt fjällvandra med hunden senare i sommar och fick erbjudande om att låna en husvagn. Känner nästan att ett tält står högre i kurs om jag inte hittar hotell eller vandrarhem🙈
Jag har övervägt minihusvagn. Jag har ett grymt tält Nallo 2gt men jag vill inte sova i tält om jag inte är i bushen. Visst som barn tältade jag och syrran bla på en rastplats vid autobahn och i ruffigt område i London (föräldraansvar var inte pappas bästa gren, han sov inne i husbilen/husvagnen!) men jag föredrar tält i naturen. Och tältet måste man resa och ta ned och vill helst inte lämna det obevakat.
Jag har hittat ett sätt att sova relativt bekvämt i min opel Asta och har sovit i det tre nätter hittils denna semester och planerar två till nu i helgen.
 
Jah är mest fascinerand att någon ens vill ha en husbil, ännu mindre en husvagn 😅
När man kan bo på hotell 😍
Eller ännu bättre, stanna hemma 😁
Det är väl tur man är olika, vi bodde på hotell senast men kände mig otroligt instängd och utan tillgång på små saker som att kunna göra en kopp te när det passar mig. Hyra stuga är betydligt bättre men helst vill jag bo långt ifrån alla men ändå ha bekvämligheter som säng, toalett och möjlighet att laga mat utan en massa krångel. Husbil skulle ge mig de möjligheterna.

Samtidigt som jag älskar att vara hemma också men jag är ledigt från midsommar till augusti varje år, det finns gott om utrymme för att både vara hemma och resa iväg. ;)
 
Jag ska eventuellt fjällvandra med hunden senare i sommar och fick erbjudande om att låna en husvagn. Känner nästan att ett tält står högre i kurs om jag inte hittar hotell eller vandrarhem🙈

Jag gillar tanken på att fjällvandra 😁
Men då vill jag utgå från ett trevligt hotell med bra standard och god frukost. Vill ha en trevlig och hundvänlig restaurang på vägen och sen komma tillbaka till det fina hotellet igen och gosa ner mig framför en film i en skön och nybäddad säng 😍
 
Det är väl tur man är olika, vi bodde på hotell senast men kände mig otroligt instängd och utan tillgång på små saker som att kunna göra en kopp te när det passar mig. Hyra stuga är betydligt bättre men helst vill jag bo långt ifrån alla men ändå ha bekvämligheter som säng, toalett och möjlighet att laga mat utan en massa krångel. Husbil skulle ge mig de möjligheterna.

Samtidigt som jag älskar att vara hemma också men jag är ledigt från midsommar till augusti varje år, det finns gott om utrymme för att både vara hemma och resa iväg. ;)

Jag vill ha allt serverat när jag är borta, annars kan jag likaväl vara hemma om jag ändå ska ordna med frukost, bädda och laga mat 😑
Husbil är alldeles för trångt, husvagn är en mardröm 😆
Men som sagt, tur vi är olika 😁
 
Min syster och hennes familj var på en husbilscamping i Italien förra året, där träffade dom en man med en helt ENORM husbil, den hade tom garage så han fick plats sin Ferrari(!), gissar att han hade sålt sin själ för att ha råd med den.

Jag som inte alls förstår tjusningen med husbil undrar ju då: om man har så mycket pengar, varför inte bo på hotell istället?? Väldigt udda!!
 
har en par kollager som sålt villan på äldre dagar, flyttat in i en mindre hyreslägenhet och för överskottet av försäljningen av villan köpt husbil för att kunna åka land och rike runt på gamla dar.....
 
Jag som inte alls förstår tjusningen med husbil undrar ju då: om man har så mycket pengar, varför inte bo på hotell istället?? Väldigt udda!!

Dessa personer förstår nog inte tjusningen med hotell, skulle jag tro. Inte alls speciellt udda att hellre ha husvagn/husbil är att bo på hotell. Jag skulle hellre bo i husbil än på hotell i många fall, det enda mysiga med hotell är ju frukosten.
 
Dessa personer förstår nog inte tjusningen med hotell, skulle jag tro. Inte alls speciellt udda att hellre ha husvagn/husbil är att bo på hotell. Jag skulle hellre bo i husbil än på hotell i många fall, det enda mysiga med hotell är ju frukosten.

Och lugn och ro. Har aldrig sett en camping där man inte sitter i princip i knäet på varandra...
 

Liknande trådar

Samhälle Spinoff på en spinoff. Det hävdas ju ofta att reavinstskatten på bostäder gör att folk inte har råd att flytta. Jag är kanske korkad...
Svar
15
· Visningar
1 330
Senast: touche
·
S
Hästmänniskan Ni som jobbar på eller rider på ridskolor kan ni inte berätta lite i korta drag om vad det är för verksamheter som bedrivs, hur många...
Svar
10
· Visningar
2 058
Senast: Lucta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp