Hur högt kan en häst stegra?

Krans

Trådstartare
Tänkte på en grej...Hur högt kan en stegrande häst komma med framhovarna i luften? Säg att den är ca 150 cm i manken? Vad gissar ni?🙂
 
Min islänning på 133 cm kom över 150 cm när han stegrade högt. Varmblodet på 170 cm hamnar nog närmare 200 cm när hon reser sig rejält högt.

De brukar dock inte stegra ofta och om de väl gör det brukar det vara runt 100 cm högt. Men det har hänt att de rest sig högt.
 
Jag skulle säga att det beror på hur lång kropp hästen har. Även om två hästar är indentiska i mankhöjd kan den ena t ex. ha något längre kropp.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 237
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 757
Senast: co-SMAD4
·
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 620
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 150
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp