Hur kan vi göra om vårt badrum?

Det är rosa, tro mig :p Gammelrosa. Jag vet faktiskt inte om det skulle löna sig, men vi får be en mäklare kika på det. Det är nog ändå minst 160 tkr det handlar om och lägenheten köptes för 100tkr/kvm. Så vi är inte helt säkra på att vi kommer få mer än så för den vid försäljning.

Okok fattar. Kungsholmen också väl? Men man vet aldrig! Smart att kolla med mäklare :)

Jag har faktiskt ett beige-rosa badrum i nån slags marmor. Hade gärna fått vara mer rosa :angel: men det var nyrenoverat när jag flyttade in med påkostade materialval och extra små finesser så inte värt att göra om. Men drömmen hade ju varit KITSCH!
 
Min kompis köpte en lägenhet med samma tanke som ni , alltså att flytta om nåt år. De hade nåt liknande badrum och har målat sitt golv. Det blev hur bra som helst. Alltså det håller inte femton år, och det syns ju att det är målat, men det blev så mycket behagligare för ögonen. Jag hade kört färg på golvet och försökt måla borden också. Men inte vit utan typ samma som golvet eller nåt matchande.

Jag tycker också det är snyggt, funkar bra för mig med målat. Frågan är bara hur länge det håller? Läste på en inredningsblogg där hon skrev att färgen på golvet börjat släppa redan efter 5 månader.
 
Det är rosa, tro mig :p Gammelrosa. Jag vet faktiskt inte om det skulle löna sig, men vi får be en mäklare kika på det. Det är nog ändå minst 160 tkr det handlar om och lägenheten köptes för 100tkr/kvm. Så vi är inte helt säkra på att vi kommer få mer än så för den vid försäljning.

Hade lätt behållt pga älskar gammelrosa :love:
 
Jag tycker också det är snyggt, funkar bra för mig med målat. Frågan är bara hur länge det håller? Läste på en inredningsblogg där hon skrev att färgen på golvet börjat släppa redan efter 5 månader.

Hur länge sen är det nuvarande renovering gjordes?
 
Okok fattar. Kungsholmen också väl? Men man vet aldrig! Smart att kolla med mäklare :)

Jag har faktiskt ett beige-rosa badrum i nån slags marmor. Hade gärna fått vara mer rosa :angel: men det var nyrenoverat när jag flyttade in med påkostade materialval och extra små finesser så inte värt att göra om. Men drömmen hade ju varit KITSCH!

Yes, Pontonjärgatan. Vi var på 22 visningar här i krokarna och det var väl ungefär 25% som ändå gick upp till 100 tkr/kvm och ungefär 25% som steg högre än så. Men sen har det ju så mycket med marknaden att göra också, vi köpte när det blev en peak i början av året.

Ja, alltså det finns ju snyggt rosa och så finns det.. ja, vårt badrum :D
 
Vi hade en hantverkare här för att vi vill ha någon som bygger en låda för att täcka fula rör i badrummet. Han skulle alltså bygga en låda med kakel på, typ 100x40x15 cm stor. Det skulle han ha 20 papp för O_o då började han prata om att lägga kakel på kaklet (på golvet) i hela badrummet. Vet inte varför då det är rätt snyggt, mörkgrå lite skiffer-aktiga, men iallafall; det skulle han ta 38 k för, inklusive lådan då, värd 20. Vårt badrum är typ 30 kvadrat dessutom :o så det verkar ju inte så dyrt? Däremot tyckte jag också det känns tveksamt med tanke på golvbrunnar osv..?

När jag läst om det ska det inte vara något problem med brunnarna. Men det där med vad som funkar och inte i ett badrum verkar det ju finnas lika mycket åsikter som hantverkare😵
 
Jag tycker inte badrummet ser särskilt hemskt ut, däremot tycker jag att inredningen är trist, så jag skulle fokusera på att fixa sånt och bra belysning för att få en annan känsla. Jag tycker man kommer rätt långt med snygga badrumsmöbler, duschdraperi med matchande badrumsmatta.
 
Jag har inte sett det med egna ögon men sambons kollega hade gjort det hemma och rekommenderade det. Går att se lite för och efterbilder här. https://www.remaljering.se/

Ja, man blir så less! Det känns som en rätt viktig funktion. Nu har vi vant oss vid att skrapa men egentligen ska man ju inte behöva det.

Jag kan ju ha fel, men pa bilerna ser det s ut som om det ar "plattor" som ar konstruerade sa det ska se ut som kakel ... mycket vanligt har i vast ... och jag har annu inte sett nagot som inte ser "billigt" ut.
 
Jag tycker också det är snyggt, funkar bra för mig med målat. Frågan är bara hur länge det håller? Läste på en inredningsblogg där hon skrev att färgen på golvet börjat släppa redan efter 5 månader.
Deras golv är snyggt ännu efter 1,5 år. Det beror ju säkert på hur bra du gör jobbet.
 
Jag kan ju ha fel, men pa bilerna ser det s ut som om det ar "plattor" som ar konstruerade sa det ska se ut som kakel ... mycket vanligt har i vast ... och jag har annu inte sett nagot som inte ser "billigt" ut.

Hur menar du med ”plattor”? Vad jag förstår är det en kemisk behandling som man gör på befintligt kakel som gör att färgen på kaklet ändras.
 
Såhär ser det ut idag. Vi ska sätta in glasvägg och kommod, sen byta ut överskåpet till en stor rund spegel bara. Men ja, det hjälper ju inte kakel och klinker :p

Visa bifogad fil 56431

Prova med att som du redan skrivit byta ut spegelskåpet, sätta dit duschdörrar och kanske ett högskåp i hörnet mitt mot duschen. Vänta sedan i tre månader innan ni bestämmer er för att göra något mer. Jag tror att får man in lite snygga saker där inne kommer blicken inte att fastna lika mycket på det fula. Tillslut kanske det blir som för oss, köpte en Lägenhet vars badrum bestod av rosa plastmatta på vägg och ännu mer rosa plastmatta på golv. Det kunde vi absolut inte leva med tänkte vi. Så planen var att göra om. Tre år senare flyttade vi ut lämnade samma badrum som vi flyttat in i. Det är lustigt hur man efter ett tag kan sluta se 🙈

4043BBFF-FF56-4805-8FDD-9FECD410CD6F.jpeg
vårt gamla badrum tagit i ett ljus som dämpade det rosa (bild till mäklaren 😂)
 
Såhär ser det ut idag. Vi ska sätta in glasvägg och kommod, sen byta ut överskåpet till en stor rund spegel bara. Men ja, det hjälper ju inte kakel och klinker :p

Visa bifogad fil 56431
Jag hade bytt till vitt kakel och klinkers, standardstorlek är billigast och snyggast. Att bara kalka om kan inte bli särskilt dyrt om man förbereder och plockar ut all inredning och sedan när plattläggaren är klar monterar in igen själv. En veckas arbete för en man, mer tid skall omkaklingen inte behöva ta.
 
Hur menar du med ”plattor”? Vad jag förstår är det en kemisk behandling som man gör på befintligt kakel som gör att färgen på kaklet ändras.

Det var svart att se pa bilderna i din lank ... de bilder med ljusbla kakel rand som blev svart var snygg ... men dar var ocksa bilder av nagot som sag ut som "fusk kakel" och dar hela vaggen hade kakel monster, men inte var riktigt kakel.
 
Det var svart att se pa bilderna i din lank ... de bilder med ljusbla kakel rand som blev svart var snygg ... men dar var ocksa bilder av nagot som sag ut som "fusk kakel" och dar hela vaggen hade kakel monster, men inte var riktigt kakel.
Jag tycker det ser ut som de lagt emaljen över fogarna. (på en del bilder, inte alla)
Men undrar om det inte är tillfixade bilder där de visar färgen, inte att de fotat verkliga badrum de har remaljerat på det sättet? Eftersom en kakelvägg ska kunna andas och torka upp i fogarna så antar jag de inte lägger emaljen över där.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 786
Senast: BernT
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 203
Hemmet Hej. Håller för fullt på och planerar för renovering av mitt badrum i min bostadsrätt och är i valet och kvalet om jag ska lägga in...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 691
Senast: Stekspaden
·
Hemmet Vi ska renovera badrummet i stugan vi hyr ut. Vi ska INTE höja hyran. Vi brukar höja hyran mellan hyresgästerna istället. Men det som...
Svar
17
· Visningar
1 391
Senast: Miks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp