Hur konsekvent är du med din hund?

:D
Jo`rå, det där känner jag igen!
Min pappa gör oxå samma ska, dock har han ingen hund jag kan göra lika på :angel:

Jo visst ser dom skillnad. Alla utom jag tigger han av.
Har till och med stulit en kaka ur handen på en gubbe som inte hade ögonen med sej. Han satt med kakan i handen och handen på knäet... Det va vovven inte sen att upptäcka såklart!
Då när jag förstod vad som hänt så hojtade jag åt hunden och skällde på honom.
Då får nästan JAG skäll :eek: för att jag är "sträng"!
Vad i hel-vete tänkte jag i mitt huvud, skaffa dej en egen hund och skäm bort!! :mad: :mad:
Hunden dock mycket belåten, han hade ju redan hunnit svalt kakan innan jag upptäckte satyget... :smirk:
 
Ja exakt! :bump:
Man själv blir kallad det ena å andra bara för att man vill ha pli på sin hund.
Jag menar, det är ju Jag som bor med hunden!! :eek:
Nu tycker jag att det oftast är hundlösa människor som "beter" sej så här. Men det finns även dom som själv är hundägare! :eek:
Nä, jag förstår bara inte... :confused:
 
Min hund är så extremt tillmötesgående och välvillig att jag nästan njuter när hon väl är olydig :rofl:

Allvarligt: På fritiden får hon vara lite som hon vill, men som sagt, hon är otroooligt väluppfostrad.

När vi är på kurs eller jobbar, så är det 100% som gäller, men det är liksom en överenskommelse som gäller oss båda. Vi är ju ett team.

Kan tillägga att det inte är jag som uppfostrat henne och att hon är ett resultat av arv och benhård och KONSEKVENT uppfostran. Hon är född i england och där klemas det inte. Själv har jag svårt med att vara benhård även om jag vet att det ger resultat. :)
 
Min hund är så extremt tillmötesgående och välvillig att jag nästan njuter när hon väl är olydig

Ha ha....känner faktiskt igen mig där. Min äldsta tik är så äckligt duktig och väluppfostrad. Det har hon varit sedan valpstadiet när jag fick henne. Hon hittar aldrig på dumheter. Hon gjorde aldrig dumheter eller bus som valp. Tuggade inte på något och var bara helt jätteduktig hela tiden. Präktig så det stod en upp i halsen. :D

Det var nästan så att jag belönade bus. Jag jobbade jättemycket med att hon skulle våga ta egna initiativ och bygga på självförtroendet. Och det har gått vägen. Den största förändringen var när hon fick en kull valpar för 5 mån sedan. Då växte hon jättemycket i mognad. :)
 
ja, det är jag med både hund och häst. Lydnad funkar inte om man inte är konsekvent. Då kan man lika gärna ge upp med en gång...
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min man har börjat prata om hur mysigt det vore med en hund till, själv är jag lite mer skeptisk. Det är lätt att bara se alla mysiga...
2
Svar
31
· Visningar
2 076
Senast: hollypolly
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
712
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 820
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har haft en riktig skitdag och behöver lite skratt :) Har ni några roliga/knasiga historier om era hundar?
2
Svar
33
· Visningar
2 354
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp