Hur lastar ni ur bredåkare

Fast det lär inte ske tills på onsdag och det är onsdag som är deadline.
Hur ska jag när jag går ut genom skötardörren kunna hålla honom mitt i släpet? Han står mitt i släpet men när han vänder huvudet och börjar vända flyttar han ju kroppen i sidled för att få plats. Han är smidig som en katt så det är inte klomp, klomp som förvarning utan allt sker momentant.

Det är där arbetet ligger, att kunna styra hästen. Jag vill rätt omgående i en relation lära in "abort all action" i hanteringen. Det är väldigt värdefullt.

Du kan ju alltid prova att vänta ut därframme, och korrigera om hästen vill gå åt sidan medan du står kvar vid huvudet.

Jag brukar också se fördelen med att skicka in, bakifrån kan jag korrigera huvudet position och därmed också kroppens.
 
Det är där arbetet ligger, att kunna styra hästen. Jag vill rätt omgående i en relation lära in "abort all action" i hanteringen. Det är väldigt värdefullt.
Det kan jag styra någorlunda då han ser mig men inte annars
Du kan ju alltid prova att vänta ut därframme, och korrigera om hästen vill gå åt sidan medan du står kvar vid huvudet.
Står jag vid huvudet flyttar han inte i sidled. Det gör han först när jag försvinner ur bild.
Jag brukar också se fördelen med att skicka in, bakifrån kan jag korrigera huvudet position och därmed också kroppens.
Det är planen för framtiden men i nuläget finns det inte en chans att komma dit innan jag måste åka.
 
Det kan jag styra någorlunda då han ser mig men inte annars

Står jag vid huvudet flyttar han inte i sidled. Det gör han först när jag försvinner ur bild.

Det är planen för framtiden men i nuläget finns det inte en chans att komma dit innan jag måste åka.
Kör honom smalt nu då så får du i så fall träna vidare.
 
Fast det lär inte ske tills på onsdag och det är onsdag som är deadline.
Hur ska jag när jag går ut genom skötardörren kunna hålla honom mitt i släpet? Han står mitt i släpet men när han vänder huvudet och börjar vända flyttar han ju kroppen i sidled för att få plats. Han är smidig som en katt så det är inte klomp, klomp som förvarning utan allt sker momentant.

Jag vet inte riktigt om jag förstår. Men om du håller linan sträckt och håller emot, då kan han ju inte vända? Eller sliter han linan ur händerna på dig?
 
  • Gilla
Reactions: Sar

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
1 967
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 909
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 087
Senast: Cambrie
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 407
Senast: HannaZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp