Bukefalos 28 år!

Hur många mål om dagen äter du?

Hur många mål mat äter du under en genomsnittlig dag?

  • 1-3

    Röster: 122 57,8%
  • 4-6

    Röster: 87 41,2%
  • 6+

    Röster: 2 0,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    211

Mineur

Trådstartare
Moderator
Efter att ha fått en ny kollega som inte heller äter mellanmål, vilket innebär att jag fortfarande är den enda på kontoret som äter något mellan frukost och lunch, blev jag nyfiken. Är jag verkligen så ensam om att äta fler än tre mål om dagen?

Jag förstår inte hur folk överlever! Skulle jag klara mig på frukosten i 5-6 timmar skulle jag behöva äta en rejäl hotellfrukost varje dag, och jag tycker inte om att äta mycket på morgonen. Det hör väl också till saken antar jag, det här att jag ogillar att äta stora måltider och därför föredrar "lite men ofta"-principen. Samtidigt har jag en kollega som kommer in vid 9 och går hem vid 16 och jag har nästan aldrig sett henne äta något, alls.

Vad trivs ni bäst med?
 
Är jag ledig så blir det två måltider, pga jag sover bort förmiddagarna :angel:
Men annars så håller jag mig mest till tre måltider. Frukosten och lunchen blir mest bara mackor, så middagen är den ordentliga måltiden. Men kan omväxla lite med ordentlig måltid på lunchen istället. Om jag blir lite hungrig mellan dem så tar jag en frukt om möjligt.
 
Äter så olika, men oftast äter jag inte frukost tycker inte om att äta på morgonen, till lunch är jag sällan hungrig så då kan jag äta en frukt eller lite fil och på kvällen äter jag middag istället för då är jag hungrig 😂 Det är inte bra men tror tyvärr att medicinerna jag tar dämpar hungerskänslorna.

Jag gick hos dietist i 1 år, hen ville att jag skulle äta 5-6 gånger om dagen .. Glöm de skulle aldrig kunna äta så ofta.
 
Det beror helt på vad jag gör. Men frukost vid 9-10. Två mackor o kaffe. Mat vid 14-15. Och sen kvällsmacka 20-22.

Har en kollega som aldrig äter frukost, hen äter två rejäla mål mat om dagen. Tidig eftermiddag och mitt på kvällen. Hen har alltid god mat också i sina matlådor.

Och sen har vi ju Carin Götblad;
Från radioprogrammet Meny i P1
"Regionpolischef Carin Götblad äter nämligen samma sak till middag varje dag, och har gjort det i flera år."
I inslaget får vi höra ett klipp från en fem år gammal intervju med Carin Götblad där hon berättar om sina enformiga middagsvanor. ”Det beror på att min man bara kan laga en rätt”, säger hon. ”Lammköttfärssås med spaghetti och halloumi med spenat”. ”Men du kan väl laga mat?” frågar intervjuaren. Götblad svarar nej. ”Jag hinner inte. Jag jobbar väldigt mycket”."
 
Efter att ha fått en ny kollega som inte heller äter mellanmål, vilket innebär att jag fortfarande är den enda på kontoret som äter något mellan frukost och lunch, blev jag nyfiken. Är jag verkligen så ensam om att äta fler än tre mål om dagen?

Jag förstår inte hur folk överlever! Skulle jag klara mig på frukosten i 5-6 timmar skulle jag behöva äta en rejäl hotellfrukost varje dag, och jag tycker inte om att äta mycket på morgonen. Det hör väl också till saken antar jag, det här att jag ogillar att äta stora måltider och därför föredrar "lite men ofta"-principen. Samtidigt har jag en kollega som kommer in vid 9 och går hem vid 16 och jag har nästan aldrig sett henne äta något, alls.

Vad trivs ni bäst med?

Jag avskyr mellanmål och äter aldrig det. Skulle jag äta mellis hade jag inte orkat med lunch/middag. Äter inte frukost heller. Inte lunch heller när jag jobbade hemifrån. Ville inte pausa mitt flyt haha. Åt bara middag då. Nu äter jag lunch och middag.
 
En klassisk arbetsdag äter jag 1-2 gånger före lunch beroende på när jag börjar. På eftermiddagen blir det någon form av påfyllning i form av frukt och sedan blir det antingen hem och fixa middag eller så är det träning och då blir det någon form av mat både före och efter. Så i snitt mellan 4-6 mål i olika storlekar beroende på vad jag gör.

En ledig dag är det enda självklara målet frukost. Nån gång under dagen :p
 
Jag börjar oftast jobbet 6:30 och äter inte före jobbet. Äter frukost på jobbet runt 9-10 (jobbet bjuder på frukost). Sen slutar jag 15-16. Äter middag hemma mellan 18-21.

Så äter 2 gånger om dagen.
 
Jag äter 2-4 mål per dag, lite beroende på om jag jobbar eller är ledig. En arbetsdag när jag ska till stallet efteråt äter jag frukost, lunch, mellanmål och middag.
När jag är ledig brukar det bli frukost/lunch och däefter ett mål till på eftermiddagen/kvällen. Ibland tar jag något mellanmål även när jag är ledig.
 
Jag äter 1-2 gånger om dagen. Borde äta oftare, men har svårt för att äta, framför allt att laga mat. Det är tråkigt. när jag jobbade var det bara 4 timmar om dagen men ingen frukost hemma, men tvingade i mig en banan vid frukost på jobbet och gick hem vid halv 1 när andra hade lunch och så åt jag middag på kvällen vid 19 ungefär. Ibland åt jag något vid 2 när jag kom hem men även det var något litet som var mellanmålsaktigt mer än ett mål så att säga.
 
Jag går upp 6-7, börjar jobba 8. Skippar frukost och äter lunch 12:30. Eftermiddag/kväll äter jag antingen mellanmål eller lagad mat (om jag ändå ska göra matlådor), tid för ätande beror på när jag är i stallet.
 
Efter att ha fått en ny kollega som inte heller äter mellanmål, vilket innebär att jag fortfarande är den enda på kontoret som äter något mellan frukost och lunch, blev jag nyfiken. Är jag verkligen så ensam om att äta fler än tre mål om dagen?

Jag förstår inte hur folk överlever! Skulle jag klara mig på frukosten i 5-6 timmar skulle jag behöva äta en rejäl hotellfrukost varje dag, och jag tycker inte om att äta mycket på morgonen. Det hör väl också till saken antar jag, det här att jag ogillar att äta stora måltider och därför föredrar "lite men ofta"-principen. Samtidigt har jag en kollega som kommer in vid 9 och går hem vid 16 och jag har nästan aldrig sett henne äta något, alls.

Vad trivs ni bäst med?
Frukost vid 07.30.
2 koppar kaffe vid 09.30.
Lunch, oftast en macka + frukt vid 12.
En kopp kaffe när jag kommer hem ca 14.
Lagad mat ca 16.
Te och två knäckebröd vid 20.
 
Tre mål. Frukost, lunch och middag. Sen kan det vara lite olika "seriöst", tex mackor till middag ibland. Men tre mål normalt.

Jag gillar att äta stora portioner och det kan jag ju inte göra oftare än så.
 
Efter att ha fått en ny kollega som inte heller äter mellanmål, vilket innebär att jag fortfarande är den enda på kontoret som äter något mellan frukost och lunch, blev jag nyfiken. Är jag verkligen så ensam om att äta fler än tre mål om dagen?

Jag förstår inte hur folk överlever! Skulle jag klara mig på frukosten i 5-6 timmar skulle jag behöva äta en rejäl hotellfrukost varje dag, och jag tycker inte om att äta mycket på morgonen. Det hör väl också till saken antar jag, det här att jag ogillar att äta stora måltider och därför föredrar "lite men ofta"-principen. Samtidigt har jag en kollega som kommer in vid 9 och går hem vid 16 och jag har nästan aldrig sett henne äta något, alls.

Vad trivs ni bäst med?
Haha jag finner också folk som äter sällan obegripliga ;) hur måltidsstrukturen ser ut beror lite på vad jag gör... nu som föräldraledig så äter jag frukost, lunch, ev mellanmål, middag och oftast nån kvällsmat. 4 mål om dagen är nog minimum. Jobbar jag dagpass så blir det frukost på väg till jobbet vid 6.30 och frukost igen på jobbet runt 9-snåret. Sen lunch, något lättare mellanmål, middag hemma och ev kvällsmat.
 
Frukost, frukt på fikarasten, lunch (rester från middagen), mellanmål, middag, kvällsmat.

Äter jag inte regelbundet blir jag dels lättretlig och dels helt väck i huvudet. Missar jag frukost är jag yrslig till lunch.
 
Jag äter:
Frukost
Lunch
Eftermiddagsfrukt
Mellanmål om jag ska träna
Middag

Blir allt för hungrig om jag inte är nåt emellan.
 
Jag börjar mellan 6.30-7.30 och äter inget innan jobbet. Vi har frukostrast vid 09 och då äter jag min frukost, sedan lunch 12.15 och en frukt (eller kaka om så bjuds :d) vid 15-tiden. Kvällsmat hemma vid 19-21.
 
Jag fattar inte hur vissa kan äta så lite 😅
Jag vill äta jämt. Nu jobbar kag extremt oregelbundet men två mål om dagen skulle jag aldrig klara mig på.
Får ont i huvudet, mår illa, tappar koncentrationen, känner mig nedstämd osv om jag inte äter regelbundet.
 
Lite men ofta; mer på första halvan av dagen. Får blodsockersvackor om det går för länge, så behöver tanka ofta. Väldigt tätt om jag är fysiskt aktiv. Har alltid något ätbart i närheten.
 
Äter 2-4 mål om man räknar in fika/godis..

Frukost kl 01.00
Lunch kl 13.00
Kvällsmat kl 19.00
Ev te'/ på kvällen.

När jag är ledig sover jag bort frukosten så då blir det 2 riktiga mål bara.
 
Jag gillar att småäta, men jag klarar mig utan mat ganska många timmar om det behövs. Jobbdagar äter jag frukost vid 7-tiden, frukt eller fralla 9.30, lunch (ofta frukostmat) kl 12.30, frukt kl 15, middag någon gång mellan 17.30 och 19, ofta godis, nötter eller glass senare på kvällen.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 656
Senast: Freyja_bus
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 820
Senast: Lupin
·
Övr. Barn Efter att ha följt en del trådar så upplever jag det som ganska vanligt att ettåringar äter dåligt. Min son är väl i en klass för sig...
2
Svar
20
· Visningar
8 079
Senast: Freddie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp