Bukefalos 28 år!

Hur många mål om dagen äter du?

Hur många mål mat äter du under en genomsnittlig dag?

  • 1-3

    Röster: 122 57,8%
  • 4-6

    Röster: 87 41,2%
  • 6+

    Röster: 2 0,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    211
Ja jag tror att många som säger att de inte äter mellanmål ändå äter motsvarande. Småäter lite, tar ngt till kaffet, hugger en frukt i farten osv.
På typ alla jobb jag har haft är det standard att folk stoppar i dig något under förmiddag och eftermiddag, även om man inte alltid kallar det mellanmål.
Jag är helt yrkesskadad och har ”matschemat” i huvudet så jag kallar det mesta som mellanmål. Även chips/godis/popcorn och fikabröd/glass osv.

Vitaminer, fibrer och enkelt. Stämmer överens med livsmedelsverkets rekommendationer dessutom.
Ja, det är min uppfattning också. Och jag tycker mig ha sett många studier som tyder på detsamma.
 
Jag stiger upp vid 5, äter ofta en frukt när jag kommer till jobbet vid 6, sen är det riktig frukost med havregrynsgröt vid 9. Oftast står jag mig på det till lunch vid 12, vissa dagar är jag vrålhungrig vid 12 ändå men känner sällan ett måste att ta något där emellan. Tar ofta en frukt eller annat vid 2-3 snåret och äter kvällsmat hemma vid 18-tiden, efter det äter jag inte mer så vida vi inte gör popcorn till en film eller något sånt på kvällen.
 
Jag brukar äta 5 mål om dagen, ibland till och med 6. Gillar att äta lite och ofta, blir sur, trött och får ont i huvudet om jag äter för sällan.
05:45 Frukost, ofta fil med flingor och en frukt eller havregrynsgröt
Ca 09:30 Frukt
Ca 12 Skollunch, lite beroende på vad det är så äter jag inte så mycket...
Ca 15-16 Mellis, typ knäckemackor, riskakor, keso, drickyoghurt eller frukt
Ca 20:00 Kvällsmat (lagad mat hemma)

Ibland är jag klar i stallet tidigare och äter kvällsmat vid 18, då kan jag flytta eftermiddagsmellisen och ta den senare på kvällen istället. Beror lite på.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år ... här görs det inget annat än ammas stup i kvarten :D Nej men allvarligt... My är nu 5,5 månad gammal och har alltid varit en...
2
Svar
28
· Visningar
2 656
Senast: Freyja_bus
·
Småbarn Sonen (fyller 3 om två månader) började på dagis för lite mindre än en månad sedan. Från början var det tänkt och sagt att han skulle gå...
2
Svar
35
· Visningar
4 820
Senast: Lupin
·
Övr. Barn Efter att ha följt en del trådar så upplever jag det som ganska vanligt att ettåringar äter dåligt. Min son är väl i en klass för sig...
2
Svar
20
· Visningar
8 076
Senast: Freddie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Var vill vi bo?
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp