Hur många ridbyxor?

Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har nog hur många som helst, så att jag alltid kan matcha hästens färg för dagen. Det är olika, ibland har jag dem på mej även när jag inte ska rida, och ibland har jag mysbyxor när jag inte rider.

Och så är jag lite knäpp, jag kan ha ridbyxorna på mej under täckbrallorna, när det är kallt ute, och jag ska rida. Jag får en riktigare känsla för ridningen då, har jag fått för mej. Det blir lätt lite slappt med bara täckisar om man ska rida.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Delvis KL
Jag har 2 par termo som jag numera aldrig använder sen jag fann ett par i samma tyg som jackorna. Vad kallas det för:confused:

De är mkt varma, vind o vattentäta, men som vanliga ridbyxor- lite blanka bara:angel:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag är i stallet dagligen, har ett par ridbyxor som jag sällan använder. Använder oftast jeans eller mjukisbyxor.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Det finns ridbyxor som är flossade på insidan, nästan som fleece och sedan finns det ridbyxor som har fleece på insidan. Kanske något av dessa två du menar. ;)
Förresten, synd om ridbyxorna när din hund älskade att äta på dem.. det var någonting nytt. :rofl:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har fyra par ridbyxor. Två par använder jag inte alls utan ska sälja och två par ska jag behålla. Jag är i stallet varje dag (egen häst) men minns inte ens när jag hade ridbuxor senast. Förra sommaren tror jag det hände kanske tre ggr. Har alltid jeans eller mysbyxor i stallet, trivs bäst i det - även när jag rider.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Njä. Mer neopren- dykardräktsmaterial- du vet!

Hunden åt upp flera par o även mitt täcke som jag hade fått i 30-årspresent.

Ja den FICK mat:angel: Protesterade om jag ngn gång lämnade den.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag vet inte hur många jag har sammanlagt, men har 5 stycken jag använder. Jag byter när jag tycker att dom börjar bli skitiga, har andra ridbyxor i eget stall än vad jag har i stallet på min skola. När jag har utsläppet i det stallet jag står i med ena hästen så har jag vanliga kläder för jag hinner inte byta efter. Sen är jag där hela eftermiddagarna och då har jag oftast ridbyxor, om jag inte bara ska mocka och longera, då har jag mysbyxor.
Hemma i mitt eget stall har jag mysbyxor när jag inte ska rida.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

KL
10-11 par.
Behöver egentligen skaffa nya jeans men vips så såg jag ett par nya,vita, helskodda pikeur på ebay som jag köpte för £80 (bra pris!)
Har ett par cavallo som jag har tävlat i men de är för stora så när jag hittade dessa i rätt storlek och modell slog jag till.:D

Annars köpte jag nyligen ett par ursnygga mörkblå schumacher. De är nog de skönaste och snyggaste ridbyxor jag har haft! I love them. Självklart utgående modell.:grin:

Har bara ridbyxor när jag ska till stallet och rida. Ska jag longera eller löshoppa eller något annat har jag vanliga brallor.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

KL

Jag har 5 par + 1 par vita. :) Jag rider nästan alltid i ridbyxor.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

En nyfiken fråga:

Hur många ridbyxor har ni? Hur ofta är ni i stallet och har ni alltid ridbyxor på er då, eller har ni annat om ni tänker jobba hästen ifrån marken osv?

Jag har runt 7 ridbyxor ink. mina tävlingsridbyxor och de fodrade. När jag inte ska rida så har jag för det mesta jeans eller joggingbyxor.:)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har många, typ 7-8 st (9 med dom vita) :D
Jag är i stallet ungefär fem dagar i veckan :)
Jag har ALLTID ridbyxor i stallet, även om jag inte ska rida ;)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har tre stycken. Har nog för det mesta på mig dom, men kan också rida med vanliga jeans. Inte så stor skillnad. ^^
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har för närvarande 3 par ridbyxor i min ägo, vilket är ganska sällsynt många... ;)

Två par helskodda Horsehead, varav det ena paret lite svalare för sommarbruk.

Har även ett par vita tygskodda CRW i garderoben, med lapparna kvar. Bidde inget 3-årstest... :angel:

Det ena paret av de helskodda börjar dock bli lite nötta, så jag spanar efter lämpliga reapriser redan nu innan de gått sönder alldeles.

Normalt sett har jag bara ridbyxor när jag tänkt rida, men alla mina stalljeans är så nötta mellan låren nu att det vore direkt stötande mot omgivningen att bära dem utan långkallingar under. :D:o
Därför har jag ridbrallorna på varje dag just nu.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har bara ett par som jag använder :p Men det är väldigt sällan jag rider med ridbyxor faktiskt. Använder dom nästan bara på sommaren och typ aldrig om jag ska rida barbacka eller jobba från marken. Det är ju mycket bekvämare med mjukisbyxor eller täckbyxor :D
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 5 par ridbyxor. Jag är i stallet varje dag och rider oftast 2 hästar/dag. Har alltid på mig ridbyxor i stallet, även på marken. När jag mockar kan jag dra över ett par mjukisbyxor eller bara ha mjukisarna men oftast är det ridbyxor :)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

kl.

1 svart helskodd, 1 grå/rosa helskodd, 1 gröna, 1 blå, 1 jodpursridbyxa (favoriten), 1 temoridbyxa, 1 vit helskodd. Har jag glömt något par? Tror inte det. Summa: 7 st.

Rider oftast i jeans, de svarta ridbyxorna eller jodpursbyxorna.
Har aldrig mjukisbyxer på mig i stallet eller annars heller, är en riktig jeanstjej.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

jag har fyra par ridbyxor. 2 par vanliga "sommarridbyxor" och 2 par thermobyxor, samtliga helskodda. ena paret av de vanliga använder jag bara när jag rider barbacka (de är så jäkla fula så då gör det inget om man blir alldeles skitig efteråt :D), samma med ett av thermoparen.

om jag inte ska rida utan bara vara i stallet, arbeta från marken eller köra har jag vanliga jeans, träningsbyxor eller shorts på sommaren och på vintern använder jag det "skrotiga" paret thermobyxor.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 14 par ridbyxor, varav 4st vita... sedan är det blandat. använder ridbyxor varje dag....o tycker de är väldigt kul att handla nya.
jag har ett par jag köpte för tio år sedan o fortfarande kan ha.:banana:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har väl en 8-10 par ridbyxor.. Vissa av dom här slitna och söndriga så används bara hemma, sen har jag andra lite "finare" vardagsbyxor och 2 par tävlingsbyxor.
När jag inte rider har jag helst ett par slitna jeans på mig, gillar inte att gå runt i ridbyxor när jag inte ska rida..
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp