Hur många ridbyxor?

Sv: Hur många ridbyxor?

har bara ett par, har inte nån häst just nu men när jag hade det red jag ändå mest i jeans eller fjällrävenbyxor eller termobyxor så dom där stackars ridbyxorna kommer inte fram så ofta. ska jag rida lektion använder jag dom.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har sålt av massor av byxor på tradera senaste tiden och har för tillfället endast 4 par kvar.

1 par marinblå pikeur ciara knäskodda
1 par antracitgrå pikeur ciara oskodda
1 par vita pikeur ciara oskodda
1 par marinblå med diskret medaljongmönster på kingsland oskodda

Har i princip alltid ridbyxor på mig i stallet. Iaf på sommaren. Är det halvkallt kör jag med hellånga chaps ovanpå det och ifall det är riktigt kallt byter jag ut dom mot långkalsonger och täckbyxor istället.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

5 , bruna skodda, beiga eurustar , gröna back2back , vita oskodda.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

6 stycken, har bara ridbyxor om jag ska rida. Ska han vila eller om jag ska göra nåt från marken brukar jag ha mysbyxor ;)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 4 par (ett par vita) som jag använder. Har oftast mjukisbyxer om jag rider ut eller brabacka.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 6 par ridbyxor. Alla är helskodda utom ett par. Rutiga Pikeur, blåa Catago, gröna Domani, röda Classic touch, vita Mountain horse, rutiga Everest (oskodda) Är i stallet varje dag och har oftast ridbyxor på mig. De vita använder jag bara när jag tävlar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur många ridbyxor?

jag har 6 par varav 1 par vita. jag har alltid ridbyxor på mig. även om jag bara ska mocka!
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har typ 8 par men använder bara 3 st, 2 "vanliga" ridbyxor och ett par Horka islandsbyxor som jag har köpt på Tradera. Jag tar dom om jag bara ska mocka/gå med hästen osv, annars har jag alltid ridbyxor när jag rider.

Ibland har jag jeans om dom ändå ska till tvätten men annars tycket det är skönt att inte få en massa damm/stalllukt på andra kläder än ridbyxorna.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Just nu har jag bara två par som är snygga och som jag använder:

1 par svarta helskodda från Pikeur :love:
1 par rutiga knäskodda från Cavallo :love:

Ska väl bli fler snyggingar och även vita så småningom när pollis kan ridas på och det blir dags för tävlingar! :love::love:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 3 par, som jag använder + några som ligger och skräpar.

De jag använder mest är ett par brunbeiga jodphursbyxor. Snygga och bekväma.
Jag har häst hemma så har mest mjukisbyxor i stallet.
Använder bara ridbyxor när jag ska rida.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

4-5 par som jag använder + 2 par vita som jag använder! Älskar Pikeur Cindy modellen :heart Nästan alla är sånna ;) haha!
 
Sv: Hur många ridbyxor?

ett par jeans ridbyxor o ett par cindy pikeur:love: men byter ofta ut dem mot mjukisbyxor:p
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har 7 par men ligger väl och snurrar på 3 par som används
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har 1 par...

Denimridbyxor
Vita tävlingsridbyxor
Svarta
Marinblå
Brunrutiga
Brun/beige
Termoridbyxor

= 7 par. :)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har just nu totalt 4 st ridbyxor, 2 st finare o 2 st till vardags (+ ett par som jag bara använder på vintern).
Är i stallet ca 4-7 dgr i veckan. När jag jobbar hästen från marken växlar jag mellan ridbyxor, jeans, långa chaps, mysbyxor eller shorts nu när det är riktigt varmt.

Vill investera i ett par (eller flera) jodphursridbyxor samt ett par till tävling.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har fem vanliga helskodda ridbyxor, där använder jag typ tre-fyra av dem - de femte är ngt för stora och jag skulle nog egentligen slänga eller sälja dem... :D
Jag älskar dock att matcha och har spanat in ett nytt par jag vill ha...i Denim...

Sen har jag ett par fleece fodrade ridbyxor som jag använder på senhösten/vintern, samt ett par thermoridbyxor att ha på vintern - dock har jag oftast ridbyxor under dom...


Så totalt 7 st.

Jag har egen häst och är i stallet 6 dagar i veckan.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 7 st och använder nästan alla.. Men de vita har jag bara på tävling ;) Är i stallet varje dag.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

jag har 6par som jag använder. + vita ridbyxor(3st).
är i stallet dagligen. nu på sommaren är jag hos hästen flera gånger om dagen (mysigt att läsa en bok i hagen)
Så nu på sommaren har jag oftast shorts i stallet. Vid de tillfällena jag rider i sadel har jag ridbyxor.

Men när hästen är i box är ridbyxorna på för det mesta. ska jag inte rida är det kanske mjukisar eller jeans.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har nästan alltid ridbyxor på mig i stallet, men ska jag inte rida så har jag jeans, är det kallt har chaps över risbyxorna.
Jag har 11 par ridbyxor men använder väl kanske 5 av dom.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp