Hur många ridbyxor?

Sv: Hur många ridbyxor?

Har sju stycken. Använder bara två eller tre av dem. De skönaste.
Är i stallet varje dag. Växlar mellan ridbyxor och mjukisbyxor. Ibland även "civilkläder" om jag är på språng.. :p
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Oj vad många som har mjukisbyxor! Vad har ni för några då? Är det inte osmidigt på så sätt att de drar åt sig en massa hår och grejer? Köper ni mjukisbyxor för att ha i stallet direkt eller tar ni lite äldre vardagsbyxor till stallet när de "gjort sitt bland vanligt folk"?
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har 9 par ridbyxor, är i stallet varje dag och brukar nästan alltid använda ridbyxor, händer att jag åker ut i jeans eller mjukisbyxor om jag bara ska fodra.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 12 par, men använder inte alla:p Är i stallet 6-7dagar i veckan, har nästan alltid ridbyxor och när det är kallt ute så har jag mjukisar över;)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har fyra par, men två favoriter som jag använder för det mesta. :D Har bara ridbyxor i stallet om jag tänker rida, annars blir det oftast joggingbyxor. Mycket bekvämare!
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Mina "stall-mjukisar" har jag ärvt av brorsan, inga jag skulle visa mig i bland folk kanske :D De drar inte åt sig mer än ridbyxorna, och är lätta att dra av och skaka innan man går in.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Ett 10 tal ridbyxor har jag. Det kan vara lite fler också. Men vissa av dem är favoriter som anväds mycket mer än övriga. Är i stallet varje dag och har i stort sett alltid ridbyxor på mig.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

jag har 5 st men använder 3 st, de skönaste:) är i stallet varje dag men ska jag bara fodra blir det mjukisbyxor som alla andra här;)
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Hmmm... fyra par "vardagsridbyxor" och ett par till tävling. Jag försöker hålla mina ägodelar vid ett konstant antal och säljer/slänger/ger bort saker när jag har köpt något nytt. Särskilt ridbyxor har jag en stor svaghet för, så jag får verkligen hålla mig i kragen när jag är i hästaffären.

Stallägaren är ganska snobbig (men trevlig) och skulle få spader om någon dök upp i mjukisbyxor till en ridlektion - så jag är aldrig i stallet utan ridbyxor, om jag inte bara är där för att ge hästarna ett äpple sent på kvällen eller så. Inte för att hon skulle säga någonting, men det är underförstått att man är ok klädd i stallet. Vi har ju en del yngre ryttare som precis har börjat rida och jag tycker att det är bra att det ställs krav på att vi äldre använder säker utrustning och t.ex inte rider i gympaskor och shorts, så att vi automatiskt föregår med gott exempel.

Oj, där spårade jag visst ur. :o
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Är i stallet varje dag, så blir mest ridbyxor. bekvämast så. Ibland åker jeans på.

Har en 13-14 st, självklart vissa favoriter som används mer än andra. Men gillar ridbyxor och att kunna matcha i stallet, fåfäng som man är:angel:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har 7 par, om man räknar med thermoridbyxorna. Använder mest bara 2 av dem. Är i stallet varje dag.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Har 5 par + 1 par tävlings, varav jag använder 2 par mest och 1 par är hemmasydda. :D Är i stallet 1-2 ggr i veckan och har alltid ridbyxor.
Mitt favoritpar är för små men jag vill inte inse det .. Hittar inga som är lika perfekta.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 4 par ridbyxor + 2 termoridbyxor. Dom sistnämda har varit sköna att ha denna vinter! :)

Sen har jag ett par stalljeans när jag inte ska rida. :banana:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Jag har 4 ridbyxor + 1 par tävlings + 1 par termoridbyxor.

Dom dagar Ibiza vilar har jag mjukisbyxor eller gamla jeans på mig.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Hur många ridbyxor har ni?
Två par blå, två par beiga, ett par svarta och ett par vita. ToT 6 par.

Hur ofta är ni i stallet och har ni alltid ridbyxor på er då, eller har ni annat om ni tänker jobba hästen ifrån marken osv?
Jag är i stallet varje dag, har egen gård. Gör jag stallet innan ridning eller annat arbete med hästen är ofta ridbyxorna på. Går jag till stallet mitt i dagen och fixar har jag på mig det jag har.
Mycket sällan jag rider eller tömkör i mysbyxor, men det händer kanske 2 ggr/månad.
På sommaren kan det ibland bli barbacka tur i kjol eller shorts..:angel:

Kan tillägga att jag köper 1-2 par nya varje år beroende på hur de gamla hållt.
 
Sv: Hur många ridbyxor?

Minst 20 par:angel: Har svårt för att slänga:o

Har köpt en hel del kvalitetsridbyxor när det varit halva priset eller mindre o samlar på hög- bra o ha. Flera är aldrig använda.
Köper inte helskodda då min förra hund åt upp en del- det var riktigt skinn på förr.
sliter heller inte på dem- bara på vid ridning o har inte ridit så mkt de sista åren:crazy:
 
Sv: Hur många ridbyxor?

knapp

Jag har säkert 8-10 par, två tävlings-ridbyxor inräknat och exklusive thermo-ridbyxorna.. En del används inte lika ofta som andra, men det är bara för att jag vill matcha... Och har man inte så att man kan matcha så får man vänta tills man köpt sej så att man kan matcha.. :angel: Så alla används, mer eller mindre.. :idea: :rofl:


Är lite bekväm av mej också, ska jag inte rida så blir det mjukis eller thermo (nu i vinter) över det jag har på mej, men ska skärpa mej på det. Är i stallet 7 dagar i veckan!
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 380
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
704
Senast: valy
·
Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 882
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
338

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp