Hur många timmar sover ni?

När jag sköter mig =tar mina järntabletter och äter bra vaknar jag utvilad efter 6 timmar förutom dygnet innan mensen då typ gör jag bara alla måsten och sedan sover jag.

När jag har slarvat är nästan 12 timmar för lite sömn.
 
Allt från 3 till 9 timmar.

3 är när jag måste jobba förmiddag för jag somnar aldrig före 01.00 men oftast först 02.00 och måste gå upp 05.00. Men då sover jag middag när jag kommer hem vid 10-10.30 tiden ca 2 timmar.

9 timmar är när jag jobbar kväll och kan få sova mina biologiska tider 02.00 - 11.00.
 
Jag behöver 10 timmar för att vara helt utvilad. Beroende på årstid kan det dock bli mer eller mindre några dagar utan större problem.
 
Jag brukar försöka vara i sängen till innan 23 när jag ska upp vid 07-ish så 7-8 timmar, alltså på vardagar. På helgerna sover jag aldrig till efter 10.30, där spelar det ingen roll när jag gått och lagt mig för någon anledning :crazy: Jag har bestämt mig för att aldrig missunna mig någon sömn. Vill kroppen leka koma-patient ett par timmar så får jag väll snällt gå med på det då :D
 
4-5 timmar är min optimaltid OM jag somnar i rätt tid. Sover jag längre blir jag bara tröttare, sover mer och till slut måste jag sova minst 12 timmar för att känna mig utvilad.
 
Allt mellan 3-12 timmar. Har stora problem att somna och "för lite tid" :p

Brukar försöka sova middag när jag än har tid, men det är sällan jag klarar av att sova mer än 2-4 timmar i sträck så jag försöker pussla ihop det så gott det går.
 
Sömnbehovet varierar beroende på vilken sömnkvalitet man har. Du kan alltså sova 6 timmar och vara mer utvilad än någon som sover 9 timmar.

Själv sover jag otroligt dåligt, har stora sömnproblem, kommer ej ner i djupsömn och är alltid trött. Behöver minimum 8 timmars sammanhängande sömn och kan knappt komma ihåg hur det känns att vakna utvilad. :crazy:
 
Jag är ruggigt morgontrött och saknar en inre väckarklocka som säger till när jag sovit tillräckligt. Något som leder till att jag lätt sover bort 12-13 timmar om jag glömmer att ställa ett yttre larm (eller ignorerar det för att det gör så ruggigt ont att gå upp :crazy:). Tolv timmars sömn är på tok för mycket och jag mår inte bra de dagar det händer. Dock så har jag inte fått något direkt grepp om hur mycket jag behöver - jag mår lika kasst på morgnarna oavsett. Jag gissar dock på någonstans runt 8-9.
 
5-7h och jag är inte värst gammal ännu. Hade dock väldiga sömnproblem under skoltiden där jag sov runt 3h per natt.. Så kan vara därför ;)

Har jag inget inplanerat under en helg dock kan jag sova ca 10h men inte utan att vakna 1gång i h efter kl07 :)
 
Cirka 5. Och inte mer än 1,5 ca i sträck innan jag vaknar till o sen sover en stund o så håller det på så.
Vaknar dödstrött imellan sovstunderna men av någon anledning är jag ofrivilligt vaken ett litet tag ändå innan jag lyckas somna igen. Är mycket trött mitt på dagen men det är ju inte så konstigt. Sovit såhär illa i ett par år.
 
Det brukar nog bli 7-8 timmar och något mindre på helgerna, men jag behöver sova 8 timmar för att känna mig utvilad. Jag vaknar ofta vid sju och även om jag försöker gå och lägga mig vid elva så försvinner tiden på kvällen alldeles för snabbt :cautious:
 
Har jättesvårt att somna och sover dåligt, det blir allt mellan 2 och 15 timmar sömn men jag är alltid trött oavsett.
 
Om hunden inte väcker mig blir det lätt 10-11 timmar när jag inte jobbar. När jag jobbar försöker jag sova minst 6-7 timmar.
 
Ja, hur många timmar per natt sover ni egentligen?

Börjar känna mig sjukt onormal. Eller något :p
Jag sover nämligen kring 5-7 h/natt, oftast kring 6. Och det funkar utmärkt för mig. Vaknar pigg, har mycket tid på morgnarna/kvällarna (som jag inte lägger på sömn) och det är helt enkelt perfekt för mig. Min omgivning tycker dock att jag verkar en alien eller något, och förstår inte för hela sina liv hur jag kan sova så lite, men ändå vara så pigg :eek:
De själva sover ungefär 8-10 h/natt enligt egen utsago, vilket jag tycker låter väldigt mycket för en vuxen person. Eller så är det bara mitt inre som talar. Jag vet inte. :grin:
2-14 timmar :angel:

Men jag kan heller aldrig ha en "normal" sömncykel, då jag i stort sett enbart jobbar natt (23.00-07.00), ca 5 dagar i veckan - varav endast 2 pass per vecka är bokade i förväg, så jag vet aldrig när det blir jobb eller inte. Är alltså rätt svårt att planera min sömn och dygnen kastas om hit och dit. Ibland behöver jag därför sova bort en hel dag, medan andra dagar är full rulle i typ 24 timmar.
 
Sover jag 8 h så är jag väldigt utvilad och pigg. Väldigt sällan sover jag 9-10 h och då har jag oftast sovit dåligt några nätter innan dess. 7 h klarar jag mig fint på, 6 h funkar men då känner jag mig trött. Mindre än 6 h = zombietrött.
 
Minst 9 h för att vakna pigg. Ska jag jobba sover jag 21-04, lite lite egentligen.
På helgerna blir det ca 11 h sömn.

Somnar så fort huvudet nuddar kudden och sover sen till klockan ringer.
 
Jag har upplevt att runt 7 är ganska optimalt för mig, så på vardagar blir det mellan 6,5-7,5h sömn. På helgerna kan jag sova lite mer men det sker ganska sällan. Är oftast uppe tidigt ändå men kanske runt 8-9 timmar. Kan under perioder på typ 2-3 månader sova 4-5h per natt men efter ett par månader behöver jag "sova ikapp" för att bli människa igen. :)
 
8-10 timmar i regel, annars är jag groggy mer eller mindre hela dagen.
 
Naturligt kan jag sova upp till 10 timmar och känna mig utvilad. Isf föredrar jag att lägga mig kl 23-24.00 och vakna upp 10 timmar senare. Dock går jag upp tidigare än så och märker att jag är mycket tröttare när jag går upp kl 6.00 än 9.00 oavsett om jag har sovit lika länge. Tror dagsljuset och den biologiska sömnklockan spelar stor roll där. Att sova i 10 timmar på vardagarna går inte ihop i schemat för mig, plus att jag inte känner mig trött så tidigt. Försöker då landa runt 7-8 timmar. Kan sova ikapp det på helger. Blir verkligen avis på alla som kan sova knappa 6 timmar och vakna upp utvilade. Vad tar ni och var får man tag på det? Snacka om att spara tid! ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid sovit dåligt men med åren har det eskalerat och tyvärr har jag fått noll respons från vården när jag tagit upp det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
7 446
Senast: Hazel
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 017
Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
4 789
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ För ett par tre veckor sedan började jag få problem med sömnen. Somnade som vanligt på kvällen, samma tid som senaste åren och relativt...
Svar
9
· Visningar
895
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp