Hur många var med under er förlossning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Bara en barnmorska under tiden allt gick enligt planerna, och när det blev allvar så hade jag inte mindre än SJU vitrockar (inkl) förlossningsläkare och barnläkare)
Barnmorskorna och usk höll i mig med våld och sambon fick trycka lustgasmasken i ansiktet på mig.... :( :crazy:
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

När min minsta föddes var det lite kritiskt på slutet, hjärtljuden gick ner ganska rejält och han var inte så stor. Då var det 9 personal i rummet och två ynkliga föräldrar :crazy:

Allt gick bra till slut men just då kände man sig rätt liten..
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Det var mååånga periodvis - höjdarn var när narkosläkaren kom och skulle nävhälsa mitt i värkarna och förklara att det var försent att sätta ryggbedövningen. Jag hade nöjt mig med att han sagt det blir inget pga.... och gått ut -fort.
Sen blev jag irriterad av att personalen i ett undersökningsläge diskuterade en helt ovidkommande händelse av deras privatliv - i övrigt brydde jag mig inte om om dom var massor av folk
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Jag hade ett helt operationslag omkring mig. Det kändes som 100 personer. Den blivande pappan var förvisad till korridoren och själv var jag sövd.
Det sista jag minns innan jag somnade var att jag såg att en av sköterskorna var en kär vän, som jag inte träffat på flera år. Då kändes det tryggt... även om jag senare fick höra att hon inte klarade av att vara kvar när hon kände patienten. Det brukar gå ganska brutalt till fick jag veta.

jag fick ur-akut snitt... som slutade lyckligt och det är inga "hard-feelings" eller ångest knuten till detta.. tack och lov. :)
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Under min förlossning fick jag träffa :angel:5 olika arbetslag..O alla hade en elev var. Under själva förlossningen fanns där en bm hängandes på magen, en bm med elev som "drev på" det hela, en Isländsk :o At läkare som "klippte" o tog sugklockan och en överläkare som övervakade det hela...Och så en förskräckt sambo som trodde han skulle svimma då sugklockan släppte två ggr.
Men det hela gick bra. Gossen hade hela tiden super fin kurva :love:
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Jag trodde innan att jag bara skulle vilja ha en där, och helst inte ens det! Nu blev det inte så utan lät alla som ville vara med haha. Hade sex personer sammanlagt tror jag varav tre var elever. Sen sprang de in och ut lite som de ville om jag inte minns fel, tyckte det var roligt att så många fick vara med om samma under som jag så det var helt ok för mig att alla var där; de hade såklart frågat mig om det var ok att de var så många där!
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Sista timmen var halva stan där tror jag. Det var möjligen nån städare som inte hade fått plats eller hade nåt viktigare att göra.

Nä, skämt åsido. Vi hade tur, det var bara vi som var där den dagen. Så vi hade full uppmärksamhet från både barnmorskor och läkare. Sen var det lite jobbigt för barnet låg inte åt rätt håll så jag behövde lite hjälp att få ut honom. Han låg med ansiktet uppåt (mot min mage) så han kom inte ner i födslokanalen riktigt och jag fick därmed inga krystvärkar. Plus att det var skiftombyte på slutet och hon som hade varit med oss hela natten ville inte gå hem utan att veta hur det gick. Så vi hade två läkare, två barnmorskor + elev + nån sköterska tror jag. Åsså vi två då.

Men jag kan inte säga att det störde mig, jag var upptagen på annat håll.
 
Sv: Hur många var med under er förlossning?

Barn 1 jag och maken ;) BM och en läkarkandis som hette samma som min man (snacka om förväxlingar som blev :p )
Barn 2 jag och maken (igen!) samt 3 BM och 2 usk samt läkare (barnet fastnade och e hängde på min mage)
Barn 3 jag och maken BM och en USK
Barn 4 jag och maken BM samt BM student :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 350
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 283
Senast: Enya
·
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 524
Senast: skogaliten
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 506
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp