Bukefalos 28 år!

Hur mycket blöter ni lucern?

Kanske man behöver se över sina fodringsrutiner om man får problem.

Där tror jag att du har en mycket bra poäng.

Min pålle fick foderstrupsförstoppning av lusern (torr). Då började jag blöta, men det var samma visa. Gick över till Hackat strå, men märkte tendensen av att han ulkade ibland även om det inte satt fast så att säga. Rådfrågade med vet osv, det hela slutade med att han har nästan fri tillgång på hö och att jag aldrig ger kraftfoder utan att han har ätit upp mer än hälften av höet. På senare tiden har jag inte märkt något (som tur är).
 

Liknande trådar

Hästvård Ni som har erfarenhet av hästar som är lösa i magen, vad är era bästa tips på preparat som hjälper magen att komma i balans och...
2
Svar
31
· Visningar
1 952
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 623
Senast: skiesabove
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 838
Senast: Habina
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 267
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp