Hur ofta byta sängkläder?

Barbabelle

Trådstartare
Ja hur ofta byter ni sängkläder? Jag bytte i går det är underbart skönt med nya sängkläder...:D
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Skulle helst byta varje dag, tycker det är snuskigt med gamla lakan. Fast det gör jag inte för jag orkar inte tvätta hela tiden o så känns det inte jätterätt miljömässigt heller. Så jag byter nog typ en gång i veckan. Ibland oftare, så gott som aldrig mer sällan.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Varannan vecka kanske. Ibland oftare, ibland mer sällan.
Beror på hur mycket jag snorar och dregglar och om jag orkar tvätta :D
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Söndag är min "byta-sängkläder-dag", så en gång i veckan! :)
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Renbäddar 1gång/vecka, ibland kan det bli oftare om vovven smugit upp i sängen.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Haha, här kommer jag och är helt äcklig känns det som... Byter typ var tredje vecka. Men då sover jag endast själv här, och inga djur.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Det brukar bli en gång varannan vecka, lite beroende på hur smutsiga de känns.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Jag byter när jag tvättar....de är allt mellan 1 och två veckor imellan....eller om ja ska ha nån sova över :angel:
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Typ varannan vecka. Tycker jag att lakanen känns äckliga innan dess så byter jag dem då.

Bäddade rent och städade igår, så duschade jag strax innan jag skulle gå och lägga mig, samt tog fram nytvättade pyjamasbyxor och t - shirt. Jääävlar vad jag har sovit gott.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Varför så ofta? Är det de två sötnosarna på avatarens fel? ;)

*kl

Jag bäddar rent varannan vecka ungefär.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Ungefär varannan vecka, beror ju på lite hur skitiga de är och om man är sjuk å så, då blir det oftare, och om vovve ska sova. Men brukar ta ut de och skaka ganska ofta, då känns de mycket fräschare.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Oj så ofta. Jag kan väl ha samma i tre månader kanske :D :p.

Skämtar du?!



Kl
Vi byter ca varannan vecka, beroende på hur mögigt det är. Försöker också båda att vara nyduschade när vi lägger oss i rena lakan, det är ju det skönaste!
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Om jag fick bestämma så skulle vi byta varje dag, jag älskar nybäddade sängar. :love: Tyvärr är min sambo av annan åsikt, han älskar äckliga gamla lakan, så fick han bestämma så skulle vi väl byta lakan en gång/år... Men nu blir det byte 1g i veckan eller varannan vecka, beroende på hur mycket hundarna har skitat ned osv.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

jag älskar visserligen nytvättade lakan men hatar att bädda rent... så det blir kanske var tredje vecka/en gång i månaden ungefär.
men jag sover ensam och har inga husdjur,s å jag tycker faktiskt inte att det behövs oftare.
 

Liknande trådar

Hemmet Det blir så fruktansvärt dammigt i vårt sovrum. Syntes extra väl nu på morgonen när vi bytte sängkläder, dammet virvlar runt som bara...
2
Svar
33
· Visningar
1 031
Senast: Amha
·
Tjatter Ja hur julpyntar ni? Sätter ni upp julgardiner och ställer fram alla tomtar ni har? Ställer ni fram adventsljusstaken, sätter upp...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 874
Senast: Linn-Nora
·
Hemmet Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen. Vi vill införskaffa nya sängkläder...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: Sleepan
·
Hemmet Hjälp! Det är päls på mina nytvättade sängkläder! Hur får jag bort den på ett effektivt sätt? Jag har tre katter som gärna uppehåller...
2
Svar
34
· Visningar
1 819
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp