Hur ofta byta sängkläder?

Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Varannan vecka byter jag. Brukar byta när jag har tvättid.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Skämtar du?!



Kl
Vi byter ca varannan vecka, beroende på hur mögigt det är. Försöker också båda att vara nyduschade när vi lägger oss i rena lakan, det är ju det skönaste!

Nix. Kan väl hända att jag byter oftare också, men inte mer sällan iaf.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Det beror på, men en gång varannan vecka i alla fall. Ibland en gång i veckan beroende på vad för aktiviteter vi haft i sängen.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

ungefär 1 gång i veckan, ibland blir det oftare, ibland blir det mer sällan. Beror ju också på hur mycket jag sover hemma. Men eftersom jag numera sover hemma nästan jämt, så blir det 1 gång i veckan. Skulle iofs gärna ha nya sän gkläder var tredje, var fjärde dag någonting, men orkar inte byta och tvätta så mycket jämt.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Varje eller varannan vecka. Beror lite på.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

jag byter en gång i veckan eftersom jag tvättar så ofta - hatar att ha ett helt berg med tvätt
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

jag har både egen tvättmaskin och torktummlare + en enorm balkong att häng ut tvätt på när vädret tillåter så iband blir det kanske lite mycke tvättande :)
Men jag känner som Suisyola avskyr berg av tvätt...tvättmaskin & torktummlare var det första jag skaffade mig när vi flyttade in i lägenheten :P
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Ja oftast är det varannan vecka, Men det kan bli oftare och mer sällan bero på hur mycket man sovoi i den och när man orkar byta:p Men aldrig mer en 3 veckor iaf!
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

1-2 ggr per vecka, jag tycker det är så himla äckligt med "gamla" lakan (läs, äldre än 5 dagar typ).
Kan absolut inte gå o lägga mig utan att duscha först, och gör jag mot förmodan det ändå så byter jag lakan dagen efter.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

Skämtar du?!



Kl
Vi byter ca varannan vecka, beroende på hur mögigt det är. Försöker också båda att vara nyduschade när vi lägger oss i rena lakan, det är ju det skönaste!

Såna här inlägg är dötråkiga tycker jag. Jättemånga människor byter lakan så sällan eller MER sällan, men de lär inte våga till den här tråden där de flesta som skriver byter lakan varannan till var 14e dag som max.

Jag går inte fram till nån som äter en stor Pommes på McDonalds och skriker "Skämtar du???" bara för att jag själv sällan äter det.
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

*kl*

En gång i veckan försöker jag byta. Men det är inte alltid jag orkar, eller annat måste prioriteras vid tvättiden.
I värsta fall kan man faktiskt vända på lakanet :o (har köpt ny säng med nya mått och än så länge inte hunnit införskaffa mer än ett lakan som passar).
Har tvättid om en kvart, borde egentligen tvätta lakanet, men det finns ingen prioritetstid för det. Jag ska försöka hinna köra ett par maskiner kläder.
Jag är illamående och höggravid och sambon är inte hemma :p
 
Sv: Hur ofta byta sängkläder?

*kl*

Det går 10-16 dagar mellan bytena i normala fall. Det är det intervall jag brukar ha mellan tvättiderna :) Känns de ofräscha av någon anledning :angel: så byter jag oftare.
 

Liknande trådar

Hemmet Det blir så fruktansvärt dammigt i vårt sovrum. Syntes extra väl nu på morgonen när vi bytte sängkläder, dammet virvlar runt som bara...
2
Svar
33
· Visningar
1 031
Senast: Amha
·
Tjatter Ja hur julpyntar ni? Sätter ni upp julgardiner och ställer fram alla tomtar ni har? Ställer ni fram adventsljusstaken, sätter upp...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 874
Senast: Linn-Nora
·
Hemmet Jag hade för mig att jag redan sett en sån här tråd för ett tag sen, men gick bet på sökfunktionen. Vi vill införskaffa nya sängkläder...
Svar
15
· Visningar
1 165
Senast: Sleepan
·
Hemmet Hjälp! Det är päls på mina nytvättade sängkläder! Hur får jag bort den på ett effektivt sätt? Jag har tre katter som gärna uppehåller...
2
Svar
34
· Visningar
1 819
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp