Bukefalos 28 år!

Hur ofta dricker ni alkohol vanligtvis?

Jag gillar alkohol men dricker rätt sällan (... för att vara student ska jag kanske tillägga). Någon gång i månaden kanske?
 
Ytterst sällan/i princip aldrig. Det blir typ på julfest/sommarfest på jobbet typ, i den mån jag går på sådant.

Aldrig ensam, aldrig till mat (eftersom jag bara tycker om söt cider blir det sällan bra till mat)
 
Jag dricker väldigt sällan. Jag började dricka (smaka) när jag var runt 17 och har sen dess aldrig druckit mycket eller ofta. Ett par gånger om året, högst. Jag dricker aldrig till maten (det har dock hänt någon gång att jag druckit ett glas vin eller en öl) och jag har aldrig druckit alkohol när jag varit ensam. Utan det är endast till fest som jag dricker.
Jag har aldrig varit lättpåverkad utan förut kunde jag dricka 7-8 cider + någon drink utan att känna av något. Nu vet jag inte hur lättpåverkad jag är, men på en kväll när det är fest så brukar jag hålla mig till någon drink eller någon cider bara. Max 2-3 cider på en kväll. Nu var det dock längesen jag drack så jag blev påverkad. Jag har heller aldrig gillat känslan och jag har aldrig varit så full att jag spytt eller fått minnesluckor. Yr är jag ändå så vingla gör jag utan att jag behöver dricka;)
 
Jag älskar vin, både som det är men framförallt till mat, så det dricker jag 2 kvällar i veckan ungefär. Sällan mer än 2 glas per gång dock. Jag hade gärna druckit det oftare, men känner inte riktigt att jag har tillräckligt med pengar för att köpa så mycket bra vin. :p

Sedan brukar det bli en gin & tonic eller annan drink någon dag i veckan (antingen med vänner efter jobbet eller hemma för att fira helg), mer om det finns något att fira.

Så i genomsnitt kanske 5-6 glas per vecka? Oftast på eller runt helgen.
 
Sällan. En gång/år är standard kanske två om det är något särskilt. Jag dricker aldrig alkohol till mat. Jag gillar inte det alls utan är en vattendrickare och föredrar det alla dagar i veckan.
 
Tar ofta ett glas vin på kvällen efter jobbet, brukar dela med min partner. Gillar, och jobbar med, vin så provar gärna nya sorter. En flaska i veckan, kanske. Så här års blir det väl ett par flasköl när vi grillar också, men dricker mig inte berusad så ofta längre.
 
3 kvällar i veckan i årligt snitt, mer sällan på vintern mer frekvent på sommaren. Veckokonsumtion 1 flaska vin och någon IPA
 
Det blir inte ofta alls längre, några gånger per år.
Många anledningar.
Har småbarn, det är inte värt att riskera att en hel ledig dag efter blir förstörd, magen verkar inte gilla alkohol, det är inte gott längre.
Cider är för sött, öl är bara gott första klunkarna, vin.. Nja.

Iofs! En fräsch mojito är ju inte helt fel!
 
Ett par öl eller ett par glas vin 3-5 gånger i veckan, oftast någon extra på helgen. Super mig aldrig full, men visst kan jag bli lite salongsberusad då och då. Får helt sjuka baksmällor väldigt lätt, så oftast blir det inte mer än ett par drinkar, ett par öl och kanske nått glas vin kvällar då jag "festar".
 
Jag ar mycket fortjust i vin och nu nar jag bor mitt bland vinodlingar (702 stycken i Oregon och 200 i min kommun, dessutom ar vi nu grannar till Californien sa jag har bestallt en "case" med 12 favorit flaskor darifran:love:) gar jag pa vinprovningar en gang i veckan i genomsnitt och har jag mer vin hemma an jag hinner dricka. :cautious:
Jag dricker ett glas 4-5 dagar i veckan ... ar mycket sallan paverkad och har bara varit full en gang i min ungdom. Da Maken ar mer fortjust i ol och vi har over 200 "craft beer" bryggerier i staten provar han sig igenom de lokala IPA sortimentet for narvarande.
Han blir inte heller full eller paverkad och vi dricker oftast antingen innan maten, eller tar ett glas till maten. Eller bara ett glas vitt svalt vin pa altanen i sommarvarmen.:heart
 
Jag är student, behöver jag säga mer :angel:
Skämt å sido. Har under de tre år jag bott själv druckit själv kanske tre gånger; två gånger har jag haft lite amarula i varm choklad och för någon månad sedan snyltade jag lite på en flaska rosé som egentligen var till festen dagen efter för att jag var så otroligt sugen. Annars blir det ungefär en gång i veckan, dock kände jag att det blev lite väl mycket i början av året så jag har dragit ned med exempelvis starkspriten. Klarade av Sveriges största festresa som pågick en hel vecka, helt utan att ens bli bakis :up:
 
Jag är student, behöver jag säga mer :angel:
Skämt å sido. Har under de tre år jag bott själv druckit själv kanske tre gånger; två gånger har jag haft lite amarula i varm choklad och för någon månad sedan snyltade jag lite på en flaska rosé som egentligen var till festen dagen efter för att jag var så otroligt sugen. Annars blir det ungefär en gång i veckan, dock kände jag att det blev lite väl mycket i början av året så jag har dragit ned med exempelvis starkspriten. Klarade av Sveriges största festresa som pågick en hel vecka, helt utan att ens bli bakis :up:
Sen vill jag även tillägga att jag inte är en APK-student (alkohol per krona), så min plånbok tål inte så många allt för vilda festkvällar ;)
 
Dricker i princip aldrig mer än ett litet glas vin eller en liten öl per tillfälle, och det händer väl ett par-tre gånger om året kanske. Lätt-eller folköl dricker jag desto mer, kanske 3-4 öl i veckan.

Det allra allra mesta dricker jag ensam i soffan eller till middagen. Tycker inte alls om att umgås med fulla människor så undviker tillställningar med alkohol.
 
Jag dricker lättöl till maten ibland, och det tänker jag just inte på hur mycket eller ofta det blir. Starkare saker dricker jag sällan, jag tycker om gott vin och även en del whisky och annat men jag är försiktig med alkohol så det handlar absolut inte om några glas i veckan eller ens någon gång i månaden. Tar jag ett glas är det nog oftare i ensamhet än i sällskap.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
7 871
Kropp & Själ Jag har för mig att jag berättade om detta i höstas, men nu hittar jag inte tråden. Hur som helst så började jag under hösten att få...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
21 455
Senast: Otherside
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 675
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alkohol är komplicerat. Kanske inte för varje individ men sett i stort perspektiv är alkoholen roten till så mycket ont som händer i...
16 17 18
Svar
358
· Visningar
18 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp