Bukefalos 28 år!

Hur påverkar hästarnas avmaskning hundarna?

Sv: Hur påverkar hästarnas avmaskning hundarna?

Ja det bryts ner ganska snabbt men jag kan inte svarab på hur snabbt under olika förhållanden.
PL
 
Sv: Hur påverkar hästarnas avmaskning hundarna?

KL
Om man får vidareutveckla frågan lite.
Vem bär ansvaret för att hunden äter hästbajs med avmaskningsmedel i?
Om man rider ut i skogen ex. och sen (1h, 1vecka) efter äter en hund upp det.
Ska man hålla hästarna i inhägnat område, eller får hunden helt enkelt "skylla sig själv" för att den äter hästbajs.
Finns det en viss gräns för hur länge avmaskningsmedlet i bajset är farligt?

Jag har super koll om jag vet att jag går på stigar, vägar eller ställen som det kan finnas risk för att stöta på hästskit, anser att det är mitt ansvar som hundägare att se till att min hund inte äter hästskit, eftersom jag vet om att han har MDR1, svårare för dom som inte vet.

Är ju mera på min vakt under våren än vad jag är under resten av året.
 
Sv: Hur påverkar hästarnas avmaskning hundarna?

Jag är ju både hästägare och hundägare och vill att båda arterna ska må bra. Där jag hade mina hästar förut ville man att jag skulle ha hästarna inomhus i två, tre dar efter avmaskning pga av att deras hund (labrador) hade blivit förgiftad av något. Den spydde mkt och bl.a. blod. Enligt dem så hade veterinären sagt att det var p.g.a avmaskningsmedel i hästbajs. Detta var i oktober månad och jag hade inte avmaskat då.
Därför är jag intresserad av att få veta mer.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 341
Senast: geting
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 400
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 987
Senast: co-SMAD4
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 674
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp