Hur reagerar ni positivt på antidepressiva?

En till här utan rosenskimrande perspektiv.

Jag minns inte hur många olika jag provade under de år jag stod på medicinering. Kanske 3 olika SSRI samt rävgiftet Zyprexa och nåt annat liknande elände som jag inte minns namnet på men det var ju iofs inte frågan för TS kanske... Jag har inga som helst minnen av att jag blev annorlunda alls, hade heller inga insättningsproblem eller utsättningsproblem tackolov men ffa hade jag ingen upplevd effekt på SSRI. Jag börjar tro att jag inte lider av den sortens depressioner som SSRI biter på, med facit i hand.

Ja det måste vara individuellt antar jag? :D Jag hoppas du på något vis får hjälp så du mår bra ändå :heart
 
En till här utan rosenskimrande perspektiv.

Jag minns inte hur många olika jag provade under de år jag stod på medicinering. Kanske 3 olika SSRI samt rävgiftet Zyprexa och nåt annat liknande elände som jag inte minns namnet på men det var ju iofs inte frågan för TS kanske... Jag har inga som helst minnen av att jag blev annorlunda alls, hade heller inga insättningsproblem eller utsättningsproblem tackolov men ffa hade jag ingen upplevd effekt på SSRI. Jag börjar tro att jag inte lider av den sortens depressioner som SSRI biter på, med facit i hand.
Jag upplever ju trots allt en positiv effekt i och med att jag hålls mer över ytan, och märker ganska stor skillnad till det sämre utan. Men som sagt inget rosenskimrande utöver det. :D
 
En till här utan rosenskimrande perspektiv.

Jag minns inte hur många olika jag provade under de år jag stod på medicinering. Kanske 3 olika SSRI samt rävgiftet Zyprexa och nåt annat liknande elände som jag inte minns namnet på men det var ju iofs inte frågan för TS kanske... Jag har inga som helst minnen av att jag blev annorlunda alls, hade heller inga insättningsproblem eller utsättningsproblem tackolov men ffa hade jag ingen upplevd effekt på SSRI. Jag börjar tro att jag inte lider av den sortens depressioner som SSRI biter på, med facit i hand.
Samma här. Har provat de flesta antidepressiva på marknaden känns det som utan resultat, inte ens ECT hjälpte..
Så vården gav upp all annan behandling av min utom terapi.
 
Lånar dina frågor från trådstarten @Twihard, det är enklare för mig att inte glömma något då.

Hur kändes det i jämförelse med medicin ni inte fungerade på?
Jag fick helt enkelt ingen effekt av den första. Den hjälpte inte och livet var precis lika outhärdligt som det var innan medicineringen började. Förutom under utsättningen. Då var allt mycket, mycket värre.
Hjälpte det direkt?
Det korta svaret är nej, det gjorde den inte. Det längre svaret är att jag stod i 1.5 år på den första medicinen som inte hjälpte. Så under den perioden blev det ingen förbättring i måendet. Men den andra medicinen (som jag fortfarande har) hjälpte inte heller direkt. Det tog några veckor, typ en månad, innan den gav någon positiv effekt. Om det spelar roll så är det SNRI. Jag har i alla fall inga minnen av att jag mådde sämre under någon av insättningarna.
Vilka känslor kände ni?
Innan medicineringen eller under medicinering? Innan medicineringen hade jag många klassiska symptom på depression. Ingen energi, livet var värdelöst, inget i hela världen kändes kul, allt var hopplöst, osv.
Vilka positiva symptom fick ni?
Med medicin: Ungefär som flera andra har beskrivit redan. Plus att livet är något lättare att stå ut med, det är inte lika hopplöst och det finns faktiskt roliga saker också. Även om det fortfarande finns sämre dagar där alla symptom på depression sköljer över en.
Försvann era negativa tankar eller vart det snarare att ni kunde säga emot dem?
Nej. Alla negativa tankar är inte borta tack vare antidepressiva. Men det är som sagt enklare att stå ut (och då även stå emot negativa tankar, antar jag). Jag har dock inte bara problem med depression, så jag antar att det spelar in också.
Tog det lång tid innan de började verka?
Ca en månad, skulle jag gissa på.

Ber om ursäkt om någon tycker att jag har skrivit för detaljerat.
 
Lånar dina frågor från trådstarten @Twihard, det är enklare för mig att inte glömma något då.

Hur kändes det i jämförelse med medicin ni inte fungerade på?
Jag fick helt enkelt ingen effekt av den första. Den hjälpte inte och livet var precis lika outhärdligt som det var innan medicineringen började. Förutom under utsättningen. Då var allt mycket, mycket värre.
Hjälpte det direkt?
Det korta svaret är nej, det gjorde den inte. Det längre svaret är att jag stod i 1.5 år på den första medicinen som inte hjälpte. Så under den perioden blev det ingen förbättring i måendet. Men den andra medicinen (som jag fortfarande har) hjälpte inte heller direkt. Det tog några veckor, typ en månad, innan den gav någon positiv effekt. Om det spelar roll så är det SNRI. Jag har i alla fall inga minnen av att jag mådde sämre under någon av insättningarna.
Vilka känslor kände ni?
Innan medicineringen eller under medicinering? Innan medicineringen hade jag många klassiska symptom på depression. Ingen energi, livet var värdelöst, inget i hela världen kändes kul, allt var hopplöst, osv.
Vilka positiva symptom fick ni?
Med medicin: Ungefär som flera andra har beskrivit redan. Plus att livet är något lättare att stå ut med, det är inte lika hopplöst och det finns faktiskt roliga saker också. Även om det fortfarande finns sämre dagar där alla symptom på depression sköljer över en.
Försvann era negativa tankar eller vart det snarare att ni kunde säga emot dem?
Nej. Alla negativa tankar är inte borta tack vare antidepressiva. Men det är som sagt enklare att stå ut (och då även stå emot negativa tankar, antar jag). Jag har dock inte bara problem med depression, så jag antar att det spelar in också.
Tog det lång tid innan de började verka?
Ca en månad, skulle jag gissa på.

Ber om ursäkt om någon tycker att jag har skrivit för detaljerat.

Tack för så bra och hjälpsamma svar. De kommer hjälpa mig i mitt skrivande :heart
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 531
Senast: Icfafn
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 645
Senast: flera_00
·
Kropp & Själ Konstig rubrik kanske, men jag fick i höstas en utmattning som gjorde att jag blev sjukskriven i nästan två månader. Jag har sedan...
2
Svar
27
· Visningar
1 753
Senast: Tassa
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 610
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp