Hur rengöra Plyfaskivor?

A

Annika_38

Hur gör man på bästa skonsamma sätt rent Plyfaskivor?
Vi har väldigt kalkrikt vatten, och jag misstänker att den gråa hinnan som täcker skivorna beror på det.
Då skivorna sitter i spolrummet så vill jag ej använda starka kemikalier.
Har provat med såpa, yes och skottesvamp, men utan resultat.
Någon som har ett tips?
 
Sv: Hur rengöra Plyfaskivor?

Ättika löser kalk.

Annars finns jättebra kalkborttagningsmedel (badrumsspray är det dyra alternativet).
 
Sv: Hur rengöra Plyfaskivor?

Tack.
Ska prova med ättika imorgon.
Badrumssprayer känns mycket kemikalier, men det finns väl miljövänliga alternativ också.
 
Sv: Hur rengöra Plyfaskivor?

Nu har jag provat med ättika, sprayde på först och lät det "dra" en stund, sedan skurade jag med såpa.
Verkar som att kalkbeläggningen försvann, men, ytan på skivorna är väldigt matt, jag vill ha dem blanka och fina!!!
Kan man använda någon slags olja eller vax? Funderar på att ta lbilvax, men kanske finns något annat som är enkelt och bra!?
/Annika_38, som vet hur man roar sig på midsommarförmiddagen;)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 442
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 102
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 341
Senast: dobbis
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp