Bukefalos 28 år!

Hur ser sådan häst ut?

tgd

Trådstartare
Hur börjar en häst som får tillräckligt med energi för att hålla hullet bra (inte för tjock och inte för mager) men på tok för lite med protein se ut? Har någon något bra bildexempel? Att hästen är omusklad kan ju också bero på att den inte tränas. Hur musklad kan man förvänta sig en vanlig häst skall bli av fodringen och vad är träning? För om hästen får lämpligt med energi så får den väl inte stor hömage även om den får på tok för lite protein?
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
5 349
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 935
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Skall se om jag kan ta ett nyare kort på henne. Detta är från april. Men hon har lagt på sig rejält nu. I vintras va hon lite för smal...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 116
Senast: Marvin
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 379
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp