Bukefalos 28 år!

Hur stor är risken...?

Youmeoh

Trådstartare
Lite bakgrundsfakta: För lite mer än två år sedan åkte jag av en häst och slog mig så b.l.a höften slogs sned.
Nu i januari behandlades det av kiropraktor som knäckte tillbaka allt på rätt plats och jag har mått prima sen dess

Idag rymde en av grannens hästar ner till oss (stooor nordsvensk och ardenner) Precis när jag fått fast grimskaftet på nordsvensken tvärvänder hon och får in en riktigt välriktad spark rakt på min höft (AJ!)
Nu undrar jag bara hur "känsligt" det är två månader efter att allt har åkt tillbaka i rätt läge. Finns det någon risk att hon har sparkat tillbaka höften?
Självklart har jag väldigt ont nu, så jag kan inte riktigt känna efter.
 
Sv: Hur stor är risken...?

jaaa du , risken kan ju nog vara ganska stor att höftet har "flyttat på sig" om det ändå bara är 2 månader sen sist.

men vi får ju hoppas på det bästa :)
 
Sv: Hur stor är risken...?

Undrar om vår ortoped finns till hands.
Själv blir jag en aning skeptisk när ngn utan röntgendiagnos påstår att höften flyttat på sig o att en chiropraktor fått tillbaks den.
PL
 
Sv: Hur stor är risken...?

Undrar om vår ortoped finns till hands.
Själv blir jag en aning skeptisk när ngn utan röntgendiagnos påstår att höften flyttat på sig o att en chiropraktor fått tillbaks den.
PL

Kanske det, men på något sätt fungerade det då jag inte har ont längre ;) (gick i över två år och hade jätteont)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Har börjat förlora hoppet tror jag så vänder mig hit för hjäääälp.... (obs långt) Söker tips, råd, erfarenheter.... Vad som helst...
Svar
8
· Visningar
1 812
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 331
Senast: Karminnie
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 130
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 230
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bilsätesskydd
  • Valp 2023 -den andra
  • Katter med olika foderbehov

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp