Hur stor/liten är din hund?

image_zpszhvfcidm.jpeg


Ras: Malinois
Kön: Tik
Ålder: 2 år
Vikt: 19,5 kg
Mankhöjd: 58 cm

Rasstandarden: Jag hade faktiskt ingen koll så gick in på skk och där står det: Mankhöjd för hanar är ca 62 cm och tikar ca 58 cm. Vikt för hanar är ca 25–30 kg och tikar 20–25 kg
 
Igår vägde och mätte jag Minn och tänkte att det kunde vara kul att veta hur stora eller små era hundar är.

.
Ras: BC-korsning (finns en labrador ca 6 led bakåt)
Kön: Tik
Ålder: 12 år
Vikt: 15-20 kg, har inte vägt henne på ett tag...
Mankhöjd: ?...har inte funderat på det men hon är som de flesta BC-tikar.
Håller din hund sig inom rasstandarden: Faktum är att hon ser ut och agerar som en ren BC. Den lilla procenten labrador märks inte...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Har läst runt lite och det verkar som det vanligaste är att man byter från valpfoder till vuxenfoder kring året, eller "när hunden vuxit...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
5 735
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Nordthor
·
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 076
Senast: DeCloe
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 641
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp