Hur "tar ni hand" om era hovslagare?

Sv: Hur "tar ni hand" om era hovslagare?

Hästarna inne i tid. Torra och rena.
Bra stallgång och bra belysning.
Visserligen kallstall men varmvatten finns att tvätta händerna i.
Alltid med och ser till att hästarna uppför sig.
Klar och tydlig med vilken typ av jobb som skall utföras vid beställning. Exvis om det handlar om bara verkning, eller rundskoning med snösulor.
Eftersom antalet hästar varierar hos mig så är jag även tydlig med hur många hästar som är aktuella för besöket.
Betalar alltid fakturan i tid
Om tiden finns (min och hovis) så bjuds det på kaffe och mackor.
 
Sv: Hur "tar ni hand" om era hovslagare?

Ett litet tillägg...

Har en mycket duktig hovis..
Mer än 30 års erfarenhet.
Jobbar mycket snabbt, men är mycket noga.
Underbar med unghästar ( jag har bara unghästar så en sådan hovis är guldvärd)
Kommer alltid på utsatt tid. Och om han får förhinder så ringer han alltid dagen innan och förvarnar.
Jag behöver aldrig boka tid långt innan.
Jag ringer och han är här senast en vecka efter samtalet.
 
Sv: Hur "tar ni hand" om era hovslagare?

*kl* Försöker var så rädd om min hovis som det bara går! Alltid hästarna inne, torra ben och bra belysning. Han är suverän, om unghästarna krånglar lägger han bara näven på rumpan på dom och säger..... Så ja, lilla pållen....... Sen står dom som ljus! Galma hästkarlar har ngt magiskt i fingrarna!
 
Sv: Hur "tar ni hand" om era hovslagare?

KL

Jag skäms nästan nu när jag läser här vilken service alla hovslagare får av er hästägare.
Jag har haft samma hovslagare i en herrans massa år, han är själv i stallet och tar in och ut alla hästarna själv när han ska sko. Dock har jag alltid hästarna i våra grushagar den dagen de ska skos (för att de inte ska vara leriga när han kommer). Nu är vi båda nöjda med denna lösning eftersom det innebär att han kan komma den tid som passar honom bäst under dagen. Självklart finns jag i närheten och kan rycka ut om något skulle hända.
Men en stor guldstjärna till honom för att han gör mitt liv lite enklare :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 659
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
11 641
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Hur tänker ni och agerar kring hästägare som inte sköter om sina hästar? Hästarna får inte mat, de har börjat rymma från sin hage för...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 810

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Eurovision Song Contest 2024
  • Kämpa på

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp