Hur tröstar man en vegan

Men jag förstår tröstbehovet, jämför med en riktigt fin, vällagad köttbit och en klump sojaprotein, jag skulle också bli deprimerad :(
Ja, om ens veganmat består av sojaprotein i klumpform, då är det deppigt. MEN!! Ta-daaa - det finns MASSOR med himmelska veganrätter som inte är i närheten av sojaklumpen utan lever sitt eget gastronomiska liv utan att försöka efterlikna kött.
 
Ja, om ens veganmat består av sojaprotein i klumpform, då är det deppigt. MEN!! Ta-daaa - det finns MASSOR med himmelska veganrätter som inte är i närheten av sojaklumpen utan lever sitt eget gastronomiska liv utan att försöka efterlikna kött.
Sallad, rostade rotsaker, potatis är del av min vegetariska kost .en denna kompletteras sedan med fisk, fågel eller kött av olika slag. Så som vi, homo sapiens alltid gjort sedan vi började knalla omkring här på jorden ;)
 
Ja jag är lite egen av mig.
Äter endast kött som jag eller någon jag känner arbetat upp (undantag på lokal)
Det mesta i frysen har jag skjutit själv antingen med byssan eller slaktpistolen ;)

Skulle det vara definitionen av att "vara egen av sig?" Det är väl knappast ovanligt att folk gör medvetna val när det gäller villket kött de köper?

Tyvärr så är det ju så att det finns fler problem när det gäller köttkonsumtion än endast djurhållning..
 
Skulle det vara definitionen av att "vara egen av sig?" Det är väl knappast ovanligt att folk gör medvetna val när det gäller villket kött de köper?

Tyvärr så är det ju så att det finns fler problem när det gäller köttkonsumtion än endast djurhållning..
Köttkonsumtion förutsätter ju dödande.
Det är ju vad som gör att många väljer att avstå från kött.
Men vad man inte inser, är att om alla avstod från kött så skulle det innebära stora problem för
livsmedelsproduktionen. För samtidigt så avstår man väl från den petroleum baserade konstgödsel o kemikalie användningen.
Vilket innebär att bla Soja inte kan produceras i de mängder och till det pris det har idag .

Växelbruk med inslag av vall vore väl knappast aktuellt eftersom vi inte längre behöver grovfoder till djuren..
 
Nu tror jag att den dagen då alla jordens människor blir veganer, är långt borta om den ens någonsin kommer. Förmodligen inte. Glöm inte att det går åt enorma mängder gödsel för att odla foder åt köttdjuren, det är inte så att all gödseln går åt till att odla vegetabilier åt människor. Dagens kött/mjölk-industri ställer till med gigantiska problem för planeten och om vi bara kunde halvera vår köttkonsumtion skulle det betyda massor för planeten, för djurens välfärd och för människornas hälsa.
 
Köttkonsumtion förutsätter ju dödande.
Det är ju vad som gör att många väljer att avstå från kött.
Men vad man inte inser, är att om alla avstod från kött så skulle det innebära stora problem för
livsmedelsproduktionen. För samtidigt så avstår man väl från den petroleum baserade konstgödsel o kemikalie användningen.
Vilket innebär att bla Soja inte kan produceras i de mängder och till det pris det har idag .

Växelbruk med inslag av vall vore väl knappast aktuellt eftersom vi inte längre behöver grovfoder till djuren..

Säkert många, ja, men långt ifrån alla. Själv äter jag helst inte kött eller annat från djurvärlden främst pga den miljöpåverkan som köttindustrin har. Äter jag väl kött så är det oftast vilt, då min pappa är jägare.

Att resonera att "Men om alla skulle sluta äta kött så blir det såhär och såhär", känns inte speciellt gångbart, då det förmodligen aldrig kommer att ske. Och sen så är det ju så att soja inte är det enda livsmedlet som veganer/vegitarianer lever på..
 

Liknande trådar

Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 911
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
344
Senast: Magnum
·
Tjatter Hur många gånger är det vanliga att hämta mat vid julbord? Googlade och vanligaste svaret var 7 gånger. Men det har jag nog aldrig varit...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 145
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 326
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp