Hur tröstar man en vegan

Men herre Gud så upprörda känslor över lite soja? Är det "De lättkränktas förenings" årsmöte eller? :eek:
attachment.ashx
 
Det är lördagkväll och nu ska jag pallra mig ner till krogen och sätta i mig ett par riktiga härligt grillade köttbitar :d

Det här tycker jag också är typiskt. Jag är inte vegetarian längre, men när jag var det upplevde jag väldigt ofta att människor ville provocera mig genom att säga att de äter kött och att det är gott. Det är ju bara det att det inte är speciellt provocerande.
 
Det här tycker jag också är typiskt. Jag är inte vegetarian längre, men när jag var det upplevde jag väldigt ofta att människor ville provocera mig genom att säga att de äter kött och att det är gott. Det är ju bara det att det inte är speciellt provocerande.
:(:down:
 
Köttkonsumtion förutsätter ju dödande.
Det är ju vad som gör att många väljer att avstå från kött.
Men vad man inte inser, är att om alla avstod från kött så skulle det innebära stora problem för
livsmedelsproduktionen. För samtidigt så avstår man väl från den petroleum baserade konstgödsel o kemikalie användningen.
Vilket innebär att bla Soja inte kan produceras i de mängder och till det pris det har idag .

Växelbruk med inslag av vall vore väl knappast aktuellt eftersom vi inte längre behöver grovfoder till djuren..
Inte bara det, lakto/ovo vegetarianer glömmer ofta att 50% av djuren likförbannat är handjur och om alla skulle vara vegetarianer som äter kött och ägg så måste handjuren likväl slaktas. Jag var vegetarian i många år. Men inte nu längre. Däremot väljer jag främst vilt och undviker kyckling tex.
 
Inte bara det, lakto/ovo vegetarianer glömmer ofta att 50% av djuren likförbannat är handjur och om alla skulle vara vegetarianer som äter kött och ägg så måste handjuren likväl slaktas. Jag var vegetarian i många år. Men inte nu längre. Däremot väljer jag främst vilt och undviker kyckling tex.
Erm, va?
 
Inte bara det, lakto/ovo vegetarianer glömmer ofta att 50% av djuren likförbannat är handjur och om alla skulle vara vegetarianer som äter kött och ägg så måste handjuren likväl slaktas. Jag var vegetarian i många år. Men inte nu längre. Däremot väljer jag främst vilt och undviker kyckling tex.
Vegetarianer som "äter kött och ägg"? Hur menar du nu?
 

Liknande trådar

Mat Ja, vad är din comfort food? Det man äter när man är lite ruggig, behöver muntras upp, eller bara vill trösta sig och må bra. Mina...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 913
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
344
Senast: Magnum
·
Tjatter Hur många gånger är det vanliga att hämta mat vid julbord? Googlade och vanligaste svaret var 7 gånger. Men det har jag nog aldrig varit...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 145
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 327
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp