Hur viktigt är jobbet egentligen?

oviktig

Trådstartare
Bytte jobb för snart 6 månader sedan. Har mindre än en månad kvar på min provanställning, och än har jag inte fått veta om jag får vara kvar eller inte. (rent spontant tror jag att det är lugnt och att jag får vara kvar).

Men frågan är, VILL jag vara kvar?

När jag bytte jobb, bytte jag även bostadsort, flyttade tillbaka till den lilla ort som jag är uppväxt i och där min familj finns. Där trivs jag bra, men egentligen har jag inget där, mer än familjen.
Mitt nya jobb finns i grannkommunen = 1,5-2 timmars pendling/dag.

Som jag skrivit i tidigare trådar så har jag precis separerat med min sambo. Jag bor nu hos mina föräldrar sedan 3 veckor tillbaka, men får min nya lgh imorgon.

Tankarna börjar snurra, ska jag söka nytt jobb? Ska jag flytta IGEN? Det vill jag ju helst inte göra.

Men i samband med byte av jobb, bytte jag från ett jobb som passade mig perfekt, jag trivdes på jobbet och jag kände mig behövd. Men jag längtade hem. Nu har jag fått helt andra arbetsuppgifter än vad jag egentligen är utbildad till, jag trivs mkt sämre. Jag blundade väl lite för vad det egentligen var för arbetsuppgifter. Känner mig mer eller mindre överflödig då jag inte jobbar med sånt jag kan. Visst har jag lärt mig, men tycker inte att det är så kul . Jag känner mig ganska dålig mest hela tiden. Arbetskollegorna är småtråkiga och kommer gärna med någon snäsig kommentar.

Och nu när jag inte har en sambo längre, ska jag fly/flytta, igen? Hitta ett jobb som jag trivs med och starta ett nytt liv? Tyvärr finns det inte några passande jobb till mig, där jag bor nu.
Jag har den senaste tiden flyttat runt väldigt mkt, och nu hade jag nästan gjort vad som helst för att få landa, få en lgh som jag kan kalla hem. Som jag kan inreda för att jag känner att jag ska bo här, inte bara ett tillfälligt boende, som jag känt senaste tiden.

Förlåt för stökigt inlägg, men behöver en liten klarnande tanke. Dra ner mig på jorden är ni snälla!:cry:
 
Sv: Hur viktigt är jobbet egentligen?

Jag skulle inte kunna vara kvar på en arbetsplats där jag inte fick utmaningar, trevliga arbetskamrater och en bra chef. Inte i längden. Ett tag står man ut med vad som helst. Men jag skulle inte kunna vara kvar.
 
Sv: Hur viktigt är jobbet egentligen?

Jag har i massor med år jobbat för lönen även om jag trivt bra och tyckt om jobbet. Har lagt jobbet taktiskt för att tjäna mest pengar till minsta tid. Jobbade i 23 år på ett ställe och trides verkligen bra. Hemtrevligt men inte utmanande. Jobbade extra överallt och har haft allt från skitkul till inte värt det.
Av en rad omständighetet fick jag nytt jobb. Kontorstid. Det är tid som tidigare ansett att man kan inte tjäna pengar på.
Mem jag har fått ett nytt liv! För mig är jobbet numera att gå från inkomstbringande med mkt fritid till passion intresse och roligheter. Jag reser mkt i jobbet nu och får se saker. Upplever saker hela tiden. Närmaste tiden är sicilien dubai london hamburg och mombasa på tur. Med allt betalt och ett guldkort. För att jag är klok och snäll och trevlig och kan få andra att skratta och må bra. Det är sjukt nästan. Så för mig är nu jobbet 80 procent mot 20 förr.
Jobba is da shit! Visst ofta hamnar jag ensam på ett hotellrum men med dator spagrejer, lite böcker och massor med gott att äta försvinner tiden. Nästa resa är toyboy med på också så då blir det galet skoj.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 799
Skola & Jobb Svårt få till en vettig rubrik. Men hur fungerar det egentligen i följande scenario: Fast heltidsjobb. Sjukskriven 50% sen flera år...
2
Svar
20
· Visningar
971
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 610
Senast: Whoever
·
Kläder & Bli fin Hej, Jag har flyttat nu i sommar och ska börja nytt jobb nästnästa vecka, i och med flytten tog jag ett val att vara öppen med att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 213
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp