Hurdan telefon har ni ?

videnlis

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en ny telefon. En som passar i fickan, som har bra kamera, som är lite hållbar..
Hurdan har ni ??
Har haft Nokia, Samsung Ative S nu senast.. Men tycker den är lite väl stor att knöla in i fickan. Kollar mest på Sonys Xperia Z 1 Compact.. men Sony lär inte vara den mest skråmtåliga.. Även Sonys Xperia Z kunde tänkas, men den är stor den med.

Z1 compact har jag hört mkt gott om.

Har själv en Samsung S3 i vikfodral, still going strong 2 år gammal. Den har blivit tappad och nerblött hundra gånger men är lika glad för det. Viktigt för mig är stor skärm då jag gör allt mitt surfande inklusive bankärenden på den.

Jag har min telefon bara till att surfla lite med, bank och sådant gör jag med bordsdatorn, så för den skull skulle inte telefonen behöva vara stor.
Min ative s, ryms just och just i ridbyxfickan, men det är utan fodral, vill ha fodral till min nästa telefon, för jag har skrapat sönder kameralinsen på den här.

Har själv en Samsung S3 i vikfodral, still going strong 2 år gammal. Den har blivit tappad och nerblött hundra gånger men är lika glad för det. Viktigt för mig är stor skärm då jag gör allt mitt surfande inklusive bankärenden på den.

Min Galaxy S2 höll sig som ny i 3 år. Trots att den var med mig på alla jobb med allt det innebär av slag, stötar, fukt och skit. Hade en Otterbox commuter ed. på den och den ser fortfarande ny ut. Bytte dock ut den till en S4 för några veckor sedan pga att prestandan inte längre höll måttet för det jag använder den till.

samsung s 4 eller s 4 mini har jag också tänkt på.
Men har S 4 faktiskit inte radio?? det är viktigt för mej.

Jag har också en Samsung Galaxy S3, sedan 2 år och är helnöjd. Köpte till ett band att ha den i sin man drar fast runt överarmen så jag kan ha den med mig när jag rider utan att den är i vägen. Första tiden kändes den lite stor men jag vande mig rätt snabbt och då kändes den helt perfekt i storlek. Jag har tappat den precis hur många gånger som helst, även i betonggolv, och det enda som hänt är att den blivit kantstött: Skärmen är inte ens repig.

Ska byta i September och det lutar åt att det blir en S5:a eller möjligen en Z2:a om jag vågar mig på en Ericsson igen. Dock är jag så nöjd med min S3:a att jag är lite ovillig att byta märke, men kameran i Z2:an lockar lite ;)

Jag har en S4 mini. Den har iaf Fm radio :)

Jag gillar den jättemycket. Bra kamera framförallt vilket är viktigt för mig, jag tappar min ganska ofta O_o och den har fixat det hitils, men jag vet inte om jag skulle kalla den extra tålig direkt. Tycker minin är bra storlek, går ner i de flesta fickor

Jag har en Samsung Galaxy S4 och jag tycker den är stor, det stör mig inte men i jämförelse med många andra mobiler är den inte liten. La den bredvid min pappas iPhone 4S och den var liten i jämförelse. Jag är hur som helst väldigt nöjd med Samsungen, har haft den i ungefär 1 år och den har fungerat prickfritt hela tiden.

Har S4 mini, min första smart phone, och jag är förvånad över hur fort jag vant mig vid storleken. Den går faktiskt ner i de flesta fickor och då har jag en extra flärp på den för att skydda skärmen.

Jag har en iPhone 5S och är supernöjd. Nej det är inte världens tåligaste mobil men det finns sååååå många bra skydd till den att det inte borde vara ett hinder!

Bra storlek, snabb och lättförståelig.

Min iPhone4 har numera gått i arv till sonen och är inne på 4e året och han tycker den är helt ok med nåt skydd på. Den har nog gått i golvet nån gång också med skydd på så den är hel ännu.

Har en Samsung Galaxy s4 och jag tycker att det är superbra :)! Lite stor i formatet visst, men samtidigt får man ju en stor fin skärm jämfört med t.ex. iPhone som jag upplever som små och tunga. Snabb och trevlig telefon som tar väldigt fina bilder, tycker jag :)! Hållbar vet jag egentligen igen. Jag är väldigt rädd om telefonen, och är försiktig med hur jag hanterar den, så jag vet inte riktigt vad den tål... ;)

Nokia lumia 1020, alldeles för stor egentligen, men kameran är outstanding jämfört med alla andra mobiler jag provade (hade nokia lumia 800 innan) och ville byta till antingen samsung S5, sony experia Z2 eller iphone 5.. Och av dessa fyra visade alla kameratest att den är generellt sätt bättre och jag är supernöjd..

Hållbarhet: min gamla hadee jag i 2år och levde den tom. efter 10dagar ute i spöregn i bara "gummiskal på baksidan" ;) minneskortet tog dock stryk... Min nya körde jag hållbarhetstest på efter 2veckor, flyga ut genom 100km/h på asfalt utan något som helst skydd....... Men han klara de med att bli lite kantstött bara, duktig fån ;)

Minus: inte lika många appar som till andra telefoner
Plus: kamera

//En underordnad ur frälsningsarmen för Nokia

tack för alla svar!
det blev en kompromisstelefon.
bra kamera (hoppeligen) men lite väl stor.. dock inte många mm större än den jag har idag..lite billigare än xperia z1.
en sony xperia z

Jag har en Samsung Galaxy S5 stor och klumpig, men man vänjer sig :)
Den tål dessutom att bada om man skulle råka tappa den i plurret :D

nu har telefonskrället kommit, jag har förökt vänja mej några dagar, men nog är det trögt!
tog en halvtimme att få alarmen att ringa någon annan tid än kl 9 på helgen..
+ diverse andra trögheter.. men så småningom så.
telefonen är lika stor som min förra, den är vatten och dammtålig.

Har en Samsung Galaxy S4, lite stor kanske men är otroligt nöjd med den.
Den har överlevt allt från att bli tappad i asfalten till att tappas i vatten, syns inte en skråma och den funkar klockrent

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 780
IT & mobiler Inom några månader verkar det som om jag behöver ny mobil, min Samsung galaxy s7 från 2015 börjar bete sig lite konstigt till och... 2
Svar
24
· Visningar
1 413
Senast: warg
·
Äldre Snälla hjälp mej! Jag har en sony xperia som är på upphällningen, minst sagt... =( Skulle vilja ha en ny mobil, som tar laddning... och...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: kamomillo
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som... 2 3
Svar
56
· Visningar
11 014
Senast: machafuko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka