Bukefalos 28 år!

Husköpstråden del 3

Drömhuset kanske bara kommer en gång, jag tycker det låter som helt rätt val!

Mvh bor i vårt drömhus, som vi bara var tvungna att köpa för att tillfället vara dök upp :heart
Visa bifogad fil 98064
Ja men precis! Jag kan se framför mig hur vi hatar alla potentiella hus i framtiden för att de inte är lika perfekta som det här, typ :D . Våra vänner vill dessutom sjukt gärna att huset ”blir kvar i familjen ”, eftersom de älskar det så mycket, deras lilla dotter är född där mm. Dessutom flyttar de bara en spottloska bort, så vi blir näääästan grannar:love:.

Här satt jag ikväll och såg för mitt inre öga hur jag gick runt och påtade i rabatten iklädd solhatt :love::
35BA71CC-E233-446A-9795-4B1DAEB8E94F.jpeg
 
Ja men precis! Jag kan se framför mig hur vi hatar alla potentiella hus i framtiden för att de inte är lika perfekta som det här, typ :D . Våra vänner vill dessutom sjukt gärna att huset ”blir kvar i familjen ”, eftersom de älskar det så mycket, deras lilla dotter är född där mm. Dessutom flyttar de bara en spottloska bort, så vi blir näääästan grannar:love:.

Här satt jag ikväll och såg för mitt inre öga hur jag gick runt och påtade i rabatten iklädd solhatt :love::
Visa bifogad fil 98066
Men GUD så mysigt!! :love:
 
Då har vi haft vår första visning. Det var fyra potentiella köpare där och enligt mäklaren väldigt intresserade sådana. Fått in ett bud strax över utgångspris, får se hur det utvecklar sig! Vi har en visning på söndag också.

Har även span på ett parhus som ska komma ut i början av september enligt mäklaren som jag har förhoppningar om. Ligger dock i kommunens finaste område och de kommer sällan ut på marknaden, så jag tror det kan vara lite tryck på det. Idag kom det även ut ett till litet hus som känns intressant. Som kommande dock, så vet inte när de är redo att sälja!
 
Ja men precis! Jag kan se framför mig hur vi hatar alla potentiella hus i framtiden för att de inte är lika perfekta som det här, typ :D . Våra vänner vill dessutom sjukt gärna att huset ”blir kvar i familjen ”, eftersom de älskar det så mycket, deras lilla dotter är född där mm. Dessutom flyttar de bara en spottloska bort, så vi blir näääästan grannar:love:.

Här satt jag ikväll och såg för mitt inre öga hur jag gick runt och påtade i rabatten iklädd solhatt :love::
Visa bifogad fil 98066

Men så härligt! :love: Grattis!
 
Då har vi haft vår första visning. Det var fyra potentiella köpare där och enligt mäklaren väldigt intresserade sådana. Fått in ett bud strax över utgångspris, får se hur det utvecklar sig! Vi har en visning på söndag också.

Har även span på ett parhus som ska komma ut i början av september enligt mäklaren som jag har förhoppningar om. Ligger dock i kommunens finaste område och de kommer sällan ut på marknaden, så jag tror det kan vara lite tryck på det. Idag kom det även ut ett till litet hus som känns intressant. Som kommande dock, så vet inte när de är redo att sälja!

Håller tummarna för en bra budgivning!
 
Då har vi haft vår första visning. Det var fyra potentiella köpare där och enligt mäklaren väldigt intresserade sådana. Fått in ett bud strax över utgångspris, får se hur det utvecklar sig! Vi har en visning på söndag också.

Har även span på ett parhus som ska komma ut i början av september enligt mäklaren som jag har förhoppningar om. Ligger dock i kommunens finaste område och de kommer sällan ut på marknaden, så jag tror det kan vara lite tryck på det. Idag kom det även ut ett till litet hus som känns intressant. Som kommande dock, så vet inte när de är redo att sälja!

Jag tror att just nu med det osäkra läget, är det nog bästa läget på väldigt många år att kamma hem ett sådant objekt!
 
Vi har hastigt och lustigt varit och tittat på hus idag och ”typ” sagt ja till att köpa :nailbiting:, utan lånelöfte eller något som helst :rofl:.

Det är inte helt så illa som det låter dock. Några vänner till oss bor i vårt drömhus, som typ är det man jämför med när man kollar annonser. Perfekt läge, perfekt storlek, renoverat kök och badrum mm och helt inflyttningsklart. Plus världens mysigaste trädgård!

De skrev för någon vecka sedan och berättade att de tittar på större hus och frågade om vi var intresserade av att köpa deras nuvarande, utan inblandning av mäklare osv. Kom precis hem därifrån och har typ redan flyttat in i tanken :love:. Det var till och med ännu mer perfekt än vi mindes det!

Så nu väntar vi bara på att de ska bli godkända till det hus de har tittat på och så hålla tummarna för att banken vill ge oss pengar. Det borde dock inte vara något problem eftersom vår inkomst är högre än deras och huset är gott och väl inom prisklassen som vi borde få låna om man tittar på ”standardlånen” som man kan beräkna på bankernas hemsidor :up:.

Håll tummarna är ni snälla :nailbiting:.
Men oj vilken grej, vilket drömläge! Lycka till och lova att hålla oss uppdaterade :love:
 
Har hittat ett hus på kommande på hemnet som jag älskar, så klart är det en miljon dyrare än vad vi har handpenning till. Går och hoppas dom ska sänka priset tills när det faktiskt läggs ut men känner mig klart tveksam :(
Vi hade inte haft några problem med månadskostnaderna sen, det är verkligen bara handpenningen som orsakar problem.
 
Har hittat ett hus på kommande på hemnet som jag älskar, så klart är det en miljon dyrare än vad vi har handpenning till. Går och hoppas dom ska sänka priset tills när det faktiskt läggs ut men känner mig klart tveksam :(
Vi hade inte haft några problem med månadskostnaderna sen, det är verkligen bara handpenningen som orsakar problem.

Vi sitter ju i samma sits. Men, ha is i magen! Alla hus får inte vad de önskar just nu, så även om säljarna inte själva sänker priset så finns det ju en chans att marknaden själv (köparna) gör det.
 
OMG.

En tråd för mig.

Vi har tittat på hus hur länge som helst, men är så kinkiga.
Nu har vi eventuellt hittat ett, men med renoveringsbehov (vi som bara vill kunna flytta in). Vi är ensamma budgivare so far så det blir inte " sååå" dyrt, men med renoveringar... Orkar man bo i drömhuset medans det renoveras? Hur vet man om det är drömhuset? (jag drömmer ju om en gård på landet men det kommer det inte bli oavsett).

Gaahh
 
Jag hoppar in i tråden.
Utgångsläge: Letar hus på landet kring där vi bor för att slippa flytta barnen från skolan. Senaste åren har priserna ju skenat, men nu har jag lite hopp igen. Ska köpa som ensamstående och bor i hyresrätt, och området är relativt populärt, så jag kommer att behöva köpa något för litet och med renoveringsbehov.

På måndag ska jag på visning och läget är helt perfekt. Jag har tänkt på det i flera år när jag har gått förbi huset. Gångavstånd till lilla samhället och buss men lite avsides på en grusväg. Själva huset är dock litet och fult men förhoppningsvis gör det att ingen köper. Jag skulle behöva bygga ut. Enligt min information har huset skänkts till kyrkan, som nu säljer det.

Är det någon som är nyfiken kan jag skicka länken.
 
Jag hoppar in i tråden.
Utgångsläge: Letar hus på landet kring där vi bor för att slippa flytta barnen från skolan. Senaste åren har priserna ju skenat, men nu har jag lite hopp igen. Ska köpa som ensamstående och bor i hyresrätt, och området är relativt populärt, så jag kommer att behöva köpa något för litet och med renoveringsbehov.

På måndag ska jag på visning och läget är helt perfekt. Jag har tänkt på det i flera år när jag har gått förbi huset. Gångavstånd till lilla samhället och buss men lite avsides på en grusväg. Själva huset är dock litet och fult men förhoppningsvis gör det att ingen köper. Jag skulle behöva bygga ut. Enligt min information har huset skänkts till kyrkan, som nu säljer det.

Är det någon som är nyfiken kan jag skicka länken.
Jag är nyfiken! Alltid kul att kolla på hus :)
 
Beror på mäklare och säljare. Det kan vara klart idag eller pågå en vecka till! Men som köpare kan man ringa och säga att budet gäller x timmar och sen drar man tillbaka det. Kan hjälpa om det blir långdraget.
Det tror jag vore vågat.. de har letat i ett antal år. Detta är det första vettiga objektet i år!
 

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
16 17 18
Svar
349
· Visningar
21 729
Senast: Fazeem
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
93 119
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 827
Senast: Gabby_Ossi
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 272
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp