Husvagnsrenovering

Brie

Trådstartare
Idag blev jag med husvagn! En gammal Kabe från 1981, som förvaltats väl och är i gott originalskick. Så det är ytskikt mm som
ska piffas, inga ”värre” saker än så :) Kommer måla om utsidan också (den är vit och röd, inget större fel alls utan bara egna preferenser) men börjar inuti.

Jag vill inte måla allt vitt, men något behöver göras för att ljusa upp den. Fanéren på skåp och dörrar mm är i fint skick. Behålla en del, i så fall vad?

Vissa bruna detaljer kommer bli kvar pga kommer inte bli bra att måla över, så färger och tapeter får gärna matcha med det. Jag gillar blått, kan tänka mig rosa och gult.

Kanske fler är i färd med att fixa upp en husvagn? Eller bara hänga på med lite smakråd? :)

Kök med rostfri diskbänk och tidsenligt brungult kylskåp 💕

IMG_9533.webp

Fler bilder nedan 👇

Fin fanér!
Jag hade antingen behållt toadörr och garderob som de är eller förvaringsskåpen över sittgrupp. Tror det hade blivit fint med lite ljusare runt om!

Fin fanér!
Jag hade antingen behållt toadörr och garderob som de är eller förvaringsskåpen över sittgrupp. Tror det hade blivit fint med lite ljusare runt om!

Ja den är verkligen välbevarad! Jag är också inne på samma spår — att behålla dörrarna eller skåpen. Ha kvar lite av originalkänslan men lätta upp lite. Kanske skåpen är bäst att bevara? Känns svårare att få bra om man målar om, dörrarna är nog ett ganska enkelt jobb att fö snygga.

Vi har också köpt precis, blev en nyare på auktion. Hoppas den är så fin som den ser ut att vara isåfall gjorde maken ett klipp! (Bortser just nu att det är typ 80 mil enkel resa att hämta den :D ) Så det dröjer ett par veckor innan vi har möjlighet att hämta.

Ja den är verkligen välbevarad! Jag är också inne på samma spår — att behålla dörrarna eller skåpen. Ha kvar lite av originalkänslan men lätta upp lite. Kanske skåpen är bäst att bevara? Känns svårare att få bra om man målar om, dörrarna är nog ett ganska enkelt jobb att fö snygga.
Tror nog att det är enklare att få dörrarna snygga. Tänker också att skåpen ramar in sittplatsen om du sparar dom.

Vi har också köpt precis, blev en nyare på auktion. Hoppas den är så fin som den ser ut att vara isåfall gjorde maken ett klipp! (Bortser just nu att det är typ 80 mil enkel resa att hämta den :D ) Så det dröjer ett par veckor innan vi har möjlighet att hämta.

Kul! Han får väl passa på att stanna en gång eller två längs vägen och bo in den lite 😁

Angående dynorna. Om du är duktig på att sy så är det bara att välja ett tyg.
Men om du är som mig helt inkompetent på att sy så goggla muddväv.
Jättepoppis till husvagnadynor.
Det är som en strechig tub som man köper på metervara. Bara att klippa i önskade längder, fålla vid klippet. Endel syr i kardborre för fäste andra sätter bara säkerhetsnålar och viker skarven inunder.

Grattis till husvagn!! Det är så himla roligt med busvagn 😍

Vad blev det för någon? :)

Angående dynorna. Om du är duktig på att sy så är det bara att välja ett tyg.
Men om du är som mig helt inkompetent på att sy så goggla muddväv.
Jättepoppis till husvagnadynor.
Det är som en strechig tub som man köper på metervara. Bara att klippa i önskade längder, fålla vid klippet. Endel syr i kardborre för fäste andra sätter bara säkerhetsnålar och viker skarven inunder.

Grattis till husvagn!! Det är så himla roligt med busvagn 😍

Jag är inte duktig på att sy :cautious: 100% träslöjdare! Jag har skickat några offertförfrågningar till lokala möbeltapetserare men är de för dyra eller har för lång väntetid (otålig :angel:) så testar jag nog muddväven. Verkar ligga humant i pris, så kan nog unna mig att även faila några gånger.

Annars så landar jag mer och mer i att behålla mycket av det bruna, och börjar ha ett hum om hur jag vill göra. Den får nog helt enkelt gå åt det mysiga murriga hållet, och behålla det mesta av sin ”själ”.

Det här lite marmorerade som finns bakom köksbänken och på bordsskivorna ska i alla fall bort!

IMG_1518.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka