Bukefalos 28 år!

Hyra ut lägenhet i andra hand

Sv: Hyra ut lägenhet i andra hand

Då var det jag som var skötsam hyresgäst. :laugh:
Betalade för bredband och el utöver hyran som en klumpsumma.
 
Sv: Hyra ut lägenhet i andra hand

Jag tycker 4000 låter dyrt och är tveksam till om det räknas som skäligt. Det är ju närmare 30% påslag och 10% brukar räknas som kutym.
Jag har en etta som jag ska sälja om blir den inte såld räknar jag inte med att jag kan ta marknadshyra (som är närmare den dubbla mot min hyra).

Jag skulle inte heller vara intresserad av ett bredbandsabbonemang för 300:-
 
Senast ändrad:
Sv: Hyra ut lägenhet i andra hand

Då var det jag som var skötsam hyresgäst. :laugh:
Betalade för bredband och el utöver hyran som en klumpsumma.

Tyvärr är inte alla skötsamma.

En kompis till mig fick en otrevlig överraskning, en elräkning för föregående ½år som var obetald och dessutom gått till både inkasso och vidare till Kronofogden.
 
Sv: Hyra ut lägenhet i andra hand

Nej, det är klart, platt-teven var ganska dyr... OM det blir min kusin som tar över så känns det ok, men trots att jag litar på henne kommer det skrivas kontrakt, även på sakerna och att hon blir ersättningsskyldig om det går sönder.
Lättast hade varit att kunna hyra ut den utan möbler, men jag har tyvärr inget att ställe att förvara dem på.

Gör en inventarielista som ni går igenom tillsammans innan du åker. Så har ni den i två exemplar och skriver under med ett intygande om att ni gått igenom detta tillsammans och att det finns dessa saker i lägenheten. Ta med allt, finns det fyra gafflar så skriv det o.s.v. Se till att personen som hyr betalar brf-avgiften till dig (eller nån annan som är kvar i Sverige under denna perioden) och att du betalar den vidare till föreningen, be föreningarna skicka avgiftsavierna direkt till dig (alternativt ha det på autogiro) eller den person du valt då vet du att den blir betald. Då slipper du eventuella problem med att den inte blir betald och massa annat trubbel om det skulle strula.
 

Liknande trådar

Hemmet Hej har tittat på ett jättefint hus i Skåne med ett litet stall för 3 hästar och hagar. Kallhyran ligger på 8500 kr + jag får stå för...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
7 290
Senast: Cattis_E
·
Äldre Jag funderar på att hyra ut min lägenhet i andrahand då jag spenderar mer tid hos pojkvännen än I min egna lägenhet ;) Det är dock lite...
2
Svar
20
· Visningar
1 549
Senast: doleron
·
Äldre Då jag och min pojkvän har pratat på att flytta ihop så har jag börjat kolla på hur det fungerar att hyra ut i andra hand. Jag är...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 545
Senast: Inte_Ung
·
B
Ekonomi & Juridik Hej! Vänder mig nu till er som har erfarenhet och kan svara utifrån egna erfarenheter angående att hyra ut stall platser i eget stall...
Svar
1
· Visningar
2 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp