I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag uppfattade omtalandet om "högerpartierna" som ett så att säga liberalt sätt att markera avstånd till just högern. Att visa sig vara mitten. Mot det blir det konstigt - hur många tankar vi än förmår hålla i våra små hönshjärnor - att samtidigt visa upp sig som höger. Jag hade åtminstone valt två olika ord, för de saker han benämner som höger, om det hade varit jag.

Fast att den politiken som nu föreslås är (om den nu är det men av det jag sett håller jag iaf delvis med) till höger om den politik som alliansen lyckades genomföra kan ju säga mer om den senare, menar jag.

Jag tror inte för en sekund att Björklund betraktar L som ett ”högerparti”.
 
Jag tycker att Vs hot om misstroendeförklaring bara visar på hur begränsat inflytande V får i denna lösning. V är så smärtsamt medvetna om att de omöjligt kan fälla några förslag i överenskommelsen utan att göra gemensam sak med M+KD+SD. En hel del som ligger utanför överenskommelsen kan dessutom C och L tänkas göra gemensam sak med de andra högerpartierna. Att Sjöstedt hotar med att spela ut esset (misstroendeförklaring, något som står alla fritt att väcka) visar bara att V inte några andra kort på hand. C och L sitter ju också med ess, men även så många fler kort på handen. När Ulf K säger att C och L blivit lurade spelar han bara på folks okunnighet kring det politiska systemet, den typen av retorik gillar jag verkligen inte.
 
Fast nu halmgubbar du. Jag har inte sagt att det är fel med punkter som rör företagande. Jag kan dock tycka att man lägger fokus på fel saker. Det finns nog en hel del saker som partierna är oense om som iaf jag tycker är viktigare att föra fram än införande av marknadshyror eller tillåta gårdsfösräljning av vin.
Du kan svara utan att gå till personangrepp. Det är inte ok :mad:!!
 
Du kallade mig för att jag halmgubbar!! När jag bara vile fråga dig om hur du tänkte. Jag tänker inte svara mer på dig!
Fast det är väl en otrolig skillnad på att påstå att någon gör något dåligt (halmgubbar) och att säga att en person är något dålig (om @Zoya hade skrivit att du är en halmgubbe till exempel). Att säga att du halmgubbar är inte speciellt snällt men det räknas inte som personangrepp.
 
Snäsiga svar är typ standard på diskussionsforum, fortfarande inte personangrepp. Klicka på vilken tråd som helst och du hittar garanterat snäsiga svar i varenda en typ.
Jag tycker att det går alldeles ypperligt att disskutera utan att hålla med varandra om allting. DÄRFÖR jag frågar om någon skriver något som jag inte håller med om!
Gårdsförsäljning och liknade punker handlar just om företagande och då ffa småföretagande och de på landsbygden. Något som inte har prioriterats på många år!
 
Fast det är väl en otrolig skillnad på att påstå att någon gör något dåligt (halmgubbar) och att säga att en person är något dålig (om @Zoya hade skrivit att du är en halmgubbe till exempel). Att säga att du halmgubbar är inte speciellt snällt men det räknas inte som personangrepp.
Skriver man att man inte tycker att gårdsförsäljning av vin är en viktig fråga så varför får då inte jag bemöta det utan att bli anklagad för att halmgubba?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
7 037
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 824
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 664
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp