I väntan på Regeringen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet att en del personer som lever på försörjningsstöd som har råd att köpa nya smartphones för att byta upp sig, och som har råd att ha häst och annat.
Jag är medveten om att de personerna prioriterar hårt och en del väljer att inte köpa nya kläder för att kunna prioritera annat.

Men ja, personer som lever på försörjningsstöd kan ha råd att köpa nya kläder (om man gör som jag och handlar på rea så är det inte speciellt dyrt - om man inte köper många plagg, förstås).
Det kallas anekdotisk bevisning o har inte så mycket med verkligheten att göra.
 
Det kallas anekdotisk bevisning o har inte så mycket med verkligheten att göra.

Jag vet att du har det knapert, eftersom jag läst en hel del här på Buke innan jag blev medlem.
Så jag vet att du vet vad du pratar om.

Men det kan ju vara så att jag också vet vad jag pratar om, även om jag enbart delar med mig av anekdoter?
 
Jag vet att du har det knapert, eftersom jag läst en hel del här på Buke innan jag blev medlem.
Så jag vet att du vet vad du pratar om.

Men det kan ju vara så att jag också vet vad jag pratar om, även om jag enbart delar med mig av anekdoter?
Jag vet att du har det knapert, eftersom jag läst en hel del här på Buke innan jag blev medlem.
Så jag vet att du vet vad du pratar om.

Men det kan ju vara så att jag också vet vad jag pratar om, även om jag enbart delar med mig av anekdoter?
Jasså du, jag har det knapert? Lika obefogad kommentar som att påstå att ex vis @Petruska gör personliga påhopp.
 
Till skillnad mot dig, lägger jag inte ihop SD med några andra partier utan jag lägger dem fortsatt separata.
Om SD/M/KD skulle ha majoritet tillsammans, tvivlar jag inte en sekund på att de kommer samarbeta. Dock kanske med SD utanför regeringen, men som samarbetspartner. Men lyckligtvis lär de inte få majoritet, än i alla fall.
 
Har ni inte huvudvärkstabletter i sjukvårdsskåpet på ditt jobb? Det trodde jag att alla arbetsplatser har.

Men är du redo att avfärda en hel myndighet på vad enstaka, anonyma personer med uppenbart extrem agenda skriver på ett forum?

Jag har aldrig sett något sjukvårdsskåp. Bara en grunka med plåster, förband och liknande. Jag har egna huvudvärkstabletter i mitt skåp.

Jag skrev dessutom att om det är sådant de pysslar med så är det bra att det avvecklas. Jag har f ö ingen aning om vad nämnda myndighet pysslar med.
 
Jag har aldrig sett något sjukvårdsskåp. Bara en grunka med plåster, förband och liknande. Jag har egna huvudvärkstabletter i mitt skåp.

Jag skrev dessutom att om det är sådant de pysslar med så är det bra att det avvecklas. Jag har f ö ingen aning om vad nämnda myndighet pysslar med.

Saxat direkt ur Jämställdsmyndighetens "om oss":

  • Analys och uppföljning av utvecklingen mot jämställdhet.
    Det finns ett stort behov av en samlad bild och analys av utvecklingen inom jämställdhetsområdet i förhållande till de insatser som genomförs. Jämställdhetsmyndigheten ska därför systematiskt analysera utvecklingen inom de sex jämställdhetspolitiska delmålen och följa upp gjorda insatser. Underlaget ska bland annat kunna ligga till grund för insatser på olika nivåer, och av olika aktörer, i samhället.
  • Stöd till myndigheter, landsting, regioner och kommuner i genomförandet av jämställdhetspolitiken.
  • Samordning och genomförande av vissa uppdrag inom jämställdhetspolitikens område.
    Jämställdhetsmyndigheten ska ha beredskap att ta emot, driva och genomföra uppdrag inom jämställdhetspolitikens område.
  • Fördelning av statsbidrag för jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering.
  • Bistå regeringen som expert i det internationella samarbetet inom jämställdhetsområdet.
och myndigheten inrättades 1 januari 2018.
 
Ingen aning men det låter ju superkul att gå igenom hela skolan och blöda igenom när man är tvungen att gå till skolsköterskan och hämta skydd. Alla skolor har inte heller en sköterska på plats alla dagar.

Ska arbetsplatser ge människor som svettas mycket gratis parfym, schampo och deodorant.

Hela denna grejen med menscertifiering är skrattretande och ett väldigt bra exempel på hur feminismen arbetar för att ge kvinnor fördelar.
 
Saxat direkt ur Jämställdsmyndighetens "om oss":

  • Analys och uppföljning av utvecklingen mot jämställdhet.
    Det finns ett stort behov av en samlad bild och analys av utvecklingen inom jämställdhetsområdet i förhållande till de insatser som genomförs. Jämställdhetsmyndigheten ska därför systematiskt analysera utvecklingen inom de sex jämställdhetspolitiska delmålen och följa upp gjorda insatser. Underlaget ska bland annat kunna ligga till grund för insatser på olika nivåer, och av olika aktörer, i samhället.
  • Stöd till myndigheter, landsting, regioner och kommuner i genomförandet av jämställdhetspolitiken.
  • Samordning och genomförande av vissa uppdrag inom jämställdhetspolitikens område.
    Jämställdhetsmyndigheten ska ha beredskap att ta emot, driva och genomföra uppdrag inom jämställdhetspolitikens område.
  • Fördelning av statsbidrag för jämställdhetsprojekt och kvinnors organisering.
  • Bistå regeringen som expert i det internationella samarbetet inom jämställdhetsområdet.
och myndigheten inrättades 1 januari 2018.

Nedläggningen av denna myndighet är det bästa som hänt på många år inom svensk politik. Om jag ska vara ärlig trodde jag inte att M och KD skulle visa på sådan kraft. Imponerande!
 
Kallas skattesmitning.
Som du vet så finns det ngt som kallas skatteplanering. och det är ju fullt legalt...det kan ju i den lilla skalan handla om att skaffa sig ett luxeriösare kontor istället för att skatta bort pengarna eller köpa ngt som man kan skriva på företaget men kan använda själv, exempelvis den där studieresan till USA...
 
Som du vet så finns det ngt som kallas skatteplanering. och det är ju fullt legalt...det kan ju i den lilla skalan handla om att skaffa sig ett luxeriösare kontor istället för att skatta bort pengarna eller köpa ngt som man kan skriva på företaget men kan använda själv, exempelvis den där studieresan till USA...
Dom 9, eller var det 13 miljarder som förs ut ur landet årligen är inte legala.
 
Jag menar att man inte ensidigt skär för den robuste, så som du verkade förespråka att man gör.
Antagligen skulle bebisen få klara sig med minst mycket kläder eftersom jag troligen skulle behöva mer "presentabla" kläder om jag skulle jobba.

Men ja, jag tycker också att samhället ska dra försorg om dem som saknar egen förmåga.
Frågan är bara hur mycket medel som ska fördelas från vilka och till vilka.
Det där "till vilka" och "hur mycket" är de intressantaste frågorna; "från vilka" har i samhällsdiskussionen ett mer självklart svar.

Jag säger inte att vi ska avskaffa skatterna.
Men jag ifrågasätter hur mycket Sverige har råd med. Vi står inför kraftigt ökande kostnader för vård och omsorg, och pensionskostnader. Förklaringen är att fler människor lever längre, och ett större antal människor lever längre tid med kroniska sjukdomar, till exempel. Vården kan (och gör) göra mer med fler och äldre, det ökar också kostnaderna,.
Så, som sagt, vi står inför kraftigt ökande kostnader som är svåra att undvika i ena änden. Och varifrån ska de pengarna tas?
Om vi försöker blunda för den kostnadsökningen så kommer den ändå.
Ska man dock ta pengar från de fattiga/handikappade för att täcka upp för vården? Tror du inte att det finns bättre ställen att plocka från innan dem?
 
Ska arbetsplatser ge människor som svettas mycket gratis parfym, schampo och deodorant.

Hela denna grejen med menscertifiering är skrattretande och ett väldigt bra exempel på hur feminismen arbetar för att ge kvinnor fördelar.

Varför inte om det hjälper dem att prestera på jobbet? Vi anpassar arbetsmiljön för de individer vi har anställda och det är en självklarhet för oss.
 
Som du vet så finns det ngt som kallas skatteplanering. och det är ju fullt legalt...det kan ju i den lilla skalan handla om att skaffa sig ett luxeriösare kontor istället för att skatta bort pengarna eller köpa ngt som man kan skriva på företaget men kan använda själv, exempelvis den där studieresan till USA...

Legalt är inte samma som acceptabelt beteende.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer OBS! vet att svaret på frågan i rubriken är nej, men hela min situation känns så absurd. Pepp önskas. OBS 2! Skriver anonymt då jag ej...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 984
Senast: Angel
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 397
Senast: Habina
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 671
Senast: lundsbo
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 632
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp