Id-kontroll på häst.

asterix_zaphir

Trådstartare
hur mycket får ni betala för idkontroll på en häst?
Kan vara lite kul att jämföra var det är billigast.
Jag gav 1600 kr för 2 hästar (svart, och det tycker jag var svindyrt)
 
Senast ändrad:
Sv: Id-kontroll på häst.

Gav sist (förra året) 2600:- för tre stycken inkl chip och med kvitto.
 
Sv: Id-kontroll på häst.

Återkommer efter 14 oktober då jag kommer ha chippat 3 st och id-kollat 2 st samt färgbestämt 1 st.
 
Sv: Id-kontroll på häst.

Id- kontroll + chip 400kr (vitt)
 
Sv: Id-kontroll på häst.

jag tar 500kr + moms för idkoll+chip. 150+moms för endast idkoll. Lägger sedan på 20kr/mil i reseersättning.

Jag tillhör nog de billigare antar jag, har hört flera runt omkring som tar runt en 1000lapp svart för chippmärkning.

Men det är helt fritt att sätta sina egna priser, tycker man att det är dyrt så ring till någon annan. Det är ju en engångskostnad, har man inte råd med att skaffa ett pass så undrar jag hur man har råd att betala för veterinären den dagen man har en skadad häst.
 
Sv: Id-kontroll på häst.

Det jag reagerar på är priset UTAN kvitto..
Till saken är att jag hade samma ute för ett par år sedan och då tog han 400 kr för Id med chipp + vaccination så det var mycket därför jag undrade om priserna hade gått upp så förbaskat mycket.
Priset på id har väl ändå inte med vetrinäkostnaderna att göra. hade jag fått välja hade jag hellre lagt undan de pengarna till vet om och när jag hade behövt ta ut en ;)
a_z, som tycker det här med pass är skit, bara en inkomstkälla till alla rasföreningar:devil:
 
Sv: Id-kontroll på häst.

det är alltså en veterinär du anlitar? Isåfall förstår jag varför priset ligger som det gör. Veterinärer tar mer betalt än privatpersoner, de livnär sig ju på sitt företag på ett annat sätt.

Ring till någon fristående chipmärkare istället så ska du se att du får ett annat pris!

men 800kr per häst tycker inte jag är speciellt dyrt. chipmärkte du då också?
 
Sv: Id-kontroll på häst.

Det är ju ändå en rejäl prishöjning från förra gången och hade jag fått kvitto så är det en annan sak tycker jag.
Japp, föling blev chippmärk och det värsta är väl att han skrev dit tecken som fölis inte har :eek:
Fölis har väldigt ljusa kronränder och han fick till att han hade en vit kronrand på ena bakbenet:crazy:
 
Sv: Id-kontroll på häst.

det är alltså en veterinär du anlitar? Isåfall förstår jag varför priset ligger som det gör. Veterinärer tar mer betalt än privatpersoner, de livnär sig ju på sitt företag på ett annat sätt.
Fast om det ska gå att motivera på det sättet så ska det ju vara med kvitto. Utan kvitto är skattebrott och kan inte motiveras med att det hör till en rörelse.:angel:
 
Sv: Id-kontroll på häst.

Att vet måste ta mkt mer betalt är skälet till att jag inte anser att ngn på vår station skall gå ID-kursen.
PL
 
Sv: Id-kontroll på häst.

fast nu vet vi ju inte om denna gjorde det helt svart, kan ju lika gärna betalt moms på det utan att ts fått något kvitto.

Hur som helst så tycker jag inte att 800kr för en häst är speciellt dyrt.
 
Sv: Id-kontroll på häst.

Knappt 500 spänn för en häst med chipmärkning och bensinersättning. Och det var vitt med kvitto. Superbilligt tycker jag. För min förra häst har jag för mej att jag betalade runt 1000 lappen för samma sak.
 

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 146
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 433
Senast: Nepenthe
·
Utrustning God kväll! Min kompis har en häst på fodervärdsavtal. Ägaren bor långt bort. Min kompis är en skogsmulle ryttare och inte av den...
2
Svar
20
· Visningar
1 887
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 589
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp