Idag är valparna 2 veckor!

Bebben

Trådstartare
Dom växer och växer, och blir roligare för varje dag som går. Dom har redan egna starka personligheter, och är underbart roliga att studera ibland :love: Deras ljusa färg börjar synas mer och mer nu, lite vackrare än den smutsgråa som täcker en fawnfärgad från början.

Både mamma och valpar mår toppenbra verkligen, och det är himla skönt. En av tikarna är såld till en annan uppfödare, och den andra ska ju stanna kvar här - för en förhoppningsvis framgångsrik utställnings- och avelskarriär.

Här kommer då nytagna kort :)

aldon2v.JPG-for-web-normal.jpg

Aldon

avon2v.JPG-for-web-normal.jpg

En busig Avon, som skulle bita i kameran :D (Och då välte..)

aella2v.JPG-for-web-normal.jpg

Aella, smeknamnet Monster - ska stanna kvar

alys2v.JPG-for-web-normal.jpg

Alys

Det var väl allt för den här veckan.. Nästa vecka blir det ännu roligare bilder, då dom är uppe och står längre stunder, och leker ännu mer :love:
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Men nej!!!! FY DIG!!! Man får inte visa sånna bilder när man går i "ska-jag-köpa-hund-tankar" åååh :love:
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Amstaff :) En drömkombination av linjer för mig :love:

Mamma:
DSC00636.jpg-for-web-normal.jpg


Pappa:
bennistar.jpg-for-web-normal.jpg
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

åh vilka sötnosar, och föräldrarna är jätte fina:)
den lilla knubbiga som tippade skulle nog passa jätte bra hemma hos oss;)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Avon letar jag sällskapshem åt, för han har kuperad svans pga olycka vid födseln. Men det verkar vara rätt svårt att hitta folk som inte vill ställa ut märker jag, alla vill prova på det litegrann i alla fall.
Men han är världens sötaste knubbis, jag hade behållt honom själv om jag inte redan haft hane hemma :love:
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

kan man inte ställa ut om man har vet. intyg på att den är kuperad pga olycka då? (jag har ingen koll alls.)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Nix, inte om dom är födda efter 2008-01-01, enligt SKK's löjliga regler.
Jag kan förstå att man vill komma åt fusket med alla Rottisar, Dobbisar och andra kuperingsraser - som råkade klämma svansen i dörren och visst fick kupera den.. Och sen vann på utställningarna pga det ;)

Men det är synd att dom har samma förbud på raser där svansen INTE ska kuperas, enligt rasstandarden, för alla som råkar ut för en olycka ska behöva förlora sina utställningskarriärer då. Väldigt dumt.
Olyckor häder ju tyvärr rätt ofta, jag känner många GD's som slagit sönder sina svansar så dom fått kuperas, även ett flertal Mastiffer och en del andra raser med hårda svansar som viftar emot något.
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Vilka otäcka bilder :cool: hur kan du bara lägga ut sådana :eek:

Kommer jag inte alls :angel: att göra den dagen det beger sig (korsar fingrarna allt jag kan:p)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

ååå vänta bara vad jag ska pussa på dom i morgon! Och upprepa (jag SKA INTE ha pellesvanslös jag SKA INTE ha pellesvanslös ):love::love:

Tesora
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Hihi, Avon sover ihop med sitt älskade gosedjur nu - Ior - och har lagt sig på rygg med Iors mage som huvudkudde :D :love:
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Himmel vilka sötisar:love:
Va synd på hanen.. Löjligt att det ska drabba "ickekuperings raser":(
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

ja säger du det.. åh.. Hur övertalar man sambon att hjärtat vi har hemma nu nog skulle behöva sällksap? :love:haha
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Sånt är en svår nöt att knäcka ;)

Är det en Amstaff du har på bilden där ? *nyfiken*
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Väldigt söta valpar du har fått Bebben! :love:

Jga är särskit svag för dem som har vitt på bröstet och bläs (heter det så på hundar också?). det lyser upp fronten och ger ett fint uttryck (om det inte är för stort och brett).

Nu kan jag ingenting om vilken teckning man föredrar på din ras, det är bara mina personliga preferenser. :)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Jätte fina :love:
speciellt den som ramlat..!

egentligen ingeting med tråden att göra alls kanske men hur hinner man med valpar? är de någon av er som är hemma dagtid eller har ni tagit semester eller hur gör man? De har jag alltid funderat över! :o
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Tack tack! :)

En Amstaff får vara tecknade lite hur som helst, men dom föredras med max 80% vitt på kroppen. Alla färger är tillåtna, men lever och helvitt uppmuntras inte. Jag har själv aldrig haft en med tydlig bläs och vit bringa/bröstkorg förrän nu faktiskt, men tycker att teckningen är riktigt härlig!
Pappan är har rätt mycket vitt;
1224106437_resized.jpg

Och mamman har bara vitt på bringa och hals.
Speciellt roligt tyckte jag det var att alla är så extremt lika varandra i teckningen! Alla har nästan exakt likadan mönster på magen också (Precis som pappa) :D

Dom är så underbart söta nu, så att jag nästan dör när jag sitter där i valplådan och myser med dom jämt :love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 135
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Paniken när man inte hinner med, och ens älskade valp satt något i halsen. Jag har en 10 veckors valp, en chihuahuablandning. Hon åt...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: Kilauea
·
D
Övr. Hund Jag fick för 1 ½ vecka sedan hem min nya valp, en border collie-tik. Sedan tidigare har jag haft en sheltie men då hon saknar gnistan...
2 3
Svar
51
· Visningar
14 987
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Som nu börjar bli stora känns det som :D Lite över 4 veckor gamla, och bedårande söta som vanligt. Såklart! Dom är ute korta stunder nu...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp