Idag är valparna 2 veckor!

Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Jag är hemma hela dagarna med puppisarna :) Vissa tar ledigt från jobbet, andra har sin semester då, eller så är man kanske sjukriven, pensionär eller vad som helst.. Alla planerar det väl olika, men man måste vara hemma i alla fall - dom kräver mycket tid och skötsel i minst 8 veckor!
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Alla puppar har för övrigt likadan teckning som sin pappa på magen :love:

1242485894_resized.jpg
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Tack! Ska bli såå spännande att få se dom utvecklas i 7 veckor till! Ja, och så min egna för resten av livet då förstås ;)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

haha verkligen;)

ja det är en amstaff.tik. det var jag som bad dig om råd osv. innan jag köpte henne, hette LillOhlsson då.

Roligt att dom är så lik pappan:) tycker det är så fint när dom är vit på bröstet.:love:

Du får uppdatera med fler bilder på sötnosarna:)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Aha, det är du! Vad trevligt att det fortfarande går bra för er med henne :)

Jadå, uppdateringar kommer varje vecka, allteftersom dom blir sötare och sötare :love:
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

ja precis det är jag:) kände att jag växte ur det förra namnet lite;)
Det går super bra med henne, hon är super fin och mkt piggare nu, men fortf lika snäll:love:
Är himla glad att jag tog chansen och bestämde mig för att behålla henne, det blir nog aldrig någon annan ras i vår familj iaf.
Var lite orolig ett tag för man läser ju överallt "måste ha vana av rasen, inte till någon under 25, inte en första hund, måste vara väldigt kosekvent etc.". tycker det är synd för det skrämmer nog iväg många bra hundägare, jag tycker tex. att Kita är mkt mkt lättare än JR jag hade tidigare.

Det jag ville komma fram till var att du föder upp en underbar ras och alla som funderar på en amstaff borde träffa några och bilda en egen uppfattning för jag har då aldrig träffat någon underbarare ras:love:

Bra med bilder allteftersom dom blir äldre, skulle kunna åka 25 mil hem till dig bara för att pussa lite på dom, heelt underbara ser dom ut att vara och bli:love:
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Du är så välkommen så ;) Haha!

Ja, jag håller med dig om rasen. Jag kommer aldrig att byta igen :) Det finns självklart både svårare och lättare individer, men viktigast av allt tycker jag är viljan att lära sig. Både om rasen i sig, om hundar i allmänhet och att man verkligen vill vara en bra hundägare, då spelar vanan och åldern inte alls lika stark roll för mig som uppfödare.
Det, och så personkemin såklart.

På torsdag kommer det ett par för att träffas igen, och som ska kika på Avon (aka Pelle Svanslös). Så får vi se hur personkemin fungerar vidare, och vad jag bestämmer mig för till slut. Jag är extremt nojjig med att sälja mina bebisar ;)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

haha jag åker när jag slutar;)

ja man blir ju väldigt avskräckt när man läser en massa sånt. Personkemin är nog viktigast för mig, allt det andra brukar komma med tiden om personkemin stämmer:)

Åh va roligt att du hittat någon som du verkar tycka passar bra, hoppas det håller i sig så han får ett riktigt bra familjehem. :) Klart man ska vara noga med var bäbisarna hamnar, det är inte bara köparna som får ha krav på uppfödaren/hunden, uppfödaren ska ha minst lika mkt krav på köparen :)
Dom är verkligen super söta och föräldrarna har jag tittat på X antal ggr nu haha dom är jättesnygga!
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Åååh...jag har velat ha en amstaff ända sedan jag såg Glee´s på forumets Selma :love:

Är det dumt att ha en amstaff som första hund?

Jag är inte helt hundvan men lite.. Har varit vakthund åt en labrador i ett par veckor samt en lapphund. Sen har man väl passat hundar sådär bara över en dag osv. Bott med två jack russels visserligen..

Har bara hört att man måste vara väldigt bestämd med amstaffs. Hur ligger det till?

Jag kanske borde starta en annan tråd iofs.
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Ingen fara, det är bara att skriva här! Kommer ju ändå inga nya bilder på valparna förräns dom växt på sig lite ;)

Det går absolut att ha Amstaff som förstahund, om man som jag skrev högre upp, är villig att lära sig och kämpa litegrann. Det finns lite olika temperament inom dom olika linjerna, men rent generellt så är Amstaffen en aktiv hund, som är orädd och framåt. Det är relativt vanligt med könsbunden aggression inom rasen, det är något man själv får tänka på att träna och vänja hunden vid från tidig ålder. Oftast fungerar det dock himla bra även hanar emellan, framför allt om det inte finns någon tik inblandad som ska vaktas av endera part.

Det är en terrier, rakt igenom. Det betyder mycket envishet! Därför är det allmänt sagt att dom kräver en bestämd och fast hand, men dock vänlig. Klara och tydliga regler från början underlättar helt klart, för som en sann terrier så kommer dessa regler att ifrågasättas många gånger under uppväxten, och även en del i vuxen ålder.

Sen så brukar uppfödarna välja ut en lite lugnare hund kanske, åt förstgångarna (Om det inte är klart att hunden ska användas till weight pulling, tävling, bruks etc), för att underlätta litegrann. Det är dock en ras som sällan bara vill vara soffhund! :)

Om du vill kan du PM'a mig, så kan vi prata vidare där, om du har fler underingar eller så.. :)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Tack för alla snälla ord! :) Mina hundar har fått ännu större självförtroende av den här tråden ;)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

haha det är ju en ras som ska ha självförtroende så det bjuder jag på;) Dom är ju otroligt fina, du har lyckats bra med linjerna måste jag säga.
Har du inte någon hemsida? :)
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Jag vet inte men det du skrev om GD som slagit sönder sina svansar. Om man nu på utställning bedömmer exteriör så anser jag nog att om en hund är så illa utformad att den slår sönder sig själv så ska den väl inte få bra poäng på en exteriörtävling. :o
 
Sv: Idag är valparna 2 veckor!

Vilka sötnötar!!
GRATTIS.

Min lille tax Nikita hade två amstaff som bästisar när hon var 8v-1år gammal :)
De är urgoa!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 134
Senast: Dopy
·
Hundhälsa Paniken när man inte hinner med, och ens älskade valp satt något i halsen. Jag har en 10 veckors valp, en chihuahuablandning. Hon åt...
Svar
4
· Visningar
1 238
Senast: Kilauea
·
D
Övr. Hund Jag fick för 1 ½ vecka sedan hem min nya valp, en border collie-tik. Sedan tidigare har jag haft en sheltie men då hon saknar gnistan...
2 3
Svar
51
· Visningar
14 987
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Som nu börjar bli stora känns det som :D Lite över 4 veckor gamla, och bedårande söta som vanligt. Såklart! Dom är ute korta stunder nu...
Svar
10
· Visningar
1 126
Senast: Bebben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp