Pippi är osocial, samhällsfientlig och "vet bäst" ... En jättebra förebild *NOT*
Eller har integritet, självrespekt och utmanar normer. Beroende på vems glasögon man tittar genom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pippi är osocial, samhällsfientlig och "vet bäst" ... En jättebra förebild *NOT*
pagnevisp hade sin höjdpunt som högstatussymbol 1910-1920-talet. Den användes för att vispa ur bubblorna i champagnen för att damerna inte skulle få gaser i m
Absolut. Jag tycker att Pippi är en underbar frisk fläktEller har integritet, självrespekt och utmanar normer. Beroende på vems glasögon man tittar genom.
Ja hon utmanar ju "överheten" som ska sätta henne på plats och bestämma över henne och hur och var hon ska bo, det tycker jag om, dessutom är hon ingen taskig mobbare utan tvärt om.Absolut. Jag tycker att Pippi är en underbar frisk fläkt!
Hade samma upplevelse när en person som köpt en häst jag köpte in som femårig projekthäst hörde av sig med lite frågor och den nu var 16 år. Whaaaaat. Det var ju nyss jag köpte den?Den unga ponnyn jag red mycket på ridskolan och tyckte mycket om trots att det sällan gick särskilt bra, han blir 18 år i år![]()
Skulle bli noll förvånad ifall sådan research från en bukefalist gör att det dyker upp champagnevispar i var och varannan bukefalists facebookflöde![]()
![]()
Skulle bli noll förvånad ifall sådan research från en bukefalist gör att det dyker upp champagnevispar i var och varannan bukefalists facebookflöde![]()
![]()
För mig kom inlägget på fb innan diskussionen här. Jag var först säker på du researchat det pga inlägget på fb @Islandshästryttare men så var det alltså inte. (Däremot bilden med könssjukdom 9:40Det kan ligga något i det. Jag fick ett skärmklipp från en bukefalist på messanger med chapagnevispar. Efter jag berättat om min research för bukefalisten. Det var ett klipp från bukefalistens facebook . Just saying.
På ett bra eller dåligt sätt?!Har insett att det spökar i mitt hus. På riktigt.![]()
Har insett att det spökar i mitt hus. På riktigt.![]()
På ett bra eller dåligt sätt?!
Välkommen i gänget, här rör det också på sig. Jag har fått frågan om jag inte tycker det är otäckt att bo mitt ute på landet ensam där det är kolsvart om nätterna, vadå otäckt och vadå ensam, jag är inte ett dugg ensam.Har insett att det spökar i mitt hus. På riktigt.![]()
Bra. Precis vad varje flicka eller pojke ska ha!Ähm... En sån fick jag av mina föräldrar för att vispa ur bubblorna ur cidern när jag var tonåring.![]()
Japp, de var väldigt nöjda att visparna kom till användning!Bra. Precis vad varje flicka eller pojke ska ha!
![]()