Idag har jag lärt mig/ insett att...

Bukefalos 30 år!

Den unga ponnyn jag red mycket på ridskolan och tyckte mycket om trots att det sällan gick särskilt bra, han blir 18 år i år O_o
Hade samma upplevelse när en person som köpt en häst jag köpte in som femårig projekthäst hörde av sig med lite frågor och den nu var 16 år. Whaaaaat. Det var ju nyss jag köpte den?

Skulle bli noll förvånad ifall sådan research från en bukefalist gör att det dyker upp champagnevispar i var och varannan bukefalists facebookflöde :sneaky: :D

Det kan ligga något i det. Jag fick ett skärmklipp från en bukefalist på messanger med chapagnevispar. Efter jag berättat om min research för bukefalisten. Det var ett klipp från bukefalistens facebook . Just saying 😄.

Skulle bli noll förvånad ifall sådan research från en bukefalist gör att det dyker upp champagnevispar i var och varannan bukefalists facebookflöde :sneaky: :D

Det kan ligga något i det. Jag fick ett skärmklipp från en bukefalist på messanger med chapagnevispar. Efter jag berättat om min research för bukefalisten. Det var ett klipp från bukefalistens facebook . Just saying 😄.
För mig kom inlägget på fb innan diskussionen här. Jag var först säker på du researchat det pga inlägget på fb @Islandshästryttare men så var det alltså inte. (Däremot bilden med könssjukdom 9:40 ✈️ såg jag först här och därefter på fb.)

att försnäva sin vagina är ett skönhetsingrepp som utförs av plastikkirurger. Jag trodde först det var något AI-genererat ord jag läste i en DN-artikel men ingreppet är tydligt högst vanligt när jag sökte på det.

Jag kan ha förståelse om det görs för att man fått skador exempelvis efter förlossning men som rent skönhetsingrepp övergår det mitt fötstånd hur man kan välja det. Artikeln handlade om en person som gjort det som skönhetsingrepp inte på grund av skada.

Det var inte idag, men jag var pinsamt gammal när jag insåg att potatis, morötter och övriga skal-saker inte behöver skalas i iskallt vatten...

Min mamma är en jäkel på att odla och potatis, morötter, rödbetor, osv växer som tokiga i hennes väldigt leriga jord.

Hemma hos mamma och pappa har vi riktigt, riktigt iskallt källvatten, alltså så kallt att det hissnade i fötterna när mamma fyllde plaskpoolen när vi var små. Så kallt att en får hjärnfrys om en tar mer än ett par klunkar i taget när en dricker.

Eftersom vi där hemma också eldade för varmvatten så skulle vi ju "spara på varmvattnet", således skalades potatisen alltid under iskallt vatten och jag minns att det var så kallt att jag undvek att skölja medan jag skalade utan försökte skölja snabbt i slutet men det var ett elände att få bort all lerjord så jag blev alltid iskall så det värkte de gånger jag skalade.

Insikten var enormt trevlig när jag i vuxen ålder stod i mitt eget hus och skalade och ba "Jag FÅR ju faktiskt ha på varmvatten när jag ska skala?!"

Vilken skillnad!!!

Liknande trådar

• B
    behöver skriva av mig...
  • Idag har jag lärt mig:
  • Har jag gjort bort mig totalt?
  • Idag har jag kännt mig som värsta boven....

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka