Bukefalos 28 år!

Illamående

Sv: Illamående

Det var det jag hade sug efter när jag var på affären och gick förbi chipsen. Jordnötter!!! Kunde inte riktigt ta på vad det var, äter ju inte jordnötter i vanliga fall men som sagt man äter ju mycket konstigt när man är gravid:D


:angel: Det är ett milt ord...:rofl:

Med ettan så var det massor av salta hårda bildäck, med tvåan var det dajm i mängder och med trean så var det röd paprika dygnet runt :d

Faktum är att det nog var det enda som min kropp inte mådde illa av oavsett hur mycket jag åt.


Precis som jag förresten skrev innan så kan just jordnötter vara perfekt för de innehåller fett som kroppen suger efter när du mår lite illa. ;)
 
Sv: Illamående

Precis som jag förresten skrev innan så kan just jordnötter vara perfekt för de innehåller fett som kroppen suger efter när du mår lite illa. ;)
*nickar igenkännande*
Jag tror att för blodsockrets del så behöver man nåt som höjer nivån snabbt och sen något som håller det ifrån att dippa.
För magfunktionen tror jag att man behöver mycket vatten men också något som håller magen sysselsatt.
Ur näringssynvinkel tror jag att man behöver få i sig vitaminer/mineraler, protein, kalcium och fett varje dag.
Det här är nog ungefär så jag resonerade när jag försökte komponera diverse obskyra menyer under mina graviditeter. :D
 
Sv: Illamående

Godis överhuvudtaget funkar just nu, gärna lakrisal och lakrissnören.

Jag försökte få min sambo att åka att köpa jordnötter åt mej men det ville han inte... Vi bor 3 mil utanför stan och lanthandeln stänger 18 så jag får gladeligen vänta till i morgon
 
Sv: Illamående

Skorpor och proviva funkade skit bra! Sambon skrattar åt mej eftersom jag har ätit det 3 ggr ikväll och avslutade med två knäckemackor med aromat Mums :d
 
Sv: Illamående

Ååååhhh, LAKRISAL... :d
Det hade jag dille på under min första graviditet. (men hellre det än som en arbetskamrat, hon drack (halsade) italiensk salladsdressing direkt ur flaskan när hon väntade sin första...:crazy:)
 
Sv: Illamående

Godis överhuvudtaget funkar just nu, gärna lakrisal och lakrissnören.
... höjer blodsockernivån snabbt... Se till att fylla på med skorpor strax efter, så att nivån planar ut och hålls lite stabilare bara. Dipparna är inte roliga.
Jag försökte få min sambo att åka att köpa jordnötter åt mej men det ville han inte... Vi bor 3 mil utanför stan och lanthandeln stänger 18 så jag får gladeligen vänta till i morgon
Försök föreställa dig mig tre veckor innan BF, med putande mage och oerhört illamående, och jag bara MÅSTE ha pizza! :eek: :eek: :eek:
Det är kvällen före julafton. I byhålan finns exakt EN pizzeria, så jag baxar in min valross-smäckra lekamen bakom ratten och rullar dit. De har öppet!!! :banana:
Jag baxar ut min valrosslekamen ur bilen och lägger höftleden på plats och stapplar in till disken och vill beställa pizza....

Och den JÄVELN säger NEJ VI SERVERAR INTE PIZZA IDAG, FÖR VI HAR EN PRIVAT BOKNING!!! :eek: :eek: :eek:

Sånt borde ju f-n vara kriminellt!!! :mad:
 
Sv: Illamående

just nu är det mycket som gör en glad :D
Jag är så in i h-vete sugen på ansjovis. Det har jag varit sen i fredags för då åt jag en macka i skärgårn med ägg och ansjovis jag glömmer bort det varenda gång jag är i affären. Sambon tyckte inte vi skulle köpa det för han tyckte inte om lukten och han tyckte bara om det när det var i en janson. Jag sa åt honom att JAG VILL HA!!!
Har fortfarande inte fått nån ansjovis, kan bero på mitt minne när jag väl är i affären...:angel:
 
Sv: Illamående

Säg till sambon att han bara ska köpa allt du är sugen på och vara tyst. :D

Säg även till honom att han ska vara glad att du inte tillhör dem som är sugen på cement, lekrukor och annat knasigt. :angel:
 
Sv: Illamående

har sagt det till honom. Han bara flinar åt mej och tycker jag äter konstiga saker ändå.
Ekonomin är inte den bästa nu heller då vi ska köpa ny bil på torsdag.
 
Sv: Illamående

har sagt det till honom. Han bara flinar åt mej och tycker jag äter konstiga saker ändå.
Ekonomin är inte den bästa nu heller då vi ska köpa ny bil på torsdag.
Påpeka att ekonomin blir ännu sämre om du i brist på anjovis börjar tugga på den nya bilens däck. :devil:
*har granne som skrapade loss murbruk från väggarna och käkade det när hon var gravid* :D
 
Sv: Illamående

Hade nästan kunnat köre det där med bildäckena om det inte vore för att det är min bil.:crazy:

Jag är väldigt glad att jag inte börjat äta murbruk och puts. Fast det hade ju varit enklare på jag bor med en murare:angel:
 

Liknande trådar

Katthälsa Skrev i den andra tråden men mår så himla dåligt över detta så skriver här med om någon har tips hon har mått illa i ca en vecka...
Svar
14
· Visningar
1 635
Senast: Dorinda
·
Kropp & Själ Jag har senaste tiden varit så otroligt illamående hela tiden, jag mår illa nästan hela dagarna men när jag äter är det hemskt. Det...
2
Svar
32
· Visningar
5 298
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ För er som följde min andra tråd där jag kände att jag behövde flytta närmre min familj, naturen, lugnare liv osv så blir det här en...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Aliche
·
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
17 663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp